Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2023


malani

Anbefalte innlegg

Dayz! skrev (1 time siden):

Så moro at vi blir flere. Gratulerer til dere begge @My_Lady og @Pm07 🥰😊

Hvordan er det med symptomer hos dere alle? 
Jeg er umenneskelig trøtt og samtidig våkner altfor tidlig. Noe kvalm og blir andpusten av ingenting som igjen trigger kvalme 😅

Ekstrem trøtthet her også 😅 Er også ganske kvalm, lite matlyst og gått ned flere kg allerede (er slank fra før, så det er på ingen måte ønsket). Håper dere andre er i bedre form enn meg! Jeg er forresten 31 år, det glemte jeg å si i første innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Dayz! Lite symptomer her foreløpig... Men er bare 5+1. I første svangerskap hadde jeg ikke symptomer i det hele tatt første trimester, i andre ble jeg litt kvalm i uke 6-7 bare. Og syyyykt trøtt. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Dayz! Lite symptomer her, bare litt murringer og ømme bryst. Men er bare 4+0 i dag så regner med det kommer om noen uker. Spent på om det blir like symptomer som de andre gangene. 

Fikk ringt sykehuset i dag og ordnet med TUL, fikk time lillejulaften ❤️ gleder meg sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

malani skrev (5 timer siden):

@Pm07 Jeg ser at vi var i samme termingruppe forrige gang... Fikk sønnen min 9. januar i år. Så gøy med to tette! 🥰

Så gøy ja! Veldig spent på hvordan det blir! Og om det går bra (hatt både MA og SA før, så er nesten «forberedt» på det) så er jeg spent på om vi rekker å sende førstemann i barnehagen før nr to melder sin ankomst😅 Vi får ikke plass før august 23 så😅 Bekymringene har jo allerede begynt å komme angående det, og spent på om det blir en stor overgang med både bhg og ny baby på ca samme tidspunkt🥺 Håper og satser på at det går seg til❤️ Åssen blir det med bhg på dere?

 

Angående symptomer: Jeg har kun fått litt ømme bryster foreløpig, og murringer i livmor. Er jo bare 3+2, så veldig tidlig for andre symptomer😆 Forrige svangerskap var jeg ekstreemt trøtt første trimester, og hadde en generell uggen form fra uke 6-16/17… Så veldig spent på hvordan det blir denne gangen! Har også lyst til å få time til TUL rundt uke 8/9 for å se om det er liv, da jeg i min første graviditet ikke fant ut før i uke 12/13 at jeg hadde MA i uke 8😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en tabbe i dag. Jeg har tempet under hele prøvingen og har ikke sluttet, og i dag hadde temperaturen droppet. Ble veldig stressa og er redd for å miste. Samtidig som jeg er fast bestemt på å ikke være bekymret, skal bare glede meg over hver dag jeg er gravid. Sorgen blir ikke mindre om det går gale om jeg har gått å vært bekymret hele tiden likevel. Men har heldigvis ingen andre tegn på at det går gale. Vet også at man skal slutte å tempe når man er gravid siden temperaturen kan svinge, men det har blitt en vane etter å ha tempet daglig i over 2 år. Nå vet jeg ikke om jeg tørr å tempe mer, samtidig som jeg er redd for å ikke tempe 😅

Prøver å trøste meg med at jeg hadde en veldig sterk strek på kveldsurin 12 dpo og 2-3 uker på digital når jeg var 4+0 i går. 

Det som er fint med å bli gravid nå rett før jul er ukene forhåpentlig går veldig fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My_Lady skrev (3 timer siden):

Jeg gjorde en tabbe i dag. Jeg har tempet under hele prøvingen og har ikke sluttet, og i dag hadde temperaturen droppet. Ble veldig stressa og er redd for å miste. Samtidig som jeg er fast bestemt på å ikke være bekymret, skal bare glede meg over hver dag jeg er gravid. Sorgen blir ikke mindre om det går gale om jeg har gått å vært bekymret hele tiden likevel. Men har heldigvis ingen andre tegn på at det går gale. Vet også at man skal slutte å tempe når man er gravid siden temperaturen kan svinge, men det har blitt en vane etter å ha tempet daglig i over 2 år. Nå vet jeg ikke om jeg tørr å tempe mer, samtidig som jeg er redd for å ikke tempe 😅

Prøver å trøste meg med at jeg hadde en veldig sterk strek på kveldsurin 12 dpo og 2-3 uker på digital når jeg var 4+0 i går. 

Det som er fint med å bli gravid nå rett før jul er ukene forhåpentlig går veldig fort. 

Uff, jeg føler med deg! Synes selv ukene frem til man daglig kjenner liv er så skumle😫 Jeg har ingen erfaring med temping, men dersom tempen kan svinge etter man er blitt gravid, ville jeg kanskje prøvd å legge det fra meg hvis det gjør deg stresset. Er nok lettere sagt enn gjort da 😆 Håper også ukene går fort fremover!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, Pm07 said:

Uff, jeg føler med deg! Synes selv ukene frem til man daglig kjenner liv er så skumle😫 Jeg har ingen erfaring med temping, men dersom tempen kan svinge etter man er blitt gravid, ville jeg kanskje prøvd å legge det fra meg hvis det gjør deg stresset. Er nok lettere sagt enn gjort da 😆 Håper også ukene går fort fremover!! 

Takk ❤️ Klarte heldigvis å la vær å tempe i dag, og har roet meg 😅

 

Har dere fortalt nyheten til noen eller holder dere det hemmelig en stund? 


Her har vi fortalt det til noen venner som allerede visste at vi prøvde, men ikke fortalt det til noen i familien ennå. Tenker vi forteller det til "alle" etter TUL. Gleder meg sånn til å fortelle jentene mine, spesielt minste har snakket mye om at hun ønsker seg en lillebror, eller en lillesøster sånn at hun kan være både lillesøster og storesøster 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tester jeg fortsatt hver morgen for å se stigning😅 Foreløpig går det riktig vei🤞🏼Men vanskelig å være rolig før jeg har sett liv på TUL😫 

Ååh, tenk så glad hun blir🥺 Gleder meg også til å se søskenkjærligheten de kommer til å få for hverandre her! Her er jo mini kun 9 mnd, så han kommer vel ikke til å skjønne noe før baby er her😆🥰 Hvor gamle er dine barn?
 

Har kun fortalt min bestevenninne, denne gangen tenker vi å holde det hemmelig for familie så lenge vi klarer😆 Håper nesten vi kan finne ut kjønn før vi forteller det, men får nesten se om vi klarer å holde oss så lenge😂 Spent på når magen kommer denne gangen også, om den kommer tidligere med nr 2 så kan det tenkes det blir synlig før vi egentlig vil dele😆 Blir å dele det med noen vennepar om et par uker når det har sunket litt inn for oss også, og vi føler oss litt tryggere. 4+0 på søndag, så jeg har jo ikke nådd IKM enda engang😅 

My_Lady skrev (16 timer siden):

Takk ❤️ Klarte heldigvis å la vær å tempe i dag, og har roet meg 😅

 

Har dere fortalt nyheten til noen eller holder dere det hemmelig en stund? 


Her har vi fortalt det til noen venner som allerede visste at vi prøvde, men ikke fortalt det til noen i familien ennå. Tenker vi forteller det til "alle" etter TUL. Gleder meg sånn til å fortelle jentene mine, spesielt minste har snakket mye om at hun ønsker seg en lillebror, eller en lillesøster sånn at hun kan være både lillesøster og storesøster 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Pm07 said:

Her tester jeg fortsatt hver morgen for å se stigning😅 Foreløpig går det riktig vei🤞🏼Men vanskelig å være rolig før jeg har sett liv på TUL😫 

Ååh, tenk så glad hun blir🥺 Gleder meg også til å se søskenkjærligheten de kommer til å få for hverandre her! Her er jo mini kun 9 mnd, så han kommer vel ikke til å skjønne noe før baby er her😆🥰 Hvor gamle er dine barn?
 

Har kun fortalt min bestevenninne, denne gangen tenker vi å holde det hemmelig for familie så lenge vi klarer😆 Håper nesten vi kan finne ut kjønn før vi forteller det, men får nesten se om vi klarer å holde oss så lenge😂 Spent på når magen kommer denne gangen også, om den kommer tidligere med nr 2 så kan det tenkes det blir synlig før vi egentlig vil dele😆 Blir å dele det med noen vennepar om et par uker når det har sunket litt inn for oss også, og vi føler oss litt tryggere. 4+0 på søndag, så jeg har jo ikke nådd IKM enda engang😅 

 

De er 5 og 8 år 😊 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Dayz! said:

Hel! Hvordan går det med alle sammen? 
Her er det en uke til første time hos jordmor. Spent på den 😊

Hei :D 

Her går det veldig fint. Fortsatt lite symptomer, nesten sånn at jeg skulle ønske jeg kjente litt mer på at jeg faktisk er gravid 😅 Fortalte nyheten til svigers i helgen, det var så koselig å dele det med de. Dette blir mannens første og svigers er verdens søteste svigerforeldre så har gledet meg mye til å kunne fortelle det. Mannen er også så søt og engasjert, lastet ned apper og passer på at jeg tar vitaminene mine. 

Når bestiller dere jordmortime? Lurte på å ringe nå, men er bare 5+1 så føler det er litt tidlig, men så kommer jula og plutselig er jeg 9 uker på vei over nyttår. 

Hvordan går det med deg? ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My_Lady skrev (På 7.12.2022 den 13.10):

Hei :D 

Her går det veldig fint. Fortsatt lite symptomer, nesten sånn at jeg skulle ønske jeg kjente litt mer på at jeg faktisk er gravid 😅 Fortalte nyheten til svigers i helgen, det var så koselig å dele det med de. Dette blir mannens første og svigers er verdens søteste svigerforeldre så har gledet meg mye til å kunne fortelle det. Mannen er også så søt og engasjert, lastet ned apper og passer på at jeg tar vitaminene mine. 

Når bestiller dere jordmortime? Lurte på å ringe nå, men er bare 5+1 så føler det er litt tidlig, men så kommer jula og plutselig er jeg 9 uker på vei over nyttår. 

Hvordan går det med deg? ❤️ 

Så koselig med engasjert mann 🥰

Jeg ringte til helsestasjon ca 1 uke etter at jeg oppdaget at jeg var gravid.  Da var jeg vel 5 uker på vei tror jeg. 
 

Jeg er endel kvalm. Ellers veldig sliten. Merker det veldig på jobb for tiden. Men det går seg til tenker jeg 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her går det veldig fint! Fikk 3+ på digitaltest idag, og er vel 5+1 idag! Jeg er også i tenkeboksen på når jeg skal bestille første time til jordmor! Fra 1.1.22 er det vel sånn at alle får tidlig ultralyd rundt uke 11-13 hvis jeg har forstått det riktig, og da må man vel til jordmor/lege for å få henvisning!  
Symptom-messig så er jeg veldig trøtt😅  Forrige svangerskap startet også med en ekstrem trøtthet, og Foreløpig ser det ikke ut som jeg slipper unna denne gangen heller. Smålig kvalm sporadisk, men ikke plagsomt enda! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 8+4 i dag, var på privat ultralyd forrige uke og fikk se hjerte som banket🥰 Er utrolig kvalm døgnet rundt og det er veldig slitsomt, gleder meg til det gir seg! Skal spørre legen om å prøve kvalmestillende denne uken. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på privat ultralyd og til første kontroll hos jordmor 😊 Formen min begynner heldigvis å bli bedre, men tør ikke å slutte med kvalmestillende helt ennå 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2133383942_download(4).thumb.jpeg.a40988fa79d7a8d25c50b5bea334337b.jpeg

Hei! Så hyggelig at så mange har vært på ultralyd! I dag var det min tur. 7+4 akkurat som beregnet, lille spire var 1,32 cm og alt så helt perfekt ut! For en lettelse. Jeg har vært mye urolig de få ukene frem til nå. En lettelse å se det lille hjetet slå ❤ 

Storebror på 11mnd var med meg och mannen på ultralyden og sjarmerte jordmor. Sykt å tenke på lille babyen min som storebror. Jøss!

Gleder meg til å fortelle storesøster på 9, men venter till etter ultralydet i uke ~13. Men tenker vi forteller faren min da vi reiser hjem i jul. Det blir koselig! 🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så herlig med alle som har sett bankende hjerte på UL🥰🥰 tror vi tar en TUL i januar rundt uke 8/9 for å se om det er liv her også! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt så fint ut, @malani 😊 Jeg følte også en stor lettelse da jeg fikk se hjertet banke. Er det noen av dere som har tenkt å ta NIPT-test eller annen form for gentesting? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/16/2022 at 10:45 PM, ananas_ said:

Så godt å høre at alt så fint ut, @malani 😊 Jeg følte også en stor lettelse da jeg fikk se hjertet banke. Er det noen av dere som har tenkt å ta NIPT-test eller annen form for gentesting? 

Vi hadde egentlig bestemt oss for at vi skulle gjøre det før jeg ble gravid. Men nå som jeg er gravid kjenner jeg at jeg ikke har lyst likevel. Er under 35, hadde nok gjort det om jeg fikk det dekt, men nå føler jeg ikke noe behov for å betale så mange tusen for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My_Lady skrev (2 timer siden):

Vi hadde egentlig bestemt oss for at vi skulle gjøre det før jeg ble gravid. Men nå som jeg er gravid kjenner jeg at jeg ikke har lyst likevel. Er under 35, hadde nok gjort det om jeg fikk det dekt, men nå føler jeg ikke noe behov for å betale så mange tusen for det. 

Samme her faktisk... er veldig mye penger for oss og jeg er "bare" 32 (33 denne uka her, ja ja.. 😅)

Har fått time for neste ultralyd, der de sjekker nakkefold osv i uke 13. Den får jeg gratis ettersom jeg rekker å bli 33, i fjor gjorde jeg den privat med storebror. Alle i hele landet skal jo få den gratis, men tydligvis får bare kvinner over 33 den på Ullevål. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...