Gå til innhold

«Jeg syns ikke vi skal synge den sangen pga kristendom og Jesus og sånn jeg»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvis hun er muslim,hvorfor skal hun synge en sang om Jesus? Skjønner ikke logikken.

Anonymkode: 4a41f...8d7

Trodde muslimer likte Jesus? 

Anonymkode: c7f9f...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde muslimer likte Jesus? 

Jesus var en profet så selvfølgelig liker muslimer Jesus. Men dette er noe helt annet. Det som står om Jesus i Koranen og det som står i Bibelen er to forskjellige ting. Spør en jøde om de ville sunget en sang om Jesus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus var en profet så selvfølgelig liker muslimer Jesus. Men dette er noe helt annet. Det som står om Jesus i Koranen og det som står i Bibelen er to forskjellige ting. Spør en jøde om de ville sunget en sang om Jesus.

Ikke det samme i det hele tatt egentlig.

Muslimer ser på Jesus som en profet.

Jøder ser på Jesus som en blasfemiker.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hjemme hos oss passer vi på å ha færrest mulig/ingen engler og Jesuser til pynt, og vi synger kun julesanger uten Jesus i.

Vi er ateister. 

Det er vel individuelt tenker jeg. Jeg vokste opp i kristent miljø og er så sykt lei av å få stappa Gud og Jesus ned i halsen hele barndommen at jeg tåler ikke trynet på han.

Anonymkode: fe741...74a

Jeg synger «kjære Gud» for barna mine. Av den enkle grunn at jeg og barna synes sangen er fin. Jeg er ikke troende 

Anonymkode: 542ba...814

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

... Og alt er diktet opp. I tre forskjellige eventyr. Som enkle sjeler tror på. 
Fatter det ikke

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Akkurat. Og en jøde hadde aldri tillatt sine barn om å dra inn i krike,eller synge julesanger. Så hvorfor er muslimer alltid verstinger? Hvorfor opprettes det ikke lignende tråder om jøder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

det klarer jammen ikke muslimer heller ofte... og dere humanister er en pest og en plage, som ikke lar folk få ha troen sin i fred. 

Anonymkode: 88d7b...394

Det er tilfeldigheter hva slags religion du tilhører, fordi foreldrene dines tro nesten har alt å si. De jeg kjenner som er kristne har vokst opp med kristne foreldre, samme med muslimer. Kan ikke komme på en eneste som har tatt et selvstendig valg av de som vokste opp med religiøse foreldre. Pussig det der.. 😉

Anonymkode: 9b11c...245

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Akkurat. Og en jøde hadde aldri tillatt sine barn om å dra inn i krike,eller synge julesanger. Så hvorfor er muslimer alltid verstinger? Hvorfor opprettes det ikke lignende tråder om jøder?

Fordi det finnes 1500 jøder i Norge. Hvor mange muslimer?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det finnes 1500 jøder i Norge. Hvor mange muslimer?

Og de roper høyt for å si det sånn. De som går på skolen med eldste min sier jammen i fra. Det er ingen som stusser på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus står nevnt i koranen - de anser han som en viktig profet.  Så de fleste muslimer  i Norge feirer både ID og jul.

Humanetikere er mest opptatt av å holde julegudstjenester  utenfor skoletid.

De eneste jeg kjenner til som totalt avstår  fra jul er Jehovas  vitner. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de roper høyt for å si det sånn. De som går på skolen med eldste min sier jammen i fra. Det er ingen som stusser på det. 

Hvem roper høyt? Jødene?

Kjenner ingen jøder, så vidt jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Husk at folk noen ganger lager slike tråder for å skape avsky mot en bestemt gruppe mennesker, uten at de er sanne..)

Anonymkode: 36bf0...209

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvem roper høyt? Jødene?

Kjenner ingen jøder, så vidt jeg vet. 

Nei,men det gjør jeg. Gutten har aldri vært på julegudstjeneste. Og det er greit det. Hans tro tillater ham ikke men det er ingen som setter spørsmålstegn ved det slik som de gjør hvis en muslim ikke deltar i julegudstjenesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

(Husk at folk noen ganger lager slike tråder for å skape avsky mot en bestemt gruppe mennesker, uten at de er sanne..)

Jepp. Oppkonstruerte  problemstillinger.

Elevene på ungdomsskolen jeg jobber undersøkte " fake news" fra resett  og document . Ang bleier på barsel med griser på og  forbud  mot nisseluer i en barnehage. 

Den ene saken var usann  den andre var JV som sto bak.

I

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Jeg syns ikke vi skal synge den sangen pga kristendommen og Jesus og sånn jeg»…

Ble uttalt av venninne (muslimsk) til jente på mellomtrinnet i skolen. Hun nekta at de skulle velge en sang til juleavslutninga som inneholdt noe om kristendommen, sa hun… Fordi hun er muslimsk?

Sangen inneholdt ett ord, Jesus, én gang. Det er ikke en kristen sang heller…

Hva er så feil med kristendommen for muslimer? Vokser de virkelig opp med å avsky andre sine skikker og religioner..? 

Anonymkode: 3c71c...311

Da får du be henne slå opp " abrahamittiske  religionene " .

Ibrahim/ Abraham  er den samme og jøder/ kristne og muslimer  tilber den samme guden ;)

Anonymkode: 1fb5e...70b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jødene liker ikke Jesus selvom Jesus var jøde. Det skjønner jeg. Nå var jo ikke hun jøde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror hun var unntaket. I klassisk Islam er det stor takhøyde og toleranse for bokens folk, jøder og kristne. De som er aggressivt antireligiiøse er som regel humanetikere.

Anonymkode: 71385...960

Jeg er humanetiker og hypertolerant.

Jeg vil gjerne ha alle religioners høytider og fridager. Om nødvendig er jeg villig til å synge religiøst lirum-larum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Avsky? Virