Potetjinta Skrevet 7. mai #961 Del Skrevet 7. mai Snøløs skrev (3 minutter siden): En ting jeg lurer på i forhold til erstatningskrav. Tar ikke disse estimatene hensyn til fremtidig tapt arbeidsinntekt? Men om det stemmer bedriften gikk i minus før ulykken eller han har hatt mange år med liten inntekt så har jo ikke han så mye å slå i bordet med i forhold til forventet tapt arbeidsinntekt. Ja, det gikk iallefall ikke veldig godt. Synes det er naivt å tro at treningssenteret hans går dårlig nå fordi han ble lam - nå som han bor i Oslo har det jo ingenting å si.. Og noen særlig MMA karriere hadde han jo ikke heller før stupeulykken - og han var jo også nærmere 30 år. Synes bare dette er helt sprøtt - fyren maler jo et bilde som om han er like suksessfull som Johannes Klæbo. Når han i de fleste medier ble omtalt som "Emil Meek sin venn". Det sier jo litt om karrieren. Også har han jo startet en bedrift "Element Lab" som han har mulighet til på grunn av pengedonasjonene fra folk - og den businessen går jo bra. Hvis han vinner alt dette så har han jo fått tildelt nærmere 35 millioner av folk. herregud for et ego 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetjinta Skrevet 7. mai #962 Del Skrevet 7. mai Snøløs skrev (3 minutter siden): En ting jeg lurer på i forhold til erstatningskrav. Tar ikke disse estimatene hensyn til fremtidig tapt arbeidsinntekt? Men om det stemmer bedriften gikk i minus før ulykken eller han har hatt mange år med liten inntekt så har jo ikke han så mye å slå i bordet med i forhold til forventet tapt arbeidsinntekt. Ja, det gikk iallefall ikke veldig godt. Synes det er naivt å tro at treningssenteret hans går dårlig nå fordi han ble lam - nå som han bor i Oslo har det jo ingenting å si.. Og noen særlig MMA karriere hadde han jo ikke heller før stupeulykken - og han var jo også nærmere 30 år. Synes bare dette er helt sprøtt - fyren maler jo et bilde som om han er like suksessfull som Johannes Klæbo. Når han i de fleste medier ble omtalt som "Emil Meek sin venn". Det sier jo litt om karrieren. Også har han jo startet en bedrift "Element Lab" som han har mulighet til på grunn av pengedonasjonene fra folk - og den businessen går jo bra. Hvis han vinner alt dette så har han jo fått tildelt nærmere 35 millioner av folk. herregud for et ego 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bymus Skrevet 7. mai #963 Del Skrevet 7. mai Potetjinta skrev (31 minutter siden): man ser jo bunnen tydelig. Hvordan kunne da kommunen tape saken nesten fullstendig? Et argument for mangelfull merking av røret har vært at folk kan få lyst til å bade etter mørkets frembrudd, at røret ikke er belyst... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetjinta Skrevet 7. mai #964 Del Skrevet 7. mai (endret) Bymus skrev (22 minutter siden): Hvordan kunne da kommunen tape saken nesten fullstendig? Et argument for mangelfull merking av røret har vært at folk kan få lyst til å bade etter mørkets frembrudd, at røret ikke er belyst... Lurer på det samme. Men har sikkert litt å gjøre med at vennene til GK har endret forklaring. Han ene var jo tydelig på at han sa "vi burde sjekke grunnen før vi hopper" like før GK hoppa med hodet først. Endte opp med at han trakk tilbake kommentaren, sikkert fordi GK nekter for at han sa det. Han vrir om på sannheten og tror han vet best alltid. Samtidig som han virker ganske enkel. Skikkelig merkelig kombinasjon.. Endret 7. mai av Potetjinta 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bymus Skrevet 7. mai #965 Del Skrevet 7. mai (endret) Potetjinta skrev (6 timer siden): Også har han jo startet en bedrift "Element Lab" De behandler folk ved å puste nesten ren oksygen i trykkammer, ifølge dem selv opptil 1,5 – 3 ganger normalt atmosfærisk trykk, opptil 55 kPa. (55 kpa er forøvrig 0.55 atmosfærer) Å puste ren oksygen under 3 atm trykk (20 meter) kan føre til oksygenforgiftning og kramper og være livsfarlig. Slik behandling må skje på sykehus under kontroll av helsepersonell og anestesilege. Militære dykkere som puster ren oksygen kan ikke gå dypere enn 1.6 atmosfærer. (6 meters dyp) FAQ'en sier lite om risikomomenter utover det som er ved trykkvariasjoner når man flyr. Som kan føre til en trykkvariasjon på maks ca 0.25 atm. Dette er kvakksalveri. Noen husker kanskje Michael Jackson. Han sa senere at det bare var en PR-gimmick uten noen medisinsk virkning. Endret 7. mai av Bymus 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 7. mai #966 Del Skrevet 7. mai Noen som har sett den dokumentaren om ham på TV2? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 7. mai #967 Del Skrevet 7. mai Altså, nå er det jo ikke han som person som er opp til rettsvurdering, selv om hans historie, fremferd og væremåte virkelig underbygger det idiotiske med handlingen hans. Det er vanskelig å skille disse to tingene fra hverandre om man angriper det emosjonelt. Kunne Oslo kommune ha gjort mer for å unngå at dette skjedde? Antagelig - gjerde, murer, selvskuddanlegg, mye som kan gjøres på den fronten. Men kunne denne nissen ha latt være å stupe i ukjent farvann, med armene på siden, ved å ignorere flere fareskilt, vennenes råd og en helt ordinær barneregel om å sjekke grunnforholdene først? Dét synes jeg veier mye tyngre. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet 7. mai #968 Del Skrevet 7. mai Enda en tulling skrev (44 minutter siden): Noen som har sett den dokumentaren om ham på TV2? Absolutt ikke, skal aldri sees. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 7. mai #969 Del Skrevet 7. mai Grønnastar skrev (58 minutter siden): Absolutt ikke, skal aldri sees. Da så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymBbruker Skrevet 7. mai #970 Del Skrevet 7. mai Potetjinta skrev (4 timer siden): Sitter og ser på rettssaken til Geir Kåre. Han krever 25 millioner + saksomkostninger. Nærmere 30 millioner. Businessen hans gikk jo ræva før han ble lam (bare og sjekke bedriften på nett - han gikk jo nesten i minus og har jo aldri tjent noe særlig på det). Synes Geir Kåre er skikkelig manipulerende og fremstår som en svindler. Han skal bare ha og ha og utnytter situasjonen grovt. Jeg synes han fremstår manipulerende, og det er flere ting han sier som ikke gir mening. Klarer snart ikke mer av han! Han er kjent på vestlandet for å være helt gærn og uten hemninger. Det Oslo kommune påstår rundt hans manglende evne til å ta risikovurderinger er det ei jeg studerte med som kan si seg helt enig i. Og hun la til "vi trodde han skulle bli lam FØR han ble 30 år". Helt tragisk dersom han vinner dette. Tenk så mye annet som kunne ha vært gjort med de nesten 30 millionene Geir Kåre manipulerer til seg.... Hvor ser du rettsaken? Sendes den direkte (eller opptak) noe sted? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 7. mai #971 Del Skrevet 7. mai anonymBbruker skrev (4 timer siden): Hvor ser du rettsaken? Sendes den direkte (eller opptak) noe sted? Søk på høyesterett sin nettside. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymBbruker Skrevet 7. mai #972 Del Skrevet 7. mai Knocks skrev (1 time siden): Søk på høyesterett sin nettside. Jeg prøvde det før jeg skrev innlegget, men fant det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillia Skrevet 7. mai #973 Del Skrevet 7. mai Pipaluk skrev (På 24.11.2022 den 20.08): Det spørs om utfallet hadde blitt like ille om han hadde gått for et alminnelig stup, med armene fremover. Da regner jeg med at armene fikk tatt støyten. Må de sette opp skilt hvor de viser hva slags stup som er innenfor også? Nei. Men jeg syns han har et poeng mtp at det burde vært bedre skiltet. slik at skiltene kan nås til alle. Her er jo en normal variasjon av ulikheter. Noen er mer impulsive, noen har drukket noen øl eller ti, noen er oppvokst i kulturer der de ikke er vant med å bade, noen ser dårlig, noen er barn og naturlig mer impulsive. Det skal liksom være merket