AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #1 Del Skrevet 24. november 2022 Kjerra mi er snart 8 år, og jeg er usikker på om jeg skal spandere mer penger på den eller kjøpe ny. Ser de ligger på finn til 90-100k, men i praksis vil jeg få maks 50 i innbytte. Har slitt i årevis med alarmer som må nullstilles, og etter at garantien gikk ut koster det meg 1000kr hver gang. For å få vekk alarmen som går på nox(?) utslipp, må jeg betale 7000kr+arbeid. Har skiftet reg.reim og hatt den på ulike små reperasjoner. Det går heller ikke an å låse opp bakluken, jeg har skrapt opp lakken på ene siden og mistet reservenøkkelen. Så 10k for nullstilling, 5k for skifte av lås bak, og kanskje 6k for ny nøkkel. I tillegg til småreperasjoner blir det nok 30k neste år. Og muligens 15 k i året fremover.(har utrolig lite peiling/interesse for bil). Vil det lønne seg mest å betale desse reperasjonene, eller kjøpe en ny/relativt ny bil, har 200 000 oppspart, og kan kanskje refinansiere 150 000kr. Er også lei av en bil som er dårlig på vinterføre, isen fryser på innsiden av rutene om vinteren. Verkstedet mente at det var totalt bortkastet å spandere 30 k(webasto) på kjerra🫣Hvilken bil bør jeg satse på som ikke har garasje og bor nord i vårt kalde land🥶diesel eller bensin? masse småkjøring i hverdagen😏 Anonymkode: 46344...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #2 Del Skrevet 24. november 2022 En 8 år gammel bil er da nesten som ny å regne. Hva har du gjort med din? 🤪 Feilmeldinger/alarmer bør du kunne nullstille selv, men å betale 1000 kr hver gang fremfor 7000 kr én gang, om det er slik å forstå, virker helt tussete. Om du vil ha et sutalaust bilhold, bør du skaffe deg en enkel elbil. Det er ingen vedlikehold på de. Skift dekk og bremser i ny og ne, så er du i praksis der. Vindusspylevæske òg da. Anonymkode: c42a5...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #3 Del Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En 8 år gammel bil er da nesten som ny å regne. Hva har du gjort med din? 🤪 Feilmeldinger/alarmer bør du kunne nullstille selv, men å betale 1000 kr hver gang fremfor 7000 kr én gang, om det er slik å forstå, virker helt tussete. Om du vil ha et sutalaust bilhold, bør du skaffe deg en enkel elbil. Det er ingen vedlikehold på de. Skift dekk og bremser i ny og ne, så er du i praksis der. Vindusspylevæske òg da. Anonymkode: c42a5...e6f Skulle gjerne hatt el bil, men har ikke mulighet å lade hjemme dessverre. Hurtiglading er ikke noe å basere seg på. Det er en drittbil, men innrømmer at jeg har kjørt rally😜ikke stelt pent med den i det hele tatt🫣hahaha. Stygg som fan er den og. Anonymkode: 46344...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. november 2022 #4 Del Skrevet 24. november 2022 Får jeg problemer med NOX bruker jeg en halv flaske Lampeolje så er problemet løst men det er absolutt verdt å beholde bilen å heller investere i diagnosetester selv ligger på ca 4 500,- har tjent mye på min som sagt 8 år er ikke mye på en bil blir sikkert mye påkost på annen også min bil er 13 år 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #5 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 18.04): Skulle gjerne hatt el bil, men har ikke mulighet å lade hjemme dessverre. Hurtiglading er ikke noe å basere seg på. Det er en drittbil, men innrømmer at jeg har kjørt rally😜ikke stelt pent med den i det hele tatt🫣hahaha. Stygg som fan er den og. Anonymkode: 46344...603 Ah, det suger. Jeg synes egentlig det ser ut som om du har god økonomi, og i prinsippet er det bare du som kan svare på om du vil bruke så mye av pengene dine på ny bil, eller ta sjansen på å reparere nåværende. Det fins jo pålitelige, gode biler blant fossilbilene også. Anonymkode: c42a5...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå