Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Anonymkode: 6d5e9...1a5

Det regnes med den dagen arbeidsgiver skal fylle ut skjema for arbeidsgiverperioden i forbindelse med sykemelding over 16 dager. 

mao: Er du sykemeldt i ti dager, har en egenmelding for en dag og så blir sykemeldt i 10 dager (alt innenfor 16 dager mlm hver) så er du fire dager over agp (arbeidsgiverperiode)

(Ser at det ikke blir helt presist forklart, men du skjønner sikkert tegninga. Egenmelding henger seg på sykemelding..)

Endret av Rotemor
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det å kunne noe om? Eneste vi vet er at TS er sykemeldt men mener hun er i stand til å jobbe. For oss som betaler skatt må det være lov å reagere på.

Anonymkode: e9574...be0

Fra en som har hatt høy arbeidsmoral gjennom 15 år i arbeidslivet, og aldri hatt en sykemelding, kun en liten handfull egenmeldinger da det var høyst nødvendig;

Livet kan skje. 

Opplevde dypt traume og dødsfall i nær familie, som krevde enormt mye. Man kan jobbe noe, man ønsker å jobbe, men man er helt tynnslitt til slutt (mentalt og søvn, i tillegg til all tiden det tar rent praktisk), og det kan ta tid. Jeg har heldigvis en arbeidsgiver som viste mye omsorg og aksepterte at jeg var på 70% en god periode der. Så kom meg på beina igjen uten noe særlig bruk av sykemelding. Men andre har jo andre typer jobber, ikke mulighet for hjemmekontor og fleks, eller en ledelse med mindre forståelse. I en slik situasjon kunne jeg teoretisk vært der TS er, at jeg ser jeg trenger fleks inn i nytt kalenderår, og derfor sliter litt ekstra på reservene noen dager. 

Anonymkode: c7d4d...144

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Åh, herregud!! Her er en som  føler seg frisk nok til å jobbe, men likevel har sykemelding. Det skal jo ikke være et fritt valg når man føler for det.

Og lurer på hvordan du føler dette er bedre for samfunnet 

Anonymkode: e9574...be0

Bedre å få behandling og komme seg tilbake på jobb enn å bli ufør, kanskje?

Anonymkode: a8893...c30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...