Gå til innhold

Jeg skrev tidligere, var sjalu mot stedatter, angrer nå dypt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev innlegg her for noen måneder  siden at jeg er svært sjalu på 16 årige stedatter. Hun har liksom alt, kjærlig far, kjæledegge til slektninger, velstående familie, veldig søt og pen, kule venner.

Jeg er er i slutten av 20 årene mannen er 50. Jeg har aldri følt meg spesiell og fått oppmerksomhet. Jeg ville på en måte ha oppmerksomhet, følte hun kom i veien.

Det hører til historien , viser til tidligere innlegg, at hun begynte å bo hos oss etter at moren døde. Datter og far hadde turbulent forhold, selv om begge elsker hverandre mye. Jeg skapte misforståelse mellom datter og far med vilje, og det skjedde ting, jenta ble helt knust, hun ble syk og sluttet å snakke med andre.

Hun er ikke lengre sprudlende, hun har blitt stille, virker trist og faren har det også dårlig fordi han var sur på henne og dette skjedde. Faren har prøvd å ta med henne til psykolog, bedt hennes veninner prøve å oppmuntre henne osv.

Hun har vært slik i snart 3 måneder. I starten var hun altfor kjærlig mot meg slik hun var med alle, og veldig omsorgsfull.

Jeg ødela alt. Jeg angrer. Jeg kan heller ikke innrømme at jeg skapte misforståelse fordi da er forholdet og livet mitt over. Jeg vil bare ha jenta tilbake og gjøre det bra igjen.

Jeg har vært hos psykolog i hemmelighet og fått hjelp med sjalusi og mindreverdighetskomplekt.

Anonymkode: 67ef5...8b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags misforståelser skapte du? 

Anonymkode: e5636...fc5

Skrevet

Du må stå frem og fortelle det du har gjort. Fortell følelsene dine både før og etter denne misforståelsen. 

Du er voksen, du har ødelagt dette barnet og nå må du vise at du klarer å få henne opp på beina igjen og hjelpe henne videre.

vær så snill å gjør det… stemoren til en i familien har gjort det samme mot et søskenpar. Og de sliter veldig mens hun går rundt og skryter av det hun har gjort. De vet hva hun har gjort, men det er ingen i den nære relasjonen som tenker på å bygge dette søskenparet opp igjen. 

så bygg opp denne jenta igjen. Ver sterk og glem deg selv for en gangs skyld. 

Anonymkode: a85f0...cca

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er du så sjalu på denne jenta?  Hva har hun som gjør deg så sjalu? 

Skrevet

Huff, husk at tenåringer er skjøre selv om de liker å fremstå tøffe og "modne" for alderen. Spesielt jenter liker å opptre mer voksne enn de er. Men de trenger fortsatt trygge voksne. Får vondt av stedatteren din når jeg leser dette. Tenk så alene hun må føle seg, når hun har mistet moren sin og ting er vanskelig med faren. 

Det beste ville vært å stå frem og ta konsekvensene som følger. Men hvis du ikke skal det så kan du i det minste gjøre det du kan for å støtte og styrke jenta igjen. Hvordan er relasjonen mellom deg og stedatteren din? Kunne du tilbudt henne å finne på noe hyggelig, bare du og henne? Eller dere og faren? Finn på ting som interesserer henne. Spør om dagene hennes og vis interesse for henne og hvordan hun har det. 

Anonymkode: f196e...e84

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvorfor er du så sjalu på denne jenta?  Hva har hun som gjør deg så sjalu? 

Hun er perfekt og populær.

Noen andre skriver at jeg må innrømme, men da er livet mitt over og ingen vil respektere henne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Huff, husk at tenåringer er skjøre selv om de liker å fremstå tøffe og "modne" for alderen. Spesielt jenter liker å opptre mer voksne enn de er. Men de trenger fortsatt trygge voksne. Får vondt av stedatteren din når jeg leser dette. Tenk så alene hun må føle seg, når hun har mistet moren sin og ting er vanskelig med faren. 

Det beste ville vært å stå frem og ta konsekvensene som følger. Men hvis du ikke skal det så kan du i det minste gjøre det du kan for å støtte og styrke jenta igjen. Hvordan er relasjonen mellom deg og stedatteren din? Kunne du tilbudt henne å finne på noe hyggelig, bare du og henne? Eller dere og faren? Finn på ting som interesserer henne. Spør om dagene hennes og vis interesse for henne og hvordan hun har det. 

Anonymkode: f196e...e84

Jeg prøver på å gi henne oppmerksomhet, men det fungerer ikke. Virker som om hun på en måte har skjønt at jeg står bak dette.

Skrevet

Enten så fikser du dette eller så mister du en så nær relasjon som kommer til å ødelegge for deg før eller siden. Jeg skal love deg at mannen din får avsmak for deg. Du vil klare å drite deg ut igjen og da blir du direkte avslørt. Det beste er å innrømme det og si fra til mannen din at du sleit og var smålig. 

Anonymkode: fa2d4...637

• Liker 3
Skrevet

Det eneste du kan gjøre for å redde dette er å være ærlig om det du har gjort, og ta konsekvensene av dine egne handlinger. Du får ikke gjort opp for deg før du innrømmer. 

• Liker 6
Skrevet

Her syns jeg egentlig du burde forlate familien du holder på å ødelegge. Hva gjør du uansett med en som er tyve, tretti år eldre… Stakkars jente. Stå frem, og forlat dem i fred.

Anonymkode: 8e88e...9b0

• Liker 32
  • Nyttig 6
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hun er perfekt og populær.

Noen andre skriver at jeg må innrømme, men da er livet mitt over og ingen vil respektere henne.

Hvorfor vil ingen respektere henne pga dine feil? 

Livet ditt er ødelagt uansett. Hva gjør du om hun tar livet sitt over det her? Redd henne for guds skyld 

Anonymkode: f7be1...13f

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg prøver på å gi henne oppmerksomhet, men det fungerer ikke. Virker som om hun på en måte har skjønt at jeg står bak dette.

Selvfølgelig har hun skjønt det. Folk flest gjennomskuer manipulasjon veldig fort. Her ville jeg trukket meg ut av familien og latt jenta få ro. Jada, livet ditt endrer seg, men det har du da sørget for selv...

Anonymkode: d0dfd...4fd

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor vil ingen respektere henne pga dine feil? 

Livet ditt er ødelagt uansett. Hva gjør du om hun tar livet sitt over det her? Redd henne for guds skyld 

Anonymkode: f7be1...13f

Jeg mente ingen vil respektere meg. Skrev henne ved en feil.

Å innrømme er dessverre ingen alternativ selv om jeg lei meg nå.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da kan du bare slutte å klage. Det er ikke deg det er synd på, men den stakkars jenta du har terrorisert.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Så jævlig du har vært (og sikkert er!) ønsker og velsigner stedatteren din med alt godt💖

Anonymkode: 0a26d...f62

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Sånne stemødre som deg ødelegger barn. Og jentas mor er død?! Fy fader så syk du må være. Forlat forholdet og se deg aldri tilbake. La far og datter leges

Anonymkode: d5662...dc4

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir fly forbanna. Meg over 

Anonymkode: d5662...dc4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så jævlig du har vært (og sikkert er!) ønsker og velsigner stedatteren din med alt godt💖

På samme måte som jeg velsigner stedatteren din, skal du vite at noen sitter og ganner deg! Lykke til! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er et fælt menneske og har oppført deg skrekkelig. All sympati til datteren hans. Bra du går i terapi, men spørs om det hjelper, du høres ekstremt umoden ut. Fremdeles prioriterer du deg selv og setter deg selv høyest. Du har ødelagt for et uskyldig barn, så det minste du kan gjøre er å ta ansvar for dine handlinger og konsekvensene av dette. 

Anonymkode: 89c5d...e9b

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er det et alternativ. Det er faktisk det eneste rette. Og respekt? Syns du at du fortjener respekt?

• Liker 14
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...