Gå til innhold

Strikkegenser ala Skappel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke noen strikker, men har lenge hatt lyst til å prøve meg på en genser til meg selv. Ala Skappel som på bildet, det ser relativt enkelt ut😉 Er det noen som har strikket en slik, og som vet om det krever mye "skills"?Og som vet hvor man kan bestille det man trenger uten å blakke seg? 😅🧶

Screenshot_20221123-201811_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 93bd5...148

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er ikke noen strikker, men har lenge hatt lyst til å prøve meg på en genser til meg selv. Ala Skappel som på bildet, det ser relativt enkelt ut😉 Er det noen som har strikket en slik, og som vet om det krever mye "skills"?Og som vet hvor man kan bestille det man trenger uten å blakke seg? 😅🧶

Screenshot_20221123-201811_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 93bd5...148

Jeg har kjøpt garn på rusta,og strikket denne.

Trenger ikke store ferdighetene,jeg hadde aldri strikket genser før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (5 timer siden):

Jeg har kjøpt garn på rusta,og strikket denne.

Trenger ikke store ferdighetene,jeg hadde aldri strikket genser før.

Har de garn med ull på rusta eller bare syntetisk?

Anonymkode: e7aed...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (10 timer siden):

Jeg har kjøpt garn på rusta,og strikket denne.

Trenger ikke store ferdighetene,jeg hadde aldri strikket genser før.

Det var lurt👍 Hvilken type garn brukte du? Og hvor fant du oppskrift?🧶

Anonymkode: 93bd5...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går i en garnbutikk kan du få hjelp til å finne garn og oppskrift, samt få hjelp underveis. Det behøver ikke å bli fryktelig dyrt i en garnbutikk, der er det som oftest garn i alle prisklasser. Rustagarnet er ikke i en kvalitet som holder seg fin over tid.

Anonymkode: b8c19...cda

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://skappeloslo.com/produkt/skappelgenseren/?swatch=101-naturhvit&size=small her får du garn og oppskrift. Det er innmari dyrt, men 50% salg nå. 

Tror ikke du får kjøpt oppskriften uten å kjøpe garn også. Men det er en svært enkel genser, så du kan kjøpe hvilket garn du vil, strikke firkanter som du syr sammen. 

Anonymkode: 9b111...577

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

https://skappeloslo.com/produkt/skappelgenseren/?swatch=101-naturhvit&size=small her får du garn og oppskrift. Det er innmari dyrt, men 50% salg nå. 

Tror ikke du får kjøpt oppskriften uten å kjøpe garn også. Men det er en svært enkel genser, så du kan kjøpe hvilket garn du vil, strikke firkanter som du syr sammen. 

Anonymkode: 9b111...577

Takk for nyttig info👍 Artig at du nevner firkanter; jeg har tenkt at front-og bakstykkene faktisk ser ut som firkanter, men kan ermene også strikkes som det? Og hva med halslinningen? Hvis det virkelig er så enkelt, er det jo litt rart at mange betaler så mye for det? Men det har jo sikkert med garnkvalitet å gjøre? 😊

Anonymkode: 93bd5...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøpe garn som har samme strikkefasthet som i oppskriften ellers ender du opp med en genser som blir alt for stor eller alt for liten. Rillestrikk (frem og tilbake) har en tendens til å sige slik at den blir lenger ved bruk. Jeg ville investert litt penger i et garn som tåler litt bruk.

Anonymkode: 5e12b...bea

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig enkel å strikke :) men husk å felle løst av, jeg strikker så stramt så den ble ikke så fin.. men fikk hjelp av venninne som tok opp igjen det jeg hadde strikket og felte på nytt og monterte.

Drops har mye fint og godt garn som ikke koster skjorten, jeg pleier å få inspirasjon på instagram under feks hashtaggen til det jeg vil strikke, og leser meg opp på hva andre strikkere har valgt av garn osv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk😀 Kjenner at jeg fikk skikkelig lyst til å prøve å strikke en slik genser nå🧶😀 Det er jo begrenset hvor mange pannebånd og lappetepper man trenger også (det er nivået mitt pr nå😅). Koselig med strikketøy i adventstida🧡

Anonymkode: 93bd5...148

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en veldig grei genser å strikke hvis du aldri har strikket en genser før. Gå innom en garnbutikk. Si at dette er din første genser og at du ønsker å bruke et billig garn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger typ ingen ferdigheter for å strikke den genseren 😂 

Tro meg, jeg kunne ikke strikke i det hele tatt. Prøvde å lære meg å strikke enkelt frem og tilbake i mange år og det ble bare krøll. Til slutt knakk jeg koden og strikket to slike gensere på første forsøk. Klarer ikke strikke noe annet da, men disse går lett som en lek 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (12 timer siden):

Du trenger typ ingen ferdigheter for å strikke den genseren 😂 

Tro meg, jeg kunne ikke strikke i det hele tatt. Prøvde å lære meg å strikke enkelt frem og tilbake i mange år og det ble bare krøll. Til slutt knakk jeg koden og strikket to slike gensere på første forsøk. Klarer ikke strikke noe annet da, men disse går lett som en lek 😅

Så bra, da er det jo håp for meg også😂 Brukte du oppskrift? 

Anonymkode: 93bd5...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så bra, da er det jo håp for meg også😂 Brukte du oppskrift? 

Anonymkode: 93bd5...148

Ja brukte skappelen sin oppskrift som er gratis

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at rillestrikk vokser i lengden når du bruker genseren. Så pass på at du ikke strikker ermer eller bolen for lang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mumriksen skrev (På 24.11.2022 den 22.34):

Utrolig enkel å strikke :) men husk å felle løst av, jeg strikker så stramt så den ble ikke så fin.. men fikk hjelp av venninne som tok opp igjen det jeg hadde strikket og felte på nytt og monterte.

Drops har mye fint og godt garn som ikke koster skjorten, jeg pleier å få inspirasjon på instagram under feks hashtaggen til det jeg vil strikke, og leser meg opp på hva andre strikkere har valgt av garn osv :)

Jeg brukte også å felle av for stramt, men så fikk jeg et tips om å felle av med en pinne som er ett nummer tykkere enn den du har strikket med, feks hvis du har strikket med pinne nr 3 så fell av med pinne nr 4. Dra samtidig litt i arbeidet underveis. Det fungerer veldig bra for meg i alkefall :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...