idiotsikkert spør du meg, og det tror jeg ikke det var her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bindyen Skrevet 7. mai #974 Del Skrevet 7. mai Potetjinta skrev (9 timer siden): Ja, var det jeg hørte.. Det er jo ren svindel det som skjer med at de øker summen med viten og vilje. Håper de fem dommerne i høyesterett tar til fornuft og hører på "folket" - de aller fleste mener jo at han ikke burde vinne slik jeg oppdatter det. Det er jo penger som skal gagne Oslos befolkning... Forsinkelsesrenten er ganske høy nå, 12,5 % tror jeg. Usikker på hvor lenge de rentene løper, men om det er fra første runde i tingretten, eller etter ulykken skjedde, kan det være forklaringen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 8. mai #975 Del Skrevet 8. mai anonymBbruker skrev (8 timer siden): Jeg prøvde det før jeg skrev innlegget, men fant det ikke. Ok. Kanskje kun streaming som gjelder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymBbruker Skrevet 8. mai #976 Del Skrevet 8. mai Knocks skrev (11 minutter siden): Ok. Kanskje kun streaming som gjelder Hva mener du? Har du en link til streaming, eller kan fortelle meg hvordan jeg gjør det? Jeg er også interessert i å se andre rettsaker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 8. mai #977 Del Skrevet 8. mai anonymBbruker skrev (58 minutter siden): Hva mener du? Har du en link til streaming, eller kan fortelle meg hvordan jeg gjør det? Jeg er også interessert i å se andre rettsaker. Kanskje det kun kan sees live? Vet ikke mer dessverre 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 8. mai Forfatter #978 Del Skrevet 8. mai Tillia skrev (18 timer siden): Nei. Men jeg syns han har et poeng mtp at det burde vært bedre skiltet. slik at skiltene kan nås til alle. Her er jo en normal variasjon av ulikheter. Noen er mer impulsive, noen har drukket noen øl eller ti, noen er oppvokst i kulturer der de ikke er vant med å bade, noen ser dårlig, noen er barn og naturlig mer impulsive. Det skal liksom være merket idiotsikkert spør du meg, og det tror jeg ikke det var her. jeg har nyansert meg med tanke på stupemetoden. Det er like risikofyllt uansett hvordan man gjør det. Det kommer an på hvilken vinkel man treffer vannet. Jeg er enig i at det må være idiotsikkert for å ta hensyn til hele befolkningen. dårlig skilting er én ting. Noe annet er det at de også har konstruert en ganske høy list ved kaikanten. Jeg vet ikke hvordan det fungerer for andre, men for meg indikerer det en sperre og at det ikke er noe sted å hoppe, stupe fra. På stedene i Bjørvika hvor det er mulig å hoppe og stupe, er det ikke en slik list. Det spørs jo hvordan situasjonen ville sett ut om jeg skulle redde noen som hadde falt ut i vannet og hoppet fra brygga. Jeg ser at det ikke er noe stupested men estimerer at det er rundt to meter ned til bunn. Jeg hadde da ikke forventet å møte betong sånn uten videre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bymus Skrevet 8. mai #979 Del Skrevet 8. mai Pipaluk skrev (11 minutter siden): Det spørs jo hvordan situasjonen ville sett ut om jeg skulle redde noen som hadde falt ut i vannet og hoppet fra brygga. Jeg ser at det ikke er noe stupested men estimerer at det er rundt to meter ned til bunn. Jeg hadde da ikke forventet å møte betong sånn uten videre. Var det som skjedde med Henning Hoyer, en lege som hoppet ut for å redde en person og ble alvorlig skadet selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 8. mai Forfatter #980 Del Skrevet 8. mai (endret) Bymus skrev (2 minutter siden): Var det som skjedde med Henning Hoyer, en lege som hoppet ut for å redde en person og ble alvorlig skadet selv. ja det var et annet sted på Sørenga. Det var en ulykke som riktignok skjedde om natta, da anlegget var stengt. Men dommen viser jo at de må gjøre gode risikovurderinger, spesielt med steder som også serverer alkohol. Endret 8. mai av Pipaluk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå