Knocks Skrevet 30. mars #881 Del Skrevet 30. mars Snøløs skrev (11 timer siden): Da bør Oslo kommune sette opp advarsel skilt mot stuping hele veien fra Strandpromenaden til Tjuvholmen - langs Tjuvholmen kulturpark - langs Astrup Fearnley-museet - langs hele Fru Kroghs brygge i tillegg til Kavringen brygge. Fordi området har Tjuvholmen badeplass og Tjuvholmen bystrand. Går du i området der vil du skjønne vanviddet det ville være med en skiltjungel av advarsel skilt mot stuping. Jeg tenker så lenge det er i områder hvor det er åpenlyst at folk bader så burde det være tydeligere merket, folk satt på merkene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 31. mars #882 Del Skrevet 31. mars Knocks skrev (7 timer siden): Jeg tenker så lenge det er i områder hvor det er åpenlyst at folk bader så burde det være tydeligere merket, folk satt på merkene. Kan ikke alle bare se den videoen som også er postet i tråden her? Der er det jo så tydelig at merkene både er der og er synlige. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 31. mars #883 Del Skrevet 31. mars catman skrev (25 minutter siden): Kan ikke alle bare se den videoen som også er postet i tråden her? Der er det jo så tydelig at merkene både er der og er synlige. Del gjerne video. Det burde vært et stang opp fra vannet med skilt på, der hvor rørene er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 31. mars #884 Del Skrevet 31. mars Knocks skrev (1 time siden): Del gjerne video. Det burde vært et stang opp fra vannet med skilt på, der hvor rørene er. Så du vil stenge for båttrafikk? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 31. mars #885 Del Skrevet 31. mars Knocks skrev (10 timer siden): Jeg tenker så lenge det er i områder hvor det er åpenlyst at folk bader så burde det være tydeligere merket, folk satt på merkene. Nei, det satt ikke folk på merkene. Hendelsen er filma og skiltene var fullt synlige så det er ingenting å engang diskutere. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøløs Skrevet 31. mars #886 Del Skrevet 31. mars Marihønepøne skrev (8 minutter siden): Nei, det satt ikke folk på merkene. Hendelsen er filma og skiltene var fullt synlige så det er ingenting å engang diskutere. Derfor tror jeg Nyland hadde hoppet uansett. Adrenalinjunkie som ikke tenker konsekvenser. Han tar seg ikke tid til å stoppe opp og spørre seg selv "er dette en smart ting å gjøre?". Her har faktisk Oslo kommune tatt seg bryderiet å feste advarsel skilt på bryggekanten. Det får holde. Skal man gjøre alle kaiområder 100% trygge får man gjerde de alle inn. Men skal folk flest lide og få en utilgjengelig sjøside pga noen tullinger som ikke greier å bruke hodet? Det høres stygt ut. Men vi er alle mennesker født med og har lært fryktfølelser. Konsekvenstenking. For at vi skal gjøre kloke valg. Darwins lov. Har sett Nylands reaksjoner på at Oslo kommune anker denne saken. At de bør innrømme sin feil og la dette passere siden dette betyr så mye for han. 20 mill + i erstatning er bare en dråpe i Oslos milliardbudsjetter. Men jeg kan love deg det er mye penger for mange små fattige kommuner rundt om landet. Som vil måtte gjøre tiltak for å ikke risikere å få tilsvarende ville søksmål mot seg. 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 31. mars #887 Del Skrevet 31. mars Snøløs skrev (3 minutter siden): Derfor tror jeg Nyland hadde hoppet uansett. Adrenalinjunkie som ikke tenker konsekvenser. Han tar seg ikke tid til å stoppe opp og spørre seg selv "er dette en smart ting å gjøre?". Her har faktisk Oslo kommune tatt seg bryderiet å feste advarsel skilt på bryggekanten. Det får holde. Skal man gjøre alle kaiområder 100% trygge får man gjerde de alle inn. Men skal folk flest lide og få en utilgjengelig sjøside pga noen tullinger som ikke greier å bruke hodet? Det høres stygt ut. Men vi er alle mennesker født med og har lært fryktfølelser. Konsekvenstenking. For at vi skal gjøre kloke valg. Darwins lov. Har sett Nylands reaksjoner på at Oslo kommune anker denne saken. At de bør innrømme sin feil og la dette passere siden dette betyr så mye for han. 20 mill + i erstatning er bare en dråpe i Oslos milliardbudsjetter. Men jeg kan love deg det er mye penger for mange små fattige kommuner rundt om landet. Som vil måtte gjøre tiltak for å ikke risikere å få tilsvarende ville søksmål mot seg. Jeg er enig i alt du skriver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøløs Skrevet 31. mars #888 Del Skrevet 31. mars Knocks skrev (10 timer siden): Jeg tenker så lenge det er i områder hvor det er åpenlyst at folk bader så burde det være tydeligere merket, folk satt på merkene. Feilen med en slik tankegang er at evt skiltmerking vil aldri bli bra nok uansett. Det vil alltid være folk som ikke evner å ta ansvar for sine egne valg. Som vil klage på utforming av skiltet, hvor det er plassert, at det må være opplyst i mørke osv. Enden på visa er at man ikke har noe personlig ansvar lenger. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odine Skrevet 31. mars #889 Del Skrevet 31. mars Han oppleves på meg som noe narsisstisk. Han er en mann uten konsekvenstenking. Det er alle andre sin feil at dette skjedde med meg. Hva skal naboen min i rullestol si til sin kommune da han krasja i bilen sin på kommunal vei? Burde stått skilt om fare for liv og død? Det blir for dumt. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 31. mars #890 Del Skrevet 31. mars catman skrev (8 timer siden): Kan ikke alle bare se den videoen som også er postet i tråden her? Der er det jo så tydelig at merkene både er der og er synlige. Allikevel har han vunnet i to rettsinstanser. Det skal endel til. Vil tro de har gode argumenter. Jeg skal ikke henge meg oppi hvordan man merker eller ikke men jeg synes det er kritikkverdig å lage slike forhold på et sted hvor det er helt åpenlyst at folk vil bade. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 31. mars #891 Del Skrevet 31. mars Hva er egentlig status nå? Denne saken er jo absurd, dette er helt selvforskyldt. Resultatet er selvfølgelig helt forferdelig, men hvis kommunen skal holdes til ansvar i alle saker på lik linje som dette, så hadde ikke Oslo kommune gjort annet en å cashe ut til idioter. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 31. mars #892 Del Skrevet 31. mars Marihønepøne skrev (6 timer siden): Nei, det satt ikke folk på merkene. Hendelsen er filma og skiltene var fullt synlige så det er ingenting å engang diskutere. Tydeligvis er det jo det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøløs Skrevet 31. mars #893 Del Skrevet 31. mars Knocks skrev (4 minutter siden): Allikevel har han vunnet i to rettsinstanser. Det skal endel til. Vil tro de har gode argumenter. Jeg skal ikke henge meg oppi hvordan man merker eller ikke men jeg synes det er kritikkverdig å lage slike forhold på et sted hvor det er helt åpenlyst at folk vil bade. Men greier ikke folk å bade uten å stupe? Greit nok om det er laget stupebrett og tårn. Da er de som har satt opp installasjonene ansvarlige for at bunnen er trygg. Jeg personlig ville aldri stupt om det ikke var tilrettelagt for det. Eller i det minste gjort barnelærdommen og svømt uti og sjekket bunnforhold selv. Men det er mulig vi lever i en ny tid nå. Hvor enkeltindividet er fraskrevet ansvaret. Han vant jo i to rettsinstanser. For 30 år siden fantes ikke noe fareskilt mot stuping noe sted. Forøvrig er jeg forundret over at noen er Interessert i å bade utenfor Munch-museet. Vannet der lukter dritt. Brakkvann, elvevann blandet med sjøvann. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 31. mars #894 Del Skrevet 31. mars Knocks skrev (53 minutter siden): Tydeligvis er det jo det. Er argumentet ditt at overvåkningsvideoen som filmet hendelsen er manipulert eller hva snakker du om? For gitt at den er ekte er det faktisk ingenting å diskutere - ingen satt på skiltene, de var fullt synlige. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 31. mars #895 Del Skrevet 31. mars Knocks skrev (10 timer siden): Del gjerne video. Det burde vært et stang opp fra vannet med skilt på, der hvor rørene er. Det er i tråden her og, som andre har sagt, fjerner behovet for å spekulere. Eller ber du meg om å google noe for deg? Du klarer det selv, heia heia! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 31. mars #896 Del Skrevet 31. mars Snøløs skrev (1 time siden): Men greier ikke folk å bade uten å stupe? Greit nok om det er laget stupebrett og tårn. Da er de som har satt opp installasjonene ansvarlige for at bunnen er trygg. Jeg personlig ville aldri stupt om det ikke var tilrettelagt for det. Eller i det minste gjort barnelærdommen og svømt uti og sjekket bunnforhold selv. Men det er mulig vi lever i en ny tid nå. Hvor enkeltindividet er fraskrevet ansvaret. Han vant jo i to rettsinstanser. For 30 år siden fantes ikke noe fareskilt mot stuping noe sted. Forøvrig er jeg forundret over at noen er Interessert i å bade