Daria Skrevet 22. november 2022 #21 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å engasjere meg med andre foreldre i den klassen er umulig. Jeg vet selvsagt hva skolen heter osv, men er aldri på skolen pga jobben jeg har. Har ikke mulighet til å hverken hente eller levere sønnen min på skolen. Skulle gjerne flyttet nærmere, men har ett annet barn som går på skole her jeg bor nå. Å flytte pr idag er ikke aktuellt. Anonymkode: 0d513...931 Da kunne man jo tenke at disse bursdagene var en kjærkommen anledning for deg til å kunne bli litt kjent med disse menneskene - både barna og de voksne - som er en del av hverdagslivet til sønnen din. Om det er du eller mor som har valgt å flytte er egentlig ikke relevant - det er ikke barnet som har valgt å ha to hjem og det bør være i de voksnes interesse å tilrettelegge så det går minst mulig ut over ham. Selv om det innebærer å måtte kjøre litt ekstra for at han skal få delta på ting. 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #22 Skrevet 22. november 2022 Synes du får unødvendig mye pes TS. Forstår godt at du ikke bare kan bare kan flytte etter når du har et annet barn som går på skole der du bor, i tillegg som du sier, er det ikke lett å få jobb nært mor. Hadde du flyttet etter hadde det også blitt feil om du plutselig stod der arbeidsløs. Jeg er enig at det er fint å prioritere noen bursdager om du kan, men om du f.eks får til 1 av 3/4 bursdager må jo det være greit. Kanskje sønnen din kan ta bussen alene etterhvert, dersom det går buss da. Så Anonymkode: bf8cb...858 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #23 Skrevet 22. november 2022 Daria skrev (3 minutter siden): Da kunne man jo tenke at disse bursdagene var en kjærkommen anledning for deg til å kunne bli litt kjent med disse menneskene - både barna og de voksne - som er en del av hverdagslivet til sønnen din. Om det er du eller mor som har valgt å flytte er egentlig ikke relevant - det er ikke barnet som har valgt å ha to hjem og det bør være i de voksnes interesse å tilrettelegge så det går minst mulig ut over ham. Selv om det innebærer å måtte kjøre litt ekstra for at han skal få delta på ting. Det er ikke alle bursdager som er lagt til rette for at de voksne kan snakke sammen og bli kjent. Noen ganger hentes barna i døra eller de som bor nært drar hjem selv. Noe helt annet om det inviteres inn på kaffe for de voksne. Anonymkode: bf8cb...858
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #24 Skrevet 22. november 2022 Jeg synes det bør være helt akseptabelt og forståelig at barnet ikke får delta på hver eneste bursdag. Men jeg ville strukket meg langt for å få til så mange som mulig. Jeg skjønte ikke helt den med 4 timers kjøring - kjører du hjem igjen etter å ha levert ungen, og så tilbake igjen for å hente...? Da ville jeg mye heller bare funnet på noe der ungen er de tre timene... Anonymkode: a73e7...ceb 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #25 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes du får unødvendig mye pes TS. Forstår godt at du ikke bare kan bare kan flytte etter når du har et annet barn som går på skole der du bor, i tillegg som du sier, er det ikke lett å få jobb nært mor. Hadde du flyttet etter hadde det også blitt feil om du plutselig stod der arbeidsløs. Jeg er enig at det er fint å prioritere noen bursdager om du kan, men om du f.eks får til 1 av 3/4 bursdager må jo det være greit. Kanskje sønnen din kan ta bussen alene etterhvert, dersom det går buss da. Så Anonymkode: bf8cb...858 Det går buss ett stykke, men da gjenstår fremdeles 20 min til dette stedet hvor barnet og vennene bor. Det er for langt og farlig for han å gå der alene. Mor jobber de helgene jeg har sønnen så hun kan ikke hente og kjøre siste biten. Hadde jeg bodd alene og jobbmulighetene var tilstede hadde jeg flyttet på timen. Jeg får snakke litt med sønnen min og høre om vi kan komme til en avtale. Han savnet kameratene sine når han er her. Han vil tidlig hjem på Søndagene for å ha litt tid til lek og det ønsket får han oppfylt. Leverer han klokka 15 og da får han noen timer til kameratene sine. Anonymkode: 0d513...931
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #26 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en sønn på 8 annenhver helg. Nå har jeg opplevd for 3 gang at barnet er best i bursdag en av helgedagene. Det skal vare ca 3 timer hver gang. Jeg bruker ca 1 time til hans hjemsted og syns det blir langt å reise tur/retur. Jeg jobber selv annnhver helg, så har ikke mulighet for å bytte helg med mor. MÅ jeg kjøre barnet i disse bursdagene eller er det forståelig at jeg utelukker det? Barnet vil jo dit selv, men det blir tilsammen 4 timer tur/retur for en bursdag. Jeg henter og levere barnet hver helg også, så mye tid går med til bare kjøring. Anonymkode: 0d513...931 Jeg hadde ikke kjørt mitt barn om jeg var deg. Anonymkode: 3d697...4d0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #27 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går buss ett stykke, men da gjenstår fremdeles 20 min til dette stedet hvor barnet og vennene bor. Det er for langt og farlig for han å gå der alene. Mor jobber de helgene jeg har sønnen så hun kan ikke hente og kjøre siste biten. Hadde jeg bodd alene og jobbmulighetene var tilstede hadde jeg flyttet på timen. Jeg får snakke litt med sønnen min og høre om vi kan komme til en avtale. Han savnet kameratene sine når han er her. Han vil tidlig hjem på Søndagene for å ha litt tid til lek og det ønsket får han oppfylt. Leverer han klokka 15 og da får han noen timer til kameratene sine. Anonymkode: 0d513...931 Buss hjelper vel uansett ikke når det du er bekymret for er å miste tid med barnet? Og tid i bil er gull for gode samtaler. Anonymkode: 4d3c1...fe3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #28 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det bør være helt akseptabelt og forståelig at barnet ikke får delta på hver eneste bursdag. Men jeg ville strukket meg langt for å få til så mange som mulig. Jeg skjønte ikke helt den med 4 timers kjøring - kjører du hjem igjen etter å ha levert ungen, og så tilbake igjen for å hente...? Da ville jeg mye heller bare funnet på noe der ungen er de tre timene... Anonymkode: a73e7...ceb Som jeg skrev lenger opp så bor mor på stedet «der ingen skulle tru at nokon kunne bu». Det er absolutt ingenting å finne på der i 3 timer. Sitte i bilen i 3 timer er for drøyt selv for meg. Anonymkode: 0d513...931
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #29 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som jeg skrev lenger opp så bor mor på stedet «der ingen skulle tru at nokon kunne bu». Det er absolutt ingenting å finne på der i 3 timer. Sitte i bilen i 3 timer er for drøyt selv for meg. Anonymkode: 0d513...931 Bli med inn og tilby deg å hjelpe til da. Så blir du kjent med barnets miljø også. Anonymkode: 4d3c1...fe3 4
Gjest Anonyme-meg Skrevet 22. november 2022 #30 Skrevet 22. november 2022 Det er ikke alltid det passer å delta i alle bursdager, så det går fint å gå glipp av en eller to. Når mor har valgt å flytte vekk fra deg, så er det jo henne som gjør det vanskelig for barne. I forhold til at barnet kan gå glipp av diverse aktiviteter på hjemplassen, når barnet er med deg. Det er et vanskelig dilemma. Men man kan få kvalitets tid i i bilen. Selv om det ikke blir helt det samme.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #31 Skrevet 22. november 2022 Har sønnen din venner der hvor du bor? Kan det være et alternativ at blir kjent med flere der, slik at han ikke savner vennene hos mor like mye når han er hos deg? Da blir han kanskje invitert i bursdagsselskap hos deg også😊 Anonymkode: bf8cb...858 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #32 Skrevet 22. november 2022 Herregud, det er da ikke bare å flytte. Regner med TS har både boplass og jobb. Man har som foreldre et forsørgeransvar, og er avhenging av en viss inntekt.. det er ikke å pakke kofferten å flytte etter😅 Jeg tenker at du kan spørre barnet om hen vil reise i bursdag eller om hen vil finne på noe med deg istede (kino og pizza f eks, lekeland, trampolinepark eller lignende). Noen ganger blir det mye bursdager i perioder, og da er det faktisk helt innafor å hoppe over et selskap eller to. Men jeg tenker det må være opp til barnet å avgjøre. Anonymkode: 785db...d50
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #33 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har sønnen din venner der hvor du bor? Kan det være et alternativ at blir kjent med flere der, slik at han ikke savner vennene hos mor like mye når han er hos deg? Da blir han kanskje invitert i bursdagsselskap hos deg også😊 Anonymkode: bf8cb...858 Jeg bor som sagt i en by og vi finner på mye sammen som barna liker. Allikevel bor vi sånn til at sønnen ikke føler seg trygg ute alene ennå. Dermed kjenner han ingen andre barn her ennå. Han har jo vært her på samvær i noen år, men enn så lenge er det litt skummelt for han å være ute alene. Når jeg skriver dette så kjenner jeg litt frykt for å la han ferdes alene ute også. Vi er på kino, lekepark, bowling osv og da koser vi oss veldig. Til tross for dette har han ingen venner her. Det kommer kanskje etterhvert når han tør gå ut alene. Anonymkode: 0d513...931
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #34 Skrevet 22. november 2022 Jeg forstår at dette er vanskelig, men du bor nå en gang langt unna mor og din sønns sosiale liv er det aller viktigste. Du trenger jo ikke kjøre fram og tilbake så mange ganger. Benytt anledningene de to timene bursdagen varer til å bli kjent med foreldrene til ditt barns venner eller til å ta en handletur, ta med PC og sett deg på en kafe for å jobbe litt eller noe annet. Prøv å se løsninger framfor det som er negativt og husk på at dette er viktig for din sønn. Anonymkode: 56834...6db 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #35 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg forstår at dette er vanskelig, men du bor nå en gang langt unna mor og din sønns sosiale liv er det aller viktigste. Du trenger jo ikke kjøre fram og tilbake så mange ganger. Benytt anledningene de to timene bursdagen varer til å bli kjent med foreldrene til ditt barns venner eller til å ta en handletur, ta med PC og sett deg på en kafe for å jobbe litt eller noe annet. Prøv å se løsninger framfor det som er negativt og husk på at dette er viktig for din sønn. Anonymkode: 56834...6db Jeg har full forståelse av at dette er viktig for sønnen min, men har du lest hva jeg skriver om mors bosted? Det er ingenting der, bortsett fra en lokal matbutikk. Må kjøre 30 min for å komme til ett bittelite tettsted med flere matbutikker og ett kommunehus. Vi snakker øde. Det er ikke så lett for meg å be meg inn på bursdager. Hva skal jeg si? Hei, kan jeg hjelpe deg i bursdagen? Jeg bor såpass langt unna, så det blir litt mye kjøring for meg. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg får meg til å be meg selv inn hos andre. Anonymkode: 0d513...931
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #36 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg har full forståelse av at dette er viktig for sønnen min, men har du lest hva jeg skriver om mors bosted? Det er ingenting der, bortsett fra en lokal matbutikk. Må kjøre 30 min for å komme til ett bittelite tettsted med flere matbutikker og ett kommunehus. Vi snakker øde. Det er ikke så lett for meg å be meg inn på bursdager. Hva skal jeg si? Hei, kan jeg hjelpe deg i bursdagen? Jeg bor såpass langt unna, så det blir litt mye kjøring for meg. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg får meg til å be meg selv inn hos andre. Anonymkode: 0d513...931 Så du vil absolutt ikke legge til rette for sønnen sitt sosiale liv. Forstått Ikke blir overrasket når han ikke ønsker å komme på samvær mer. Anonymkode: 6e19f...883 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #37 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har full forståelse av at dette er viktig for sønnen min, men har du lest hva jeg skriver om mors bosted? Det er ingenting der, bortsett fra en lokal matbutikk. Må kjøre 30 min for å komme til ett bittelite tettsted med flere matbutikker og ett kommunehus. Vi snakker øde. Det er ikke så lett for meg å be meg inn på bursdager. Hva skal jeg si? Hei, kan jeg hjelpe deg i bursdagen? Jeg bor såpass langt unna, så det blir litt mye kjøring for meg. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg får meg til å be meg selv inn hos andre. Anonymkode: 0d513...931 Ta med en bok eller laptopen, og les eller jobb i bilen. Ta med treningstøy, og ta en løpetur. Eller bare gå en tur. Det bør gå an å slå ihjel tre timer for sønnen sin del. Jeg synes også du skal be deg inn, ja. Og si akkurat det du skriver. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å la en far være med på bursdagen. Faktisk hadde det bare vært kjekt, det er alltid så mye styr og baluba at en ekstra som kan servere kake og hjelpe med ketchup på pølsene bare er bra. Jeg har en engstelig sønn, og er med på samtlige bursdager. Og det er det en del andre foreldre som ofte er også. Da bare sier vi det som det er, at x er litt redd for å være alene hjemme hos andre, så er det ok at en av oss blir med. Og det er det alltid. Man må tåle litt ubehag for barnas skyld. Anonymkode: a73e7...ceb 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #38 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg har full forståelse av at dette er viktig for sønnen min, men har du lest hva jeg skriver om mors bosted? Det er ingenting der, bortsett fra en lokal matbutikk. Må kjøre 30 min for å komme til ett bittelite tettsted med flere matbutikker og ett kommunehus. Vi snakker øde. Det er ikke så lett for meg å be meg inn på bursdager. Hva skal jeg si? Hei, kan jeg hjelpe deg i bursdagen? Jeg bor såpass langt unna, så det blir litt mye kjøring for meg. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg får meg til å be meg selv inn hos andre. Anonymkode: 0d513...931 Ja, det ville jeg faktisk gjort! Noen av mine barns venner har skilte foreldre hvor den ene forelderen bor ganske langt unna. Jeg hadde syntes det var veldig leit om de satt på telefonen i bilen utenfor i stedet for å bare si at de bor en times kjøring unna og spurt om de kanskje kan hjelpe til i bursdagen framfor å kjøre den lange veien hjem og nærmest snu i døren. Det hadde vært fantastisk med et par ekstra hender til å servere og passe på en skokk viltre barn og om de er så gamle at de ordner seg selv uten å rive ned huset hadde det vært superkoselig å skravle over en kopp kaffe og bursdagskake mens de holder på. ♥️ Anonymkode: 56834...6db 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #39 Skrevet 23. november 2022 En foreldre kan ikke bare flytte ut av kommunen uten godkjenning fra den andre med barnet, så når du har godtatt dette så må du jo ta konsekvensene av det. Anonymkode: cbcb2...5ef
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #40 Skrevet 23. november 2022 Forstår at det blir mye kjøring, men da kan jo være gøy også. Høre på musikk, prate sammen og ta med barne/ny samboer/noen andre? Lage det til en utflukt Om noen år kan alt snu, plutselig er det populært å besøke din sønn når han et i byen. For som du sier er det øde hos mor og da har du mye å tilby som ikke er på lande. Når klassen/venner skal på kino, senter og såne aktiviteter har han jo pappan i byen og da er det jo greit at de andre foreldre hvet vem du er. Er greit å tenke noen år fremover og jobbe for det. Synnes sønn din er heldig som har to foreldre som tross ulikheter prøvet å finne noen løsninger. Er ikke barn som ber om 2 hjem og alle foreldre møter utfordringe på ulike viss med dette. Kos deg sammen med sønnen din og skap gode relasjoner og tenk fremover. Plutselig er han ungdom og tiden flyer. Mange unge på lande flytter også til byen når vgs står for døra og da er det godt med en foreldre i byen. Men jobben må du gjøre nå. Anonymkode: d0a35...4f1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå