Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2023

malani

Anbefalte innlegg

My_Lady skrev (17 timer siden):

Vi hadde egentlig bestemt oss for at vi skulle gjøre det før jeg ble gravid. Men nå som jeg er gravid kjenner jeg at jeg ikke har lyst likevel. Er under 35, hadde nok gjort det om jeg fikk det dekt, men nå føler jeg ikke noe behov for å betale så mange tusen for det. 

Skjønner. Jeg synes også det var i dyreste laget, men bestilte fra Ultralydklinikken i København, så sparte noen tusenlapper på det. Jeg er for yrkesskadet til å la være å ta test 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

malani skrev (15 timer siden):

Samme her faktisk... er veldig mye penger for oss og jeg er "bare" 32 (33 denne uka her, ja ja.. 😅)

Har fått time for neste ultralyd, der de sjekker nakkefold osv i uke 13. Den får jeg gratis ettersom jeg rekker å bli 33, i fjor gjorde jeg den privat med storebror. Alle i hele landet skal jo få den gratis, men tydligvis får bare kvinner over 33 den på Ullevål. 🤷‍♀️

Hm, så kjedelig at det er egne grenser ved Ullevål. Her jeg bor er det heldigvis tilbud til alle om tidlig ultralyd. Flaks at du akkurat rekker å bli 33 da, og gratulerer så mye med bursdag denne uken 🥳

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cassandra22

Termin byttes litt på ettersom hvem jeg spør, men rundt 29. juli👏🏻 var på privat UL i uke 6/7, og fikk da dato 1. august, men sa det var litt for tidlig til å kunne so noe sikkert, så jeg forholder meg foreløpig til 29. juli som er tatt ut i fra mensen og eggløsningsdag🙊

Endret av Cassandra22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cassandra22
malani skrev (2 timer siden):

Åh, velkommen @Cassandra22! Blir spennende å se om det blir Julibaby eller Augustbaby! 🥰 Er det første barnet? 

Takk❤️ ja, det er første, så alt er veldig nytt og spennende (og slitsomt haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei og godt nyttår dere 😊

Vi har vært på ultralyd for første gang og sett en sprellende baby. Termin flyttet til 26 juli, så her vokser babyen som den skal. Veldig spennende opplevelse. 

Håper alt står bra til med alle sammen. 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Dayz! skrev (På 11.1.2023 den 17.50):

Hei og godt nyttår dere 😊

Vi har vært på ultralyd for første gang og sett en sprellende baby. Termin flyttet til 26 juli, så her vokser babyen som den skal. Veldig spennende opplevelse. 

Håper alt står bra til med alle sammen. 😊

Godt nyttår! Hadde helt glemt denne tråden jeg, men alt står i hvert fall bra til her også 😊 Spennende med ultralyd, så fint at alt så bra ut! Vært på ultralyd jeg også, veldig gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Så koselig med termingruppe🤗 er ganske seint ute, men prøver å slenge meg på, likevel! 28 år, gravid med første, termin 27. Juli '23🥰 (Vet ikke om tråden fortsatt er aktiv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hvordan går det med dere damer? Jeg begynner å bli rimelig lei, har gått inn i uke 29 nå. Mye kynnere, ubehagelig å gå, halsbrann, sover dårlig osv osv. Gleder meg til å treffe lillebror! 💙

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...