AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Jeg har en sønn på 8 annenhver helg. Nå har jeg opplevd for 3 gang at barnet er best i bursdag en av helgedagene. Det skal vare ca 3 timer hver gang. Jeg bruker ca 1 time til hans hjemsted og syns det blir langt å reise tur/retur. Jeg jobber selv annnhver helg, så har ikke mulighet for å bytte helg med mor. MÅ jeg kjøre barnet i disse bursdagene eller er det forståelig at jeg utelukker det? Barnet vil jo dit selv, men det blir tilsammen 4 timer tur/retur for en bursdag. Jeg henter og levere barnet hver helg også, så mye tid går med til bare kjøring. Anonymkode: 0d513...931
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #2 Skrevet 22. november 2022 Hvorfor bor du så langt unna barnet ditt? Anonymkode: 2e909...40d 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 Sånn er det med barn i den alderen, det sosiale fellesskapet med venner vil bare bli viktigere og viktigere. Du velger å bo så langt unna og dette er en av konsekvensene. Anonymkode: ad888...e7a 12 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 Du kan ikke pålegge foreldre å slutte å invitere i helg, du kan heller ikke nekte barnet ditt å gå i bursdag eller delta på sosiale happenings bare for at du velger å bo langt fra barnet ditt Anonymkode: f3158...07e 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor bor du så langt unna barnet ditt? Anonymkode: 2e909...40d AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånn er det med barn i den alderen, det sosiale fellesskapet med venner vil bare bli viktigere og viktigere. Du velger å bo så langt unna og dette er en av konsekvensene. Anonymkode: ad888...e7a Hvor fikk dere det ifra at JEG valgte å bo så langt unna? Jeg har jobb her og det var mor som flyttet. Anonymkode: 0d513...931 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #6 Skrevet 22. november 2022 Helt greit å ikke dra i bursdager. Er noen barn her som har lang vei til samværsforelder, de drar ikke i bursdager her. Anonymkode: bf8cb...858
Rotemor Skrevet 22. november 2022 #7 Skrevet 22. november 2022 Du må det. Det er sånn å være forelder.. Men du kan vel heller være i selskapet og hjelpe til? 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #8 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor fikk dere det ifra at JEG valgte å bo så langt unna? Jeg har jobb her og det var mor som flyttet. Anonymkode: 0d513...931 Det er jo fortsatt et valg som du som voksen har, å flytte etter eller å kjøre mye. Anonymkode: f3158...07e 2 1
Skeeter Skrevet 22. november 2022 #9 Skrevet 22. november 2022 Du kan selvfølgelig også engasjere deg i ditt barns skolehverdag og oppfordre foreldre til å feire sammen i større grad etc, men sånn er det faktisk å ha barn. Du sier mor flyttet - vel, du har også mulighet da til å flytte etter. Det kommer helt an på hvor viktig det er for deg å være en del av barnets liv. I den alderen er bursdager kjempegøy - det er noen år til, og så vil det roe seg. Da kan du jo f.eks. legge opp til at dere gjør noe hyggelig sammen i det området der etterpå, så det ikke bare føles som kjøring og styr! Jeg skjønner det er slitsomt - men enten må du gjøre endringer, eller så må du finne måter du kan få dette til å funke på! 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #10 Skrevet 22. november 2022 Jeg hadde latt barnet velge mellom bursdag og å gjøre noe hyggelig/morsomt med deg, feks kino eller klatrepark. Anonymkode: e49ad...c99 1
solsolsol Skrevet 22. november 2022 #11 Skrevet 22. november 2022 Her er det veldig vanlig at ungene ikke kommer i bursdag fordi det er pappahelg. Null stress med mindre det er bestevenn. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #12 Skrevet 22. november 2022 Jeg hadde strukket meg langt for å ikke ødelegge viktige sosiale sammenkomster for barna. Alternativet kan fort bli at han ikke vil ha samvær med deg.. Anonymkode: a1408...cb0 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #13 Skrevet 22. november 2022 Skeeter skrev (46 minutter siden): Du kan selvfølgelig også engasjere deg i ditt barns skolehverdag og oppfordre foreldre til å feire sammen i større grad etc, men sånn er det faktisk å ha barn. Du sier mor flyttet - vel, du har også mulighet da til å flytte etter. Det kommer helt an på hvor viktig det er for deg å være en del av barnets liv. I den alderen er bursdager kjempegøy - det er noen år til, og så vil det roe seg. Da kan du jo f.eks. legge opp til at dere gjør noe hyggelig sammen i det området der etterpå, så det ikke bare føles som kjøring og styr! Jeg skjønner det er slitsomt - men enten må du gjøre endringer, eller så må du finne måter du kan få dette til å funke på! Å engasjere meg med andre foreldre i den klassen er umulig. Jeg vet selvsagt hva skolen heter osv, men er aldri på skolen pga jobben jeg har. Har ikke mulighet til å hverken hente eller levere sønnen min på skolen. Skulle gjerne flyttet nærmere, men har ett annet barn som går på skole her jeg bor nå. Å flytte pr idag er ikke aktuellt. Jeg bor i en by, mor har flyttet til «stedet der ingen skulle tru at nokon kunne bu» Absolutt ingenting å finne på der, bortsett fra noen venner sønnen min har spredd rundt i det omerådet. Anonymkode: 0d513...931
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #14 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg hadde latt barnet velge mellom bursdag og å gjøre noe hyggelig/morsomt med deg, feks kino eller klatrepark. Anonymkode: e49ad...c99 Da vil barnet i bursdag. Jeg har forsøkt for senest 2 uker siden. Han har veldig gode venner og de leker mye sammen utendørs. Ennå ikke blitt gamere av de og det er jeg veldig glad for. Det gjør meg vondt å egentlig nekte han bursdag, men samtidig blir så mye tid borte i kjøring. Anonymkode: 0d513...931 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #15 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg hadde strukket meg langt for å ikke ødelegge viktige sosiale sammenkomster for barna. Alternativet kan fort bli at han ikke vil ha samvær med deg.. Anonymkode: a1408...cb0 Ja, jeg tenker det selv. Har såpass lite samvær fra før, så vil ikke miste det lille jeg har idag. Anonymkode: 0d513...931
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #16 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg tenker det selv. Har såpass lite samvær fra før, så vil ikke miste det lille jeg har idag. Anonymkode: 0d513...931 Når barnet er så tydelig på hva det ønsker kan du fort miste mer ved å nekte. Anonymkode: 4d3c1...fe3 1
Langs veien Skrevet 22. november 2022 #17 Skrevet 22. november 2022 Jeg ville tatt en av og til løsning. I noen perioder kan det være veldig mange bursdagsinvitasjoner for barna som «ødelegger» helgene. I mine øyne er det helt greit å avslå noen av dem, men ville vurdert hvor nær han er disse barna og hvor mange det eventuelt er i helgene han ikke er hos deg også. Hvis han er bedt i bursdager så og si hver helg så er det helt greit å ikke gå i alle. Vi har også avslått bursdager pga hytteturer og andre aktiviteter. Det er ikke alltid det passer og jeg skjønner godt at du blir lei av kjøringa.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #18 Skrevet 22. november 2022 Det bør være opp til barnet. Samvær er for barnet skyld, ikke for foreldre. Og vil barnet bruke 4 av disse timene på bursdag blir det bursdag. Anonymkode: 5c407...844 4
kri.star Skrevet 22. november 2022 #19 Skrevet 22. november 2022 Sorry kompis, dette er nok bare kostnaden ved å ha barn i den alderen. Om ikke lenge, så ønsker barnet å overnatte hos en venn, også i "dine" helger. 5
kri.star Skrevet 22. november 2022 #20 Skrevet 22. november 2022 (endret) Dbl.posting Endret 22. november 2022 av mrs.tld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå