Gå til innhold

Hjelp! Dette her er scam ikke sant?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg fikk en melding:

«Vi har sendt et eller flere brev til din postkasse på Min side. Du kan logge deg inn via linken nedenfor. Vennlig hilsen Kredinor AS.

One or more letters is available in your mailbox at My page. To view the letter, click on the link bellow. Best regards Kredinor AS.

Jeg skulle bare se på link og det var rett på med bank id. Gjorde ikke noe mer. 

Anonymkode: 9f9c8...609

Ryddet for usikre linker.

Mvh. Leselusa, mod.

Endret av Leselusa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Scam. Er du i tvil så ringer du bare Kredinor.

Anonymkode: 304c8...52a

• Liker 2
Skrevet

Ja det er scamming ikke trykk på linken!!!

Anonymkode: b21fc...a5c

• Liker 1
Skrevet

Takk, jeg har sjekket hos Kredinor og har ingen meldinger der heldigvis.

3DB428E9-3017-482A-AADC-9E7D7C8A4C26.thumb.jpeg.f8c878741bf28a14558fdd875572beeb.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Logg inn via Digipost, ikke bruk linken men appen deres. Hvis ikke det finnes noe fra Kredinor der så er det du har fått scam.

Anonymkode: 1abe5...0b2

• Liker 1
Skrevet

Gå inn på kredinor sin side og logg inn derfra. Da ser du om det er noe melding der. 

Den meldingen er scam.

https://www.kredinor.no/svindel/

Anonymkode: f9b04...7a1

Skrevet

Men nå bør vel den linken ikke ligge her inne heller. 

Anonymkode: 9cc70...60a

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja det er scamming ikke trykk på linken!!!

Anonymkode: b21fc...a5c

Jeg kom til å trykke på, men jeg gjorde ikke noe mer da jeg så det bare kom opp «tast inn fødselsdato» — da gikk jeg UT og inn hit. Det er vel om man taster INN som er Big nono? 👀

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kom til å trykke på, men jeg gjorde ikke noe mer da jeg så det bare kom opp «tast inn fødselsdato» — da gikk jeg UT og inn hit. Det er vel om man taster INN som er Big nono? 👀

Grunnen til at sånn svindel virker, er at av 1000 stk som leser tråden, vil sikkert noen klikke og legge inn info. Bare for å se hva som skjer. Som når de sender ut mailer til tusenvis om at de har uanstendige videoer fra webkameraet ditt. De fleste vil da vite at slike videoer ikke finnes. Men så er det noen som bruker kamera til litt av hvert som plutselig blir engstelige da. 

Anonymkode: 9cc70...60a

Skrevet

Tråden er ryddet for linker til skadelig og/eller ukjent innhold.

Mvh. Leselusa, mod.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 22.34):

kanskje det blir lastet ned ett eller annet virus eller annet dritt til datamaskinen din? 

Anonymkode: ffe24...ba7

Skrevet
On 11/28/2022 at 8:58 PM, AnonymBruker said:

kanskje det blir lastet ned ett eller annet virus eller annet dritt til datamaskinen din? 

Anonymkode: ffe24...ba7

Bruker iPhone. Bruker antivirus og. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...