AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #1 Del Skrevet 24. november 2022 Vi kjøpte en Toyota Yaris i fjor, er fra 2003 og var kjørt 50000km. Kjøpte den for å øvelseskjøre, men så har vi brukt den lite ellers da vi bor sentralt i en større by . Nå må bremsene skiftes og det vil komme på 16000kr, er det verdt å fikse de da det ellers kan være en bil som kan holde en stund? Bilen er kjørt lite til å være så gammel så mulig det er fortsatt litt å få for den om vi bestemmer å selge (etter reprasjon)? Anonymkode: 660ab...c3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. november 2022 #2 Del Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi kjøpte en Toyota Yaris i fjor, er fra 2003 og var kjørt 50000km. Kjøpte den for å øvelseskjøre, men så har vi brukt den lite ellers da vi bor sentralt i en større by . Nå må bremsene skiftes og det vil komme på 16000kr, er det verdt å fikse de da det ellers kan være en bil som kan holde en stund? Bilen er kjørt lite til å være så gammel så mulig det er fortsatt litt å få for den om vi bestemmer å selge (etter reprasjon)? Anonymkode: 660ab...c3c Kjøp deler på nett og skift selv 489,- for klosser og div priser for skiver lykke til Bremseskive til Toyota Yaris | Bildeler.no 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. november 2022 #3 Del Skrevet 24. november 2022 Ved salg kan du sjekke her Bilvärdering kvdnorge.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Del Skrevet 26. november 2022 Maskinfører skrev (På 24.11.2022 den 23.09): Kjøp deler på nett og skift selv 489,- for klosser og div priser for skiver lykke til Bremseskive til Toyota Yaris | Bildeler.no Dette er et knallgodt råd. Bremser er veldig enkle å fikse. Har du noen som kan lære deg opp, eller er litt nevenyttig og kan forstå en god YouTube-video, så har du der en kunnskap for livet som vil spare deg for femsiffra beløp hver gang. Anonymkode: 23ec2...2ad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. november 2022 #5 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette er et knallgodt råd. Bremser er veldig enkle å fikse. Har du noen som kan lære deg opp, eller er litt nevenyttig og kan forstå en god YouTube-video, så har du der en kunnskap for livet som vil spare deg for femsiffra beløp hver gang. Anonymkode: 23ec2...2ad Det er 🙂 ligger masse gode videoer ute på Youtube Bildeler.no Autodoc har også veiledninger både på film og papir 🙂 det vil spare folk for masse penger ikke glem og smøre glidebolt også 🙂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Del Skrevet 27. november 2022 Yaris kan gå nærmest evig, så jeg hadde definitivt byttet bremser. Det eneste jeg ville vært obs på er om bilen begynner å bruke mye olje, da kan man vurdere om det nærmer seg slutten av levetiden. Men vi har også en Toyota 2003 (riktignok ikke Yaris, men Rav) og den går som ei klokke uten forhøyet oljeforbruk. Anonymkode: fdadb...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Yaris kan gå nærmest evig, så jeg hadde definitivt byttet bremser. Det eneste jeg ville vært obs på er om bilen begynner å bruke mye olje, da kan man vurdere om det nærmer seg slutten av levetiden. Men vi har også en Toyota 2003 (riktignok ikke Yaris, men Rav) og den går som ei klokke uten forhøyet oljeforbruk. Anonymkode: fdadb...b6a Hva tenker du om yaris cross active hybrid(bensin+el), nypris fra 375 000kr. Er den verdt så mye penger☺️Liker den veldig godt, men har brent meg på feilkjøp tidligere. Derav vil jeg ha minst 5 års garanti🫣Sikkert uøkonomisk, men tenker å kjøpe bil for å ha maaange år. Ikke kjøpe selge. Anonymkode: 2225d...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker du om yaris cross active hybrid(bensin+el), nypris fra 375 000kr. Er den verdt så mye penger☺️Liker den veldig godt, men har brent meg på feilkjøp tidligere. Derav vil jeg ha minst 5 års garanti🫣Sikkert uøkonomisk, men tenker å kjøpe bil for å ha maaange år. Ikke kjøpe selge. Anonymkode: 2225d...79f Det er nå det bil koster. Om du av ulike grunner ikke kan ha elbil - som er det praktiske, enkle, og rimelige valget i Norge - er en Yaris Cross et smart valg. Anonymkode: 23ec2...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er nå det bil koster. Om du av ulike grunner ikke kan ha elbil - som er det praktiske, enkle, og rimelige valget i Norge - er en Yaris Cross et smart valg. Anonymkode: 23ec2...2ad Har ikke lademulighet hjemme, så ren el utgår. Ønsker heller ikke å kjøre fossilt, så da blir det hybrid. Liker både toyota og volvo, virker som solide trygge merker å satse på. Feil skjer på alle biler, men for meg virker desse som trygge kjøp(uten at jeg kan påberope meg å ha særlig bilkunnskaper). Anonymkode: 2225d...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva tenker du om yaris cross active hybrid(bensin+el), nypris fra 375 000kr. Er den verdt så mye penger☺️Liker den veldig godt, men har brent meg på feilkjøp tidligere. Derav vil jeg ha minst 5 års garanti🫣Sikkert uøkonomisk, men tenker å kjøpe bil for å ha maaange år. Ikke kjøpe selge. Anonymkode: 2225d...79f Absolutt en bil jeg hadde vurdert hvis jeg var på jakt etter noe nytt. Vi har tre Toyotaer i husholdningen: en Rav, en Prius og en Hilux, og samtlige er meget gode biler. Svært driftssikre og lite feil. Vil si en Toyota nesten alltid er et godt valg. Anonymkode: fdadb...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Absolutt en bil jeg hadde vurdert hvis jeg var på jakt etter noe nytt. Vi har tre Toyotaer i husholdningen: en Rav, en Prius og en Hilux, og samtlige er meget gode biler. Svært driftssikre og lite feil. Vil si en Toyota nesten alltid er et godt valg. Anonymkode: fdadb...b6a Jeg liker både Yaris cross og Hilux🌝Men pga de galopperende drivstoffprisene går jeg for hybrid😁Er ikke Hilux veeeeldig dyr i drift? dyr forsikring, service og sluker diesel?? Anonymkode: 2225d...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #12 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 26.11.2022 den 11.19): Dette er et knallgodt råd. Bremser er veldig enkle å fikse. Har du noen som kan lære deg opp, eller er litt nevenyttig og kan forstå en god YouTube-video, så har du der en kunnskap for livet som vil spare deg for femsiffra beløp hver gang. Anonymkode: 23ec2...2ad Det var mye mer som måtte byttes enn rimelige deler, ellers hadde vi sikkert prøvd å fikse selv. Men jeg tenker at vi kommer til å fikse det, som noen sier at yaris kan gå i mange år enda. Anonymkode: 660ab...c3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #13 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg liker både Yaris cross og Hilux🌝Men pga de galopperende drivstoffprisene går jeg for hybrid😁Er ikke Hilux veeeeldig dyr i drift? dyr forsikring, service og sluker diesel?? Anonymkode: 2225d...79f Den er svindyr i drift ja 😅 Så det kommer jo helt an på hvilke prioriteringer og behov man har. Raven sluker forsåvidt bensin den og, det er helt klart Priusen (hybrid) som er mest økonomisk av de bilene vi har. Sistnevnte går stort sett på luft og kjærlighet 🤣 Anonymkode: fdadb...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #14 Del Skrevet 28. november 2022 Priusen synes jeg ser så døll ut; hadde neppe stelt fint med en sånn kjerre🫣Mens cross modellen er litt tøff. Men tro ikke de har 4wd🧐Suzuki 4wd virker også som et godt alternativ, men har lite kjennskap til merket. Toyota har vel lang erfaring med hybrid. Har en kompis som er mekaniker som mener at Volvo er overpriset🥴ikke vet jeg men liker xc40 både utseendet og stor motor. Meeen det var de penga. Anonymkode: 2225d...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #15 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Priusen synes jeg ser så døll ut; hadde neppe stelt fint med en sånn kjerre🫣Mens cross modellen er litt tøff. Men tro ikke de har 4wd🧐Suzuki 4wd virker også som et godt alternativ, men har lite kjennskap til merket. Toyota har vel lang erfaring med hybrid. Har en kompis som er mekaniker som mener at Volvo er overpriset🥴ikke vet jeg men liker xc40 både utseendet og stor motor. Meeen det var de penga. Anonymkode: 2225d...79f Toyota er og temmelig overpriset sammenlignet med f.eks KIA og Hyundai. Har hatt begge deler og Toyota er "veldig bra" er opplest og vedtatt og dermed føler eieren at de kan legge på litt ekstra. Det blir solgt uansett. En 20 år gammel Corolla kan prises høy for alle veit at arabere og nord afrikanere kommer på døra uansett og og kjøper den. Toyota og Midtøsten = Sant. Når det gjelder Yaris og bremser. Last ned Autodoc App. Bestill skiver og klosser der til 450kr.(Totalt). Sett på youtube og bytt. Det er UTROLIG enkelt. Det man evt. skulle trenge av verktøy kan man få på biltema til noen 100 lapper. Det er seriøst utrolig enkelt. Bremser sitter der for å bli utslitt og er bygget for å byttes ut raskt. Anonymkode: 5b9de...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #16 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Priusen synes jeg ser så døll ut; hadde neppe stelt fint med en sånn kjerre🫣Mens cross modellen er litt tøff. Men tro ikke de har 4wd🧐Suzuki 4wd virker også som et godt alternativ, men har lite kjennskap til merket. Toyota har vel lang erfaring med hybrid. Har en kompis som er mekaniker som mener at Volvo er overpriset🥴ikke vet jeg men liker xc40 både utseendet og stor motor. Meeen det var de penga. Anonymkode: 2225d...79f 2023-Priusen er nå ganske spenstig da Men ja, hadde heller gått for Yaris Cross hvis jeg skulle hatt ny bil. Eller C-HR, den er ikke dum den heller. Anonymkode: fdadb...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #17 Del Skrevet 28. november 2022 Kjøper du ny, kan du ikke gjøre mye feil med Toyota. Men som en annen antyder; kjøper du brukt, kan du få veldig gode biler mye rimeligere hos Kia og Hyundai. Det er mange - særlig dieselelskende bilfolk med pondus - som ennå ikke har oppfatta at Korea lager førsteklasses biler. Bilanmeldere er derimot klar over det, så det er bare å lese litt tester om det frister. Anonymkode: 23ec2...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #18 Del Skrevet 28. november 2022 Så lenge det ikke er franske biler🚫Hva er Suzuki forresten? hybrid grand vitara er ganske tøffe🚘 Anonymkode: 2225d...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 28. november 2022 #19 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så lenge det ikke er franske biler🚫Hva er Suzuki forresten? hybrid grand vitara er ganske tøffe🚘 Anonymkode: 2225d...79f Suzuki er japansk 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #20 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjøper du ny, kan du ikke gjøre mye feil med Toyota. Men som en annen antyder; kjøper du brukt, kan du få veldig gode biler mye rimeligere hos Kia og Hyundai. Det er mange - særlig dieselelskende bilfolk med pondus - som ennå ikke har oppfatta at Korea lager førsteklasses biler. Bilanmeldere er derimot klar over det, så det er bare å lese litt tester om det frister. Anonymkode: 23ec2...2ad Må du rulle inn, Kia og Hyundai lager noe av de mest søplete motorene som finnes og har slitt i ÅRESVIS. Jeg har jobbet som bilmekaniker i 30 år nå, i nyere tid er det Kia og Hyundai som sliter desidert mest med motorene etter at Volkswagen gikk bort i fra de trøblete kjedemotorene sine.. Dette er bare ett eksempel https://www.thetruthaboutcars.com/cars/news-blog/hyundai-and-kia-s-decade-of-very-troublesome-engines-continues-44497118 Anonymkode: 69ed8...37a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå