Gå til innhold

Erfaring med utleiemegleren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dem til utleie. Svært selskap og proff gjeng. At det er mye dårlig på Google er ikke rart, det er det på alt. Det er folk som er misfornøyde som legger ut ting. Hvem gidder vel å skrive en anmeldelse på noe man er helt ok fornøyd med. 

Anonymkode: 5887c...b10

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Sønnen leter etter et sted å bo. Han har sett på en leilighet som blir leid ut gjennom utleiemegleren. Han har spurt om å få se kontrakten før han evt. skriver under. De sier at han kan få se den når han skriver under. Det virker litt rart, er den noen som har erfaringer med det firmaet? Følger de opp om noe er feil i boligen feks.? 

Anonymkode: 559f9...044

Dere har nok misforstått. En kontrakt blir skrevet under etter man har lest den. De mener at han får se kontrakten i samme møte som de venter han skriver under, men er han ikke fornøyd, kan han selvsagt avstå fra å signere.

Anonymkode: 0acf5...aa8

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bare syntes det virket så rart at jeg fikk to kjempe positive tilbakemld. på kort tid. Nesten som om det skule være søk lagt inn på utleiemegleren. Beklager at jeg misforstod. Jeg har foretatt et googlesøk, og de fleste var negativt innstilt. Så det er godt å høre litt her inne om erfaringer.

Har du vært på KG lenge? Tviler på det.

Du får ofte respons på svært kort tid. Vi er mange her som ikke har så mye å drive med :D :D
Det betyr på ingen måte at vi er ansatt hos nevnte firma....

Som en sier, paranoid much? I think so!

Anonymkode: 0acf5...aa8

• Liker 2
Skrevet

Jeg har brukt e som utleier siden 90-tallet. Er kjempefornøyd.

Anonymkode: ee52c...a94

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Brukte opp? Ble de ødelagt?

Jeg vurderte å leie ut via Utleiemegleren, og opplevde møtet der veldig positivt. Ble dessverre ikke  til at jeg ikke leide ut av ulike grunner da. 

Anonymkode: c3ab7...427

Ja, seriøst, måtte bytte ut hvitevarer omtrent årlig. Hos meg privat varer de i femogtjue år. Leietakerne var fra et annet land, og ble byttet ut med folk fra samme nasjon. Utleiemegleren fortalte at de som kom derfra «brukte kjøkkenet veldig hardt», jo takk, det merket jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo helt vanlig at man ikke får lese kontrakten før man signerer? Men så er det ingen som sier at dere MÅ signere. 

Dere kan fint lese gjennom kontrakten og avstå signering. 

Anonymkode: 27f3d...53a

• Liker 1
Skrevet
On 11/24/2022 at 10:44 AM, AnonymBruker said:

Sønnen leter etter et sted å bo. Han har sett på en leilighet som blir leid ut gjennom utleiemegleren. Han har spurt om å få se kontrakten før han evt. skriver under. De sier at han kan få se den når han skriver under. Det virker litt rart, er den noen som har erfaringer med det firmaet? Følger de opp om noe er feil i boligen feks.? 

Kjenner flere som har leid via Utleiemegleren og leid ut via av dem og alle har vært fornøyd, og før du spør; Nei de er ikke ansatt i Utleiemegleren...

Anonymkode: ad7c1...de9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 22.55):

Brukte opp? Ble de ødelagt?

Jeg vurderte å leie ut via Utleiemegleren, og opplevde møtet der veldig positivt. Ble dessverre ikke  til at jeg ikke leide ut av ulike grunner da. 

Anonymkode: c3ab7...427

Ikke bruk Krogsveen boligutleie. De kredittsjekker ikke leietakerne!!

Anonymkode: 26329...521

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke bruk Krogsveen boligutleie. De kredittsjekker ikke leietakerne!!

Her har du lenke til dommen fra Tingretten.

• Liker 1
Skrevet
Hareena skrev (På 24.11.2022 den 12.18):

Jeg var utleier og hyret inn disse da jeg ble lei av hjelpeløse leietakere som "brukte opp" hvitevarene i løpet av ett år. (!)

Veldig fornøyd.

Hvordan klarte de å bruke opp hvitevarene? Dersom man som utleier bruker utleiemegleren får man siste ordet i forhold til hvem man ønsker skal bo der, eller må man ta til takke med en barnefamilie selv om man ønsker en rolig person/par?

Anonymkode: 01914...aa2

Skrevet
Hareena skrev (På 25.11.2022 den 13.07):

Ja, seriøst, måtte bytte ut hvitevarer omtrent årlig. Hos meg privat varer de i femogtjue år. Leietakerne var fra et annet land, og ble byttet ut med folk fra samme nasjon. Utleiemegleren fortalte at de som kom derfra «brukte kjøkkenet veldig hardt», jo takk, det merket jeg. 

Hvilket land greit å vite. 

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hørt noe positivt om Utleiemegleren før nå på KG. Florerer «alltid» noen historier enten på jobb eller blant bekjente. Det som spesielt går igjen er at de er vanskelige å få tak i etter at kontrakt er signert, at ting blir trenert, avtaler må purres på igjen og igjen og at de prøver seg på ansvarsfraskrivelse så sant de kan.

Nå har jeg bare hørt den ene siden, men det kommer fra folk jeg ser på som oppegående.

Men - nå er det gjerne sånn at man blåser ut når man er misfornøyd med noe mens man hører ingenting fra de 90% som er fornøyde. 

Anonymkode: a9e0d...955

• Liker 2
  • 8 måneder senere...
Skrevet

Jeg hadde en veldig negativ erfaring med utleimegleren som potensiell leietaker. 

De var hinsides frekke og jeg forstår egentlig ikke hvilken merverdi utleiere får fra å bruke firmaet, de gjør jo ikke noe? 

Jeg har god fast jobb og god økonomi, godt voksen, rolige og renslige mennesker er vi også. Anser meg som en god stabil leiekandidat, men med den frekke behandlingen de ga meg på telefonen og mail gjorde faktisk at jeg styrte totalt unna firmaet når jeg søkte videre. De får også tommel ned fra meg til alle jeg kjenner. 

Anonymkode: 3d9d7...17a

• Liker 3
Skrevet

Uten å kjenne til de annet enn at jeg vet de er store, vil jeg tro utleiemegleren   med vanntette kontrakter, forholder seg slavisk og firkantet til reglene i kontrakten og husleieloven og er svært strenge. Det sier seg selv. De representerer utleier, og de vil tape penger dersom de gjør handlinger utleier taper på. Jeg tipper også det er derfor utleiemegleren får en del dårlig omtale. Leietakere som ikke får lov til å bryte en kontrakt blir sure og skriver dårlig omtale. Selv om de utelukkende har seg selv å takke.

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (15 minutter siden):

Uten å kjenne til de annet enn at jeg vet de er store, vil jeg tro utleiemegleren   med vanntette kontrakter, forholder seg slavisk og firkantet til reglene i kontrakten og husleieloven og er svært strenge. Det sier seg selv. De representerer utleier, og de vil tape penger dersom de gjør handlinger utleier taper på. Jeg tipper også det er derfor utleiemegleren får en del dårlig omtale. Leietakere som ikke får lov til å bryte en kontrakt blir sure og skriver dårlig omtale. Selv om de utelukkende har seg selv å takke.

Er nok dette som gjør til en del negativ omtale ja🤔Jeg skjønner veldig godt at utleiere bruker firma. Folk er folk…Selv har jeg sendt interesseskjema til utleiemegleren siden jeg skal leie ett-to år nå, og kjenner at jeg gjerne vil forholde meg til profesjonelle i stedet for private. Supert at de kreditt og referansesjekker, men jeg er lei av å måtte bruke enormt mye tid på å kommunisere/bli kjent med private utleiere før jeg kan”bo sammen” med de(stort sett kjeller leiligheter). Uff jeg er verdens roligste, avholds, singel, har kun to venner jeg treffer ute, men nå er jeg lei av denne letingen. Føler jeg selger sjela mi snart🫣Vurderer langtidsopphold på hotell(apartment) men det er kjipt å bo sånn et år😬

Anonymkode: 2367a...ffc

Annonse
Skrevet

Jeg ser det er noen her inne som har leid ut gjennom utleiemegleren. Jeg vurderer å leie ut en sekundærbolig som er lite brukt, men jeg vil nok slite personlig med oppfølging om det skulle være noe. Tar de prosenter av utleieprisen, eller tar det et fast gebyr, eller en blanding? 

Forstår at jeg kan spørre de, men jeg er på tankestadiet - og denne tråden dukket opp 😊

Anonymkode: fdf7a...48b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser det er noen her inne som har leid ut gjennom utleiemegleren. Jeg vurderer å leie ut en sekundærbolig som er lite brukt, men jeg vil nok slite personlig med oppfølging om det skulle være noe. Tar de prosenter av utleieprisen, eller tar det et fast gebyr, eller en blanding? 

Forstår at jeg kan spørre de, men jeg er på tankestadiet - og denne tråden dukket opp 😊

Mulig de har ulike avtaler, men første månedsleien + 10% resten av leietiden var det vi fikk forespeilet. 
Grunnen til at vi valgte å la være er at vi ville bestemme leieboer selv i større grad enn hva de tillot basert på egne dårlige erfaringer. 
Men om du ikke selv bor i samme hus er det jo en annen sak. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mulig de har ulike avtaler, men første månedsleien + 10% resten av leietiden var det vi fikk forespeilet. 
Grunnen til at vi valgte å la være er at vi ville bestemme leieboer selv i større grad enn hva de tillot basert på egne dårlige erfaringer. 
Men om du ikke selv bor i samme hus er det jo en annen sak. 

Tusen takk, da vil det for meg være verdt det 😊 jeg bor ca 1,5 times kjøring unna.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tusen takk, da vil det for meg være verdt det 😊 jeg bor ca 1,5 times kjøring unna.

Ja, usikker hvor mye de kunne fikset for oss når bor i samme hus. Blir noe ødelagt og må skiftes ut av hvitevarer etc må vel vi på banen likevel. 

Skrevet

Hvem gidder å bruke penger på utleiemegler? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...