Gå til innhold

Feste julekrans på ytterdør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått ny ytterdør og bør ikke lage noe hull i den, så da er det store spørsmålet; hvordan henge opp julekransen? 
Gode tips? Hvis det kan brukes noe dobbeltsidig tape e.l til en liten krok, er det lett å få bort igjen? 🎄😊

Anonymkode: ac18c...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om det finnes en slags borrelås løsning. Sjekk på Clas Ohlsson. 

Anonymkode: 57725...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Lurer på om det finnes en slags borrelås løsning. Sjekk på Clas Ohlsson. 

Anonymkode: 57725...56f

Sikkert denne du mener https://www.clasohlson.com/no/Scotch-Extreme-borrelåsbånd-25-mm,-2-pakning-/p/Pr414209000

 

Takk for tips! 👍😊

Anonymkode: ac18c...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte opp med å henge vår krans på veggen ved siden av døra.

Anonymkode: 41608...570

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi endte opp med å henge vår krans på veggen ved siden av døra.

Anonymkode: 41608...570

Vurderte det og 😊

Anonymkode: ac18c...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt på siden av spørsmålet; når henger dere opp krans på døren? Har dere allerede gjort det? Jeg føler selv at julekrans på døren er veldig julete, og noe av det jeg venter med å henge opp til 7-10 dager før jul. Begynner først med lys på gelenderet på verandaen (allerede oppe), julestjerne og 7-armet staker og lignende første søndag i advent, så kommer lys i et lite tre ved inngangen ikke så lenge etter, også dørkrans og en nisse ved inngangen litt nærmere jul. Kjekt å høre hva dere gjør😊

Anonymkode: 2d299...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt på siden av spørsmålet; når henger dere opp krans på døren? Har dere allerede gjort det? Jeg føler selv at julekrans på døren er veldig julete, og noe av det jeg venter med å henge opp til 7-10 dager før jul. Begynner først med lys på gelenderet på verandaen (allerede oppe), julestjerne og 7-armet staker og lignende første søndag i advent, så kommer lys i et lite tre ved inngangen ikke så lenge etter, også dørkrans og en nisse ved inngangen litt nærmere jul. Kjekt å høre hva dere gjør😊

Anonymkode: 2d299...3f4

Jeg henger den opp litt ut i desember. Men jeg tenkte jeg skulle lage kransen selv, så derfor var jeg nå i planleggings stadiet og kom til å tenke på opphenget på døren. Jeg pynter litt på samme tidspunkter som deg. Starter snart med utebelysningen, så advents tingene. Resten kommer fram litt mer gradvis fram mot jul. Juletreet inne er noe av det siste som kommer fram i vårt hus. 🎄😊

Anonymkode: ac18c...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg henger den opp litt ut i desember. Men jeg tenkte jeg skulle lage kransen selv, så derfor var jeg nå i planleggings stadiet og kom til å tenke på opphenget på døren. Jeg pynter litt på samme tidspunkter som deg. Starter snart med utebelysningen, så advents tingene. Resten kommer fram litt mer gradvis fram mot jul. Juletreet inne er noe av det siste som kommer fram i vårt hus. 🎄😊

Anonymkode: ac18c...7a9

Adventsstaker o.l kommer opp på søndag. 🎄

Anonymkode: ac18c...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har fått ny ytterdør og bør ikke lage noe hull i den, så da er det store spørsmålet; hvordan henge opp julekransen? 
Gode tips? Hvis det kan brukes noe dobbeltsidig tape e.l til en liten krok, er det lett å få bort igjen? 🎄😊

Anonymkode: ac18c...7a9

Du kan kjøpe en spesiell krok som er til å henge over kanten på døra. Søk på wreath hanger. Tror de har på bohus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt på siden av spørsmålet; når henger dere opp krans på døren? Har dere allerede gjort det? Jeg føler selv at julekrans på døren er veldig julete, og noe av det jeg venter med å henge opp til 7-10 dager før jul. Begynner først med lys på gelenderet på verandaen (allerede oppe), julestjerne og 7-armet staker og lignende første søndag i advent, så kommer lys i et lite tre ved inngangen ikke så lenge etter, også dørkrans og en nisse ved inngangen litt nærmere jul. Kjekt å høre hva dere gjør😊

Anonymkode: 2d299...3f4

Vi henger den opp 1. søndag i advent eller 1. desember avhengig av hva som kommer først. Det samme gjelder julelysene ute. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten spiker oppe på enden av døren, og så henger den i fiskesnøre eller noe? Spikeren vil ikke vise (med mindre du er 2,5m høy) og kan være der hele året uten å være i veien. 

Anonymkode: 6b08c...6fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En liten spiker oppe på enden av døren, og så henger den i fiskesnøre eller noe? Spikeren vil ikke vise (med mindre du er 2,5m høy) og kan være der hele året uten å være i veien. 

Anonymkode: 6b08c...6fd

Jepp, det er det enkleste Det var allerede en liten spiker i ytterdøren vår da vi flyttet hit, så det valget var sånn sett tatt for oss, men jeg ville ikke vært redd for å ha en liten spiker i døren. Det skal jo henge krans der hele desember hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har krans-holder, slik som hektes over døra. Ingen merker eller spiker. 

Anonymkode: 576ac...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En liten spiker oppe på enden av døren, og så henger den i fiskesnøre eller noe? Spikeren vil ikke vise (med mindre du er 2,5m høy) og kan være der hele året uten å være i veien. 

Anonymkode: 6b08c...6fd

Mener leverandøren av ytterdøren sa noe om at det ikke var så lurt med slike løsninger. Husker ikke eksakt hva han sa, men tror det var noe med at det kan slå sprekker og skade døren over tid. Så jeg ønsker ikke å gjøre dette. Må bruke annen løsning som ikke lager hull i døren. 

Anonymkode: ac18c...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har fått ny ytterdør og bør ikke lage noe hull i den, så da er det store spørsmålet; hvordan henge opp julekransen? 
Gode tips? Hvis det kan brukes noe dobbeltsidig tape e.l til en liten krok, er det lett å få bort igjen? 🎄😊

Anonymkode: ac18c...7a9

Kan prøve en slik: https://www.bohus.no/jul/julepynt/sindig-kurt-krok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kjøpte en pakke med selvklebende krok, gang som bare det og var lett å fjerne uten at det satt merke. Henger opp en ny i år 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 12.20):

En liten spiker oppe på enden av døren, og så henger den i fiskesnøre eller noe? Spikeren vil ikke vise (med mindre du er 2,5m høy) og kan være der hele året uten å være i veien. 

Anonymkode: 6b08c...6fd

Dette. Funker fjell, og du slipper hull i døra.

Anonymkode: 80805...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...