utenfor Munch-museet. Vannet der lukter dritt. Brakkvann, elvevann blandet med sjøvann. Hei. Ja det kan du si, men virker som folk er veldig tiltrukket av de tilrettelagte badeplassene som er i sentrum, og at det fort kan bli trangt og uoversiktlig der. Tettbebodd strøk med uteliv osv. Den kombinasjonen der. Jeg så stupet og tenkte at det var ikke langt fra land han hoppet heller. Vi får se om de finner noe saksbehandlingsfeil eller feil lovanvendelse i høyesterett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 31. mars #897 Del Skrevet 31. mars Marihønepøne skrev (7 timer siden): Er argumentet ditt at overvåkningsvideoen som filmet hendelsen er manipulert eller hva snakker du om? For gitt at den er ekte er det faktisk ingenting å diskutere - ingen satt på skiltene, de var fullt synlige. Det er tydeligvis noe å diskutere når han har vunnet saken to ganger. Små skilt som er festet på flaten er ikke slik jeg ser det godt merket. I tillegg burde det vært tydelig merket på et eller annet vis, evt høy plakat som informerer om hva som befinner seg på bunnen et sted hvor folk bader! Hvorfor synes folk det er så fælt at han får erstatning? Livet hans er komplett forandret. At Oslo kommune tar ansvar i denne saken er da vel ikke et stort problem.. Hvor mange milliarder bruker Norge på ting som ikke gagner folket... Til sammenligning. At kommunene får et større ansvar med å sørge for at steder hvor folk oppholder seg er trygge, og informerer om mulige farer - er da vel ikke et problem? Trenger ikke krisemaksimere å tenke at :nå kommer jo alle til å saksøke for erstatning for alt mulig ? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 31. mars #898 Del Skrevet 31. mars Elidaa skrev (16 minutter siden): Det er tydeligvis noe å diskutere når han har vunnet saken to ganger. Små skilt som er festet på flaten er ikke slik jeg ser det godt merket. I tillegg burde det vært tydelig merket på et eller annet vis, evt høy plakat som informerer om hva som befinner seg på bunnen et sted hvor folk bader! Hvorfor synes folk det er så fælt at han får erstatning? Livet hans er komplett forandret. At Oslo kommune tar ansvar i denne saken er da vel ikke et stort problem.. Hvor mange milliarder bruker Norge på ting som ikke gagner folket... Til sammenligning. At kommunene får et større ansvar med å sørge for at steder hvor folk oppholder seg er trygge, og informerer om mulige farer - er da vel ikke et problem? Trenger ikke krisemaksimere å tenke at :nå kommer jo alle til å saksøke for erstatning for alt mulig ? Hva eksakt er det du mener at Oslo kommune skal ta ansvar for? At Geir Kåre selv valgte å stupe ut i vannet med hodet først uten å sjekke bunnforholdene? Har du sett videoene som lå på hans instagram før? Det var risikoadferd så det holdt på de videoene skal jeg si deg. Det er jævla provoserende at Oslo kommune skal punge ut millioner på grunn av GKs dumskap, og spesielt i disse dager hvor barneskoler skal legges ned og det skal kuttes i helsevesen mm. Oslo kommune tvang ham ikke ut i det vannet. Han valgte det selv. 9 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 31. mars #899 Del Skrevet 31. mars En mer banal variant av «ikke skilta, andre må a ansvar!» ser vi her hver sommer. Folk parkerer langs veibanen i 80-sone ved badeplass (i stedet for parkeringsplass+gå 200 meter), er i tillegg da til hinder for utrykningskjøretøy og bønder, når kommunen da kommer og bøtelegger klikker folk i vinkel fordi «er jo ikke skilta parkering forbudt!» (i tillegg til at kommunen ødelegger sommerdagen forsmåbarnsfamilier). Folk har tatt lappen, inkl teori,og burde vite at det er generelt forbud mot å parkere i veibanen når fartsgrensa er høyere enn 50. Men folk forventer at samfunnet forer dem med teskje. Det er en allmenn regel at man ikke stuper uten å kjenne grunnforholdene. Her har kommunen skilta i tillegg. Så jo den statuen som velta da noen gang hengekøye i den, samme rabalderet da. «Lov å bruke huet»…Folk skjønner jo ikke fysiske lover heller, at det er mye større belastning på den statuen med en hengekøye med drag enn om en unge klatrer tett på selve statuen. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøløs Skrevet 1. april #900 Del Skrevet 1. april Om Oslo kommunes anke i Høyesterett ikke vinner frem så bør ihvertfall ingen klage om f.eks. kommunen velger å sette opp et gittergjerde langs hele kaikanten i grenseområdet til Sørenga sjøbad. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå