AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Det er mye skriverier om matpriser om dagen og jeg har forstått det slik at prisene øker også i Sverige. Men det er kanskje sånn at noe er billigere fortsatt? I så fall, hva lønner det seg å handle? Både av matvarer og andre husholdningsartikler. Anonymkode: d9d9a...cbd
TinaEmilie98 Skrevet 24. november 2022 #2 Skrevet 24. november 2022 Røyk, brus og godis hvertfall! Kjøtt er fortsatt noe billigere, men ikke så mye som før. Det er ofte gode «lokketilbud» så om man er litt lur er det fortsatt mye å spare! Sparer 800kr bare på en kartong med røyk! 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #3 Skrevet 24. november 2022 Bakevarer Meieriprodukter Kjeks Apotekvarer Anonymkode: c08c2...1d9
Maskinfører Skrevet 24. november 2022 #4 Skrevet 24. november 2022 (endret) Vet ikke hvor du bor men husk også og ta med eventuelle reisekostnader for meg lønte det seg ikke ca 400 i ferge t/r+Diesel Endret 24. november 2022 av Maskinfører
TinaEmilie98 Skrevet 24. november 2022 #5 Skrevet 24. november 2022 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Vet ikke hvor du bor men husk også og ta med eventuelle reisekostnader for meg lønte det seg ikke ca 400 i ferge t/r+Diesel Jeg bor 20 min fra grensa heldigvis. Så er der 1-2 ganger i uka 🙂 3
Maskinfører Skrevet 24. november 2022 #6 Skrevet 24. november 2022 TinaEmilie98 skrev (12 minutter siden): Jeg bor 20 min fra grensa heldigvis. Så er der 1-2 ganger i uka 🙂 Åja du gjør det ja nei da er det jo bare og ta turen da bor i Vestfold jeg vettu men bodde i Sarpsborg i 15 år ble en del turer til sverige da
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #7 Skrevet 24. november 2022 Stort sett varer som er dårlig for kroppen din: Røyk, snus, alkohol, søtsaker. 🤪 Anonymkode: 5077f...fe3 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #8 Skrevet 24. november 2022 Kaffe, melkeprodukter og grønnsaker/frukt. Og te. Anonymkode: 5d2bb...df2
TinaEmilie98 Skrevet 24. november 2022 #9 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Stort sett varer som er dårlig for kroppen din: Røyk, snus, alkohol, søtsaker. 🤪 Anonymkode: 5077f...fe3 Ja, for sånne varer er jo så sinnsykt avgiftsbelagt her i Norge 🤦🏼♀️
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #10 Skrevet 24. november 2022 Det jeg synes man sparer mest på er dette: Ost!, bacon, falukorv, kjøttdeig, grytekjøtt, fryste burgere, polarbrød, mange frysevarer som grønnsakblandinger/nuggets/fries/potetkaker/kylling/pizza ++,mårpølse, enkelte pålegg, hvetemel, sukker, havregryn, iste/brus/juice, kaffe (litt), ferdigretter typ fjorland. Anonymkode: bf24d...d8b
Wenda Skrevet 24. november 2022 #11 Skrevet 24. november 2022 TinaEmilie98 skrev (1 time siden): Røyk, brus og godis hvertfall! Kjøtt er fortsatt noe billigere, men ikke så mye som før. Det er ofte gode «lokketilbud» så om man er litt lur er det fortsatt mye å spare! Sparer 800kr bare på en kartong med røyk! Er brus billig på grensa altså? Handler sjeldent på grensa, men var innom matbutikken et par timer fra grensa der familien bor og literprisen for brus der var høyere enn i Norge
Wenda Skrevet 24. november 2022 #12 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 12.47): Det er mye skriverier om matpriser om dagen og jeg har forstått det slik at prisene øker også i Sverige. Men det er kanskje sånn at noe er billigere fortsatt? I så fall, hva lønner det seg å handle? Både av matvarer og andre husholdningsartikler. Anonymkode: d9d9a...cbd Jeg liker den svenske falukorven bedre enn den man får på matbutikken i Norge, og den er ikke så ille i pris heller. Den er større og tykkere enn den norske så det er lettere å gratinere den svenske falukorven Ellers er kjøttdeig ganske mye billigere tror jeg. Mener jeg regnet på den en gang når jeg delte opp disse store pakkene ti 400 grams porsjoner, at det ble ca 20 kroner pr porsjon. Det er ekstremt mye billigere enn en pakke på 400g i norge Bacon er ekstremt billig dersom man går for tysk/dansk/whatever opphavsland/pakkeland. Bruker ikke kjøpe det selv da jeg pleier å kjøpe en ganske stor bit med godt, svensk bacon Ellers har jeg pleid å hamstre opp med en del mel, frø, kjerner osv
TinaEmilie98 Skrevet 24. november 2022 #13 Skrevet 24. november 2022 Wenda skrev (31 minutter siden): Er brus billig på grensa altså? Handler sjeldent på grensa, men var innom matbutikken et par timer fra grensa der familien bor og literprisen for brus der var høyere enn i Norge Jeg drikker bare Cola da, og den pleier å koste 39 eller 49 for en 4pk 1,5 liter
Wenda Skrevet 24. november 2022 #14 Skrevet 24. november 2022 TinaEmilie98 skrev (2 minutter siden): Jeg drikker bare Cola da, og den pleier å koste 39 eller 49 for en 4pk 1,5 liter Ok, da må det være et grensetilbud eller noe da. Husker ikke prisen eksakt, men tror det lå på 45kr omtrent for 2x1,5 liter lengre inn i Sverige 🙈 Men literprisen blir fortsatt dyrere enn når det er tilbud her i Norge om det koster 49 pr 4-pack. Da blir jo literprisen over 8 kr. Mens jeg kjøper cola her i Norge når den er på tilbud til litt over 6kr pr liter. I tillegg får jeg igjen panten her i Norge. Hadde garantert glemt å ta med tomflasker til Sverige da jeg som regel pakker bilen med så mye annet rart når jeg er over på besøk
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #15 Skrevet 24. november 2022 Vegetar og veganske produkter. Anonymkode: 5bd94...ab2 2
TinaEmilie98 Skrevet 24. november 2022 #16 Skrevet 24. november 2022 Wenda skrev (16 minutter siden): Ok, da må det være et grensetilbud eller noe da. Husker ikke prisen eksakt, men tror det lå på 45kr omtrent for 2x1,5 liter lengre inn i Sverige 🙈 Men literprisen blir fortsatt dyrere enn når det er tilbud her i Norge om det koster 49 pr 4-pack. Da blir jo literprisen over 8 kr. Mens jeg kjøper cola her i Norge når den er på tilbud til litt over 6kr pr liter. I tillegg får jeg igjen panten her i Norge. Hadde garantert glemt å ta med tomflasker til Sverige da jeg som regel pakker bilen med så mye annet rart når jeg er over på besøk Jeg tar med panten tilbake jeg da 😂 Og er det tilbud i Sverige er det 29 for en 4-pk 1
Wenda Skrevet 24. november 2022 #17 Skrevet 24. november 2022 TinaEmilie98 skrev (2 minutter siden): Jeg tar med panten tilbake jeg da 😂 Og er det tilbud i Sverige er det 29 for en 4-pk Ja da blir det jo billigere 😄 jeg prøvde å samle sammen flaskene når jeg kjøpte med brus før, men de endte opp med å bli donert bort til noen som samlet inn (svenske og norske) for boden her svømte til slutt over av de flaskene 😂
TinaEmilie98 Skrevet 24. november 2022 #18 Skrevet 24. november 2022 Wenda skrev (11 minutter siden): Ja da blir det jo billigere 😄 jeg prøvde å samle sammen flaskene når jeg kjøpte med brus før, men de endte opp med å bli donert bort til noen som samlet inn (svenske og norske) for boden her svømte til slutt over av de flaskene 😂 Skjønner. Jeg er i Sverige ofte jeg da, så da blir det ikke så mye 😅
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #19 Skrevet 24. november 2022 Sigaretter og snus er omtrent halv pris av Norge. Rulletobakk har dessverre blitt ganske mye dyrere i Sverige, men er fortsatt ca 100kr billigere pr. pakke. Rulletobakk er billigst på tax-free. Anonymkode: 3763d...25a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå