Gå til innhold

Spek-ula-sjon(er)

Shagya

Anbefalte innlegg

I skrivende stund sitter jeg og hører på lyden av Amy Diamonds sukkersøte lille barnestemme.

Jeg så et intervju med henne for en stund siden - det var et veslevoksent sjarmtroll !

Denne musikken blir akkompagnert av katten min som overhodet ikke har talent for sang. Men han er jo imponerende flink som prøver, selv om det er nummeret før jeg må låne mannens hørselvern :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart jul.

For å være knusende ærlig er jeg ikke så glad i jul.

Jeg er ikke troende kristen, og jula betyr følgelig ingenting for meg.

I tillegg syns jeg det er vanskelig å la vær å tenke på alle som ikke har det så greit - de som for eksempel må sitte alene hver julaften eller ikke har råd til julegaver.

Selv om jula skal være en koselig høytid, nærmest tvinges de som ikke har det så greit til å virkelig få det gnidd inn hvor ensomt og trist de egentlig har det..

Det skal jeg tenke over i år mens jeg spiser Ribbe og bytter gaver med familien min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel snødd 1 dag til nå i vinter, og dagen etter regna snøen bort, så jeg kan fortsatt sykle meg en tur uten fare for å seile avgårde, her er det helt bart.

Det passer meg utmerket. Jeg og snø har aldri hatt noe å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger.

Jeg er sjokkert.

Jeg har ny lege.

Hun er svært energisk.

Ikke bare er hun energisk, hun burde fått sparken.

Ikke fordi hun er ekkel mot meg, men fordi hun ikke gjør jobben sin.

Ikke fordi hun ikke vet hva hun gjør, men hun er altor slepphendt.

Jeg testet henne i går, og hun beit på.

En lege bør ikke si ja til sykemelding før de har satt seg inn i hvorfor vedkommende ønsker dette.

Min lege sa ja før jeg hadde sagt hvorfor, samtidig som hun spør om hvor lenge jeg vil sykemeldes.

Jeg har arbeidsmoralen iorden, så jeg vet godt at jeg ikke har problemer med at legen skriver ut sykemelding i hytt og pine, men jeg tenker på de som faktisk misbruker systemet.

Det er bare å gå til legen min og si man har vondt i lillefingeren, så blir man sykemeldt så lenge man ønsker.

Selv om jeg visste hvilke symptomer jeg hadde, burde legen likevel undersøke meg, uten å skrive ut resept fordi "da vet jeg hva det er !", kun ut ifra symptomer.

Jeg vet at hun hadde rett, det var samme konklusjon jeg selv kom frem til, men det er noe med at det virker ikke spesielt grundig å bare sitte slik og si at "da vet jeg hva som feiler deg- her har du resepten"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal jeg på kino - jeg går altfor sjelden på kino.

Kanskje det har en sammenheng med at jeg bor sammen med en som "hvertfall-ikke-skal-på-kino-fordi-det-er-bortkasta-penger" ? Mulig.

Just like heaven, så får vi se om den er verdt en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...