Pipaluk Skrevet 8. juni 2023 Forfatter #241 Del Skrevet 8. juni 2023 Nutz skrev (22 timer siden): Ikke enda, NRK holder bare folk varme mens man venter. Dommen skulle falt nå, men er tydeligvis forsinket. Betyr sen saksgang at det er en vanskelig sak? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 8. juni 2023 #242 Del Skrevet 8. juni 2023 Nutz skrev (På 7.6.2023 den 13.13): https://radio.nrk.no/podkast/oppdatert/l_d4e22073-4287-4219-a220-734287d219f5 Bra at de tok med uthengingen han drev med. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 8. juni 2023 Forfatter #243 Del Skrevet 8. juni 2023 Glufseguri skrev (24 minutter siden): Bra at de tok med uthengingen han drev med. Absolutt. Ifølge gk, så tar han bare igjen med dem. Han mener det er slemme kommentarer. Jeg kan ikke forstå hva som er slemt med kommentarene. Er det slemt å mene at han selv må sjekke dybdeforholdene der han velger å stupe? At han fortsatt har dette liggende på insta er ikke særlig oppløftende eller tillitsvekkende for hans del. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 8. juni 2023 #244 Del Skrevet 8. juni 2023 Pipaluk skrev (2 minutter siden): Absolutt. Ifølge gk, så tar han bare igjen med dem. Han mener det er slemme kommentarer. Jeg kan ikke forstå hva som er slemt med kommentarene. Er det slemt å mene at han selv må sjekke dybdeforholdene der han velger å stupe? At han fortsatt har dette liggende på insta er ikke særlig oppløftende eller tillitsvekkende for hans del. Jeg så mange av postene han hang ut og de var helt innafor med saklighet (kanskje ikke alle like diplomatisk formulert men budskapet sto seg greit). Synes hans voldsomme karakteristikker og regelrett mobbing av folk som kun var uenige med han var svært overdrevet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 9. juni 2023 #245 Del Skrevet 9. juni 2023 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8Jz7EG/lam-etter-stupeulykke-faar-erstatning-fra-oslo-kommune Oslo kommune er dømt til å betale 780.000 kroner i erstatning til Geir Kåre Nyland (32), etter stupeulykken på Munch brygge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 9. juni 2023 #246 Del Skrevet 9. juni 2023 MalloryK skrev (6 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8Jz7EG/lam-etter-stupeulykke-faar-erstatning-fra-oslo-kommune Oslo kommune er dømt til å betale 780.000 kroner i erstatning til Geir Kåre Nyland (32), etter stupeulykken på Munch brygge. Den så jeg ikke komme. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 9. juni 2023 #247 Del Skrevet 9. juni 2023 3 minutter siden, Glufseguri said: Den så jeg ikke komme. Ikke jeg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tove77 Skrevet 9. juni 2023 #248 Del Skrevet 9. juni 2023 Håper Oslo kommune anker. Viste ikke en video at skiltene var godt synlige for ham når han stupte? Og samtidig mener Høyesterett at det at en spinningsykkel faller fra hverandre når man er på treningssenter er noe man bare må regne med - det er en risiko man tar i hverdagen??? 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 9. juni 2023 #249 Del Skrevet 9. juni 2023 20 minutter siden, MalloryK said: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8Jz7EG/lam-etter-stupeulykke-faar-erstatning-fra-oslo-kommune Oslo kommune er dømt til å betale 780.000 kroner i erstatning til Geir Kåre Nyland (32), etter stupeulykken på Munch brygge. WHAT?! 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tove77 Skrevet 9. juni 2023 #250 Del Skrevet 9. juni 2023 Nå er jeg redd for at hun idioten med hengekøyen også skal vinne sin sak.... 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 9. juni 2023 #251 Del Skrevet 9. juni 2023 (endret) BitterMann skrev (29 minutter siden): Ikke jeg heller. ☺️ Endret 9. juni 2023 av Glufseguri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sacramone Skrevet 9. juni 2023 #252 Del Skrevet 9. juni 2023 tove77 skrev (4 minutter siden): Håper Oslo kommune anker. Viste ikke en video at skiltene var godt synlige for ham når han stupte? Og samtidig mener Høyesterett at det at en spinningsykkel faller fra hverandre når man er på treningssenter er noe man bare må regne med - det er en risiko man tar i hverdagen??? Blir jo bare tull med rettsvesenet hvis det er sånn her. Tror ikke de kan anke når de allerede er i høyesterett? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 9. juni 2023 #253 Del Skrevet 9. juni 2023 tove77 skrev (4 minutter siden): Og samtidig mener Høyesterett at det at en spinningsykkel faller fra hverandre når man er på treningssenter er noe man bare må regne med - det er en risiko man tar i hverdagen??? Synes det var en rar sammenligning av HR; Da er det er treningssenteret som har ansvar for at de apparatene de tilbyr er i en forsvarlig stand til normal bruk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iskaffe123 Skrevet 9. juni 2023 #254 Del Skrevet 9. juni 2023 Glufseguri skrev (20 minutter siden): Han får under en tiendedel av den erstatningen han søkte om, så føler retten sitter at kommunen kunne merket bedre men ansvaret er til syvende og sist hans. Det var visst bare saksomkostningene. Selve erstatningen er ikke kjent enda. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 9. juni 2023 #255 Del Skrevet 9. juni 2023 Iskaffe123 skrev (2 minutter siden): Det var visst bare saksomkostningene. Selve erstatningen er ikke kjent enda. Ok, takk for rettelsen! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 9. juni 2023 #256 Del Skrevet 9. juni 2023 Nå ble jeg glad på GKs vegne ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 9. juni 2023 #257 Del Skrevet 9. juni 2023 Sjokkerende avgjørelse, håper kommunen anker. Sånne dommer er skikkelig skumle, da de vil føre til mer begrensninger for oss alle. Fordi enkelte er adrenalinsøkende idioter blir alle tvunget til å leve mer restriktivt, om andre skal holdes økonomisk ansvarlige for idioti. Jeg blir også redd nå for at hun andre idioten som bedrev hærverk med hengekøye på et kunstverk, også skal vinne. 29 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 9. juni 2023 #258 Del Skrevet 9. juni 2023 1 hour ago, tove77 said: Nå er jeg redd for at hun idioten med hengekøyen også skal vinne sin sak.... Er vi virkelig blitt som statene? Hva blir neste- varme en våt hund i ovnen og så gå til retten fordi hunden døde? 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 9. juni 2023 #259 Del Skrevet 9. juni 2023 tove77 skrev (1 time siden): Håper Oslo kommune anker. Viste ikke en video at skiltene var godt synlige for ham når han stupte? Og samtidig mener Høyesterett at det at en spinningsykkel faller fra hverandre når man er på treningssenter er noe man bare må regne med - det er en risiko man tar i hverdagen??? Jo, den videoen er det linket til i tråden. Jeg håper virkelig Oslo kommune anker ja. Fyren har selv skyld i ulykken, ingen andre. Og til det siste du sier der: var helt på trynet at hun med spinningssykkelen ikke fikk erstatning, treningssentrene skal sørge for at apparatene er sikre. Geir Kåre valgte helt selv å stupe med hodet først ut i ei grunn elv. 28 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 9. juni 2023 #260 Del Skrevet 9. juni 2023 Pipaluk skrev (15 timer siden): Absolutt. Ifølge gk, så tar han bare igjen med dem. Han mener det er slemme kommentarer. Jeg kan ikke forstå hva som er slemt med kommentarene. Er det slemt å mene at han selv må sjekke dybdeforholdene der han velger å stupe? At han fortsatt har dette liggende på insta er ikke særlig oppløftende eller tillitsvekkende for hans del. Jeg kan på sett og vis forstå at han tar det personlig at noen skylder på ham og hans atferd. Det er vondt å bli klandret når man har opplevd noe traumatisk. Det betyr likevel ikke at jeg mener at kommunen kan stilles ansvarlig, men at jeg forstår sårheten hans. Brutalt å si det, men han kan ikke skylde på kommunen for at han valgte å stupe. Det er annerledes med de som saksøker kommunen fordi barnevernet eller skolen har sviktet mtp omsorgssvikt eller mobbing. Barnet kan ikke noe for hvor det er født eller hvilken klasse det havner i. Omsorgssvikt og mobbing er uforskyldt, i motsetning til en case med en voksen mann som selv velger å stupe uten å sjekke forholdene. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå