AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #1 Del Skrevet 24. november 2022 Jeg satt og så på en del annonser på Finn(hjelp til jul)og konstanterte at de fleste består av alenemødre.Og tanken slo meg:Hvor er fedrene til disse barna?Kaller ikke menn seg som aleneforelder når de har barna halvparten av tiden?"Mammahjertet gråter".Hva med pappahjertet?Med frasen "alenemamma"er det fort gjort å tenke at vedkommende er 100% alene med ungene.Jeg bare fundererEr det virkelig slik at så mange barn er uten en far i livet sitt? Anonymkode: d0edb...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #2 Del Skrevet 24. november 2022 Det kan tenkes. Nå har ikke jeg lagt ut noe hjelp til jul, men jeg er 100% alene med barnet mitt. Anonymkode: d8743...bb8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #3 Del Skrevet 24. november 2022 Fedrene har familer med andre damer, de er gjenbrukt. Anonymkode: 8787d...d60 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #4 Del Skrevet 24. november 2022 Jeg er alenefar for to, men du finner meg ikke hjelpesøkende på finn.no. Moren til mine barn skal på papiret ha dem annen hver helg. I realiteten er det 3 timer annen hver helg. De overnatter ikke. Derfor ganske hårreisende å lese på Se & Hør at mine barns mor benevnes som alenemor. Vår yngste kommenterte at , "det er jo sant, mamma er jo mor og alene". Før den eldste forklarte at det er ikke slik, at det faktisk er pappa som er alenefar fordi han har oss to helt alene. Tror man skal være skeptisk overfor alle som ber om penger. Anonymkode: 3cbad...7b6 3 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #5 Del Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er alenefar for to, men du finner meg ikke hjelpesøkende på finn.no. Moren til mine barn skal på papiret ha dem annen hver helg. I realiteten er det 3 timer annen hver helg. De overnatter ikke. Derfor ganske hårreisende å lese på Se & Hør at mine barns mor benevnes som alenemor. Vår yngste kommenterte at , "det er jo sant, mamma er jo mor og alene". Før den eldste forklarte at det er ikke slik, at det faktisk er pappa som er alenefar fordi han har oss to helt alene. Tror man skal være skeptisk overfor alle som ber om penger. Anonymkode: 3cbad...7b6 Se og hør? Anonymkode: 40f4a...d1c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #6 Del Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Se og hør? Anonymkode: 40f4a...d1c Ja. Hvorfor skulle det være så spesielt? Anonymkode: 3cbad...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #7 Del Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Hvorfor skulle det være så spesielt? Anonymkode: 3cbad...7b6 For meg er det spesielt.. min omgangskrets pleier ikke å være i se og hør, bare. Pleier ikke å lese det heller, akkurat. Men for all del… Anonymkode: 40f4a...d1c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #8 Del Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja. Hvorfor skulle det være så spesielt? Anonymkode: 3cbad...7b6 Jeg lurer også? Som i en artikkel? Anonymkode: 0db1d...38c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #9 Del Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg lurer også? Som i en artikkel? Anonymkode: 0db1d...38c Flott vi er flere som lurer..😎 Anonymkode: 40f4a...d1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #10 Del Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg satt og så på en del annonser på Finn(hjelp til jul)og konstanterte at de fleste består av alenemødre.Og tanken slo meg:Hvor er fedrene til disse barna?Kaller ikke menn seg som aleneforelder når de har barna halvparten av tiden?"Mammahjertet gråter".Hva med pappahjertet?Med frasen "alenemamma"er det fort gjort å tenke at vedkommende er 100% alene med ungene.Jeg bare fundererEr det virkelig slik at så mange barn er uten en far i livet sitt? Anonymkode: d0edb...015 Søk på alenfar og stedet øvrebø, så får du opp en alenefar som sårt trenger hjelp❤️ Anonymkode: bd7a7...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #11 Del Skrevet 25. november 2022 Fedre er sjeldent de som bryr seg om at barna skal ha en fin jul. Selv i par så er det mor som gjør mest. Anonymkode: a68be...0af 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 25. november 2022 #12 Del Skrevet 25. november 2022 Når 95% av eneforsørgerene som søker støtte hos NAV er kvinner så er det vel ikke så rart om det ikke er så mange menn som søker ekstra hjelp/støtte gjennom tilfeldige på finn.no. Menn tjener gjennomsnittlig mer enn kvinner, tilpasser forbruket til inntekten eller låner/får hjelp fra foreldre, slekt, venner eller kreditorer. Samt at vi nok fortsatt er der at ikke alle menn som ønsker samvær med sine barn faktisk får det av barnemor. Og de som har samvær lar mor ha barna på julaften. At mange kvinner desverre får barn med menn som ikke egner seg som far, eller som aldri ønsket å bli far (men allikevel har har sex uten kondom) og dermed aldri stiller opp, og skjelden betaler det de skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #13 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 7.19): Fedre er sjeldent de som bryr seg om at barna skal ha en fin jul. Selv i par så er det mor som gjør mest. Anonymkode: a68be...0af For noe helvetes drittpreik ! Anonymkode: 420e4...46c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #14 Del Skrevet 26. november 2022 Har man barn 50% er man deltidsforelder, ikke aleneforelder. Det er ikke så voldsomt mange alenefedre rundt om. Jeg er det selv, men kjenner ingen andre. Er god på økonomi, så vi klarer oss kjempefint. Anonymkode: 95c12...3dd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #15 Del Skrevet 26. november 2022 Sannsynligvis fordi menn tjener mer enn kvinner, og derfor har ikke like mange alenefedre behov for økonomisk hjelp som alenemødre Dessuten finnes det flere kvinner som er 100% alene med barn, enn det finnes menn som er 100% alene med barn. Så det finnes altså færre alenefedre, ergo færre menn trenger hjelp. Og de mennene som faktisk hadde trengt hjelp, har kanskje en høyere terskel for å be om hjelp med fullt navn. For stolte, kanskje. Anonymkode: c59c7...2c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #16 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 6.19): Fedre er sjeldent de som bryr seg om at barna skal ha en fin jul. Selv i par så er det mor som gjør mest. Anonymkode: a68be...0af Jeg har en kvinnelig bekjent som har 4 barn med 3 forskjellige fedre, hun har aldri hatt omsorgen for noen av barna. Når ungene har blitt 1-2 år gamle så har hun forlatt far og barn, funnet seg ny type så er det samme runden igjen med graviditet. Anonymkode: 88806...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #17 Del Skrevet 27. november 2022 On 11/26/2022 at 1:46 PM, AnonymBruker said: Jeg har en kvinnelig bekjent som har 4 barn med 3 forskjellige fedre, hun har aldri hatt omsorgen for noen av barna. Når ungene har blitt 1-2 år gamle så har hun forlatt far og barn, funnet seg ny type så er det samme runden igjen med graviditet. Anonymkode: 88806...dbb Det er psykt av både henne og de som velger å få barn med henne Anonymkode: c12ad...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #18 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 7.19): Fedre er sjeldent de som bryr seg om at barna skal ha en fin jul. Selv i par så er det mor som gjør mest. Anonymkode: a68be...0af Siden når? Jeg er vokst opp med alenefar, og kjenner meg ikke igjen i det. Anonymkode: b3cff...fd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #19 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 0.51): Jeg er alenefar for to, men du finner meg ikke hjelpesøkende på finn.no. Moren til mine barn skal på papiret ha dem annen hver helg. I realiteten er det 3 timer annen hver helg. De overnatter ikke. Derfor ganske hårreisende å lese på Se & Hør at mine barns mor benevnes som alenemor. Vår yngste kommenterte at , "det er jo sant, mamma er jo mor og alene". Før den eldste forklarte at det er ikke slik, at det faktisk er pappa som er alenefar fordi han har oss to helt alene. Tror man skal være skeptisk overfor alle som ber om penger. Anonymkode: 3cbad...7b6 Uff ja, er ei som er gjenganger her i byen, legger ut jevnlig, utbroderer livet til barna sine og seg selv. Legger ut samme annonse gang på gang på finn og kjøpe bytte side på facebook. Tviler ikke på at hun og barna har utfordringer, men å legge ut barnas alder, diagnoser og hvor hun oppgir sitt eget navn også. Her er det ikke mye sosiale antenner... Anonymkode: 1141f...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå