Gå til innhold

Pakke til helgetur i regntung storby - ideer??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei, skal til en stor europeisk by på helgetur og værmeldingen er sånn 14 grader på dagen, 5-6 på natta, og baaaare regn... Jeg er så dårlig på å kle meg pent når det er dårlig vær, men vil ikke ta med støvler eller turkise goretex-joggesko liksom. Vil pakke lett så jeg tenker jeans og gensere/topper, kanskje en fin outfit til kveldstid. Et par skinnsko som tåler å bli våte, men de er ikke gode nok til å traske rundt i i mange timer, så jeg trenger noe mer behagelig også. Noen som har gode ideer?

Anonymkode: d59a1...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar de turkise Gore-tex skoa, vanntett bukse og ei regnjakke hvis du tenker at du skal ut og se deg rundt. Det er jo bare dumt å gå rundt våt og frossen og få mindre ut av ferien

Anonymkode: a7f6f...d38

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggesko garantert på dagtid men de trenger ikke være turkise. Masse fine sneakers i dag. Parkas som tåler regn. På kvelden kan du ta på litt finere klær hvis dere skal ut og spise, ta en drink etc. 

Anonymkode: 24608...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gummistøvler. Selvfølgelig.

Anonymkode: 6c3ba...65d

Bytur på støvler hvis en skal gå litt er tungt og klamt og vondt i beina. Jeg bor i Bergen, en kan ypperlig bo der uten støvler, det finnes andre vanntette løsninger

Anonymkode: a7f6f...d38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta fine klær med deg, tynn ull innerst og noe pent utenpå. Støvletter eller noe som tåler regn relativt bra, og så en god, stor paraply. Drit i regnet, se byen fra under paraplyen.

Dette ville jeg gjort, men når jeg er på storbytur går jeg stort sett mellom puber/butikker/spisesteder, og ikke lange turer på sightseeing. :)

Anonymkode: 04d80...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp tynne ullsokker. Ta med joggesko Da vil det ikke føles kaldt på beina selv om skoa blir våte. Samt skinnskoa, for penere antrekk på kveld. Og impregner begge godt før avreise. 

Pakk en lang og foret regnjakke. 

Tynn ullgenser i sort eller hvitt. 

Ikke pakk jeans, velg heller tynt stoff eller leggings, som tørker raskt. 

Mitt beste tips er egentlig å kjøre 2-3 farger på en slik helgetur, hvorav to av de er sort/hvitt/grått, da kan alt kombineres med alt, og det ser mer elegant ut. 

Anonymkode: 9271e...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en hop on hop off tur med buss  da får du sett masse uten å gå i regnet.

Anonymkode: 54016...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp skoovetrekk i gummi som du trekker over joggeskoene :) 

Anonymkode: a4566...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du type London? Var der nettopp og ja, det regnet 90% av tida, men joggesko + regnkåpe funket veldig bra. Men må ha joggesko pga mye gåing, hvis du planlegger å gå overalt da. 

Anonymkode: ec46f...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/30/2022 at 11:37 AM, AnonymBruker said:

Kjøp tynne ullsokker. Ta med joggesko Da vil det ikke føles kaldt på beina selv om skoa blir våte. Samt skinnskoa, for penere antrekk på kveld. Og impregner begge godt før avreise. 

Pakk en lang og foret regnjakke. 

Tynn ullgenser i sort eller hvitt. 

Ikke pakk jeans, velg heller tynt stoff eller leggings, som tørker raskt. 

Mitt beste tips er egentlig å kjøre 2-3 farger på en slik helgetur, hvorav to av de er sort/hvitt/grått, da kan alt kombineres med alt, og det ser mer elegant ut. 

Anonymkode: 9271e...542

Hvorfor ikke jeans?

Anonymkode: afb6d...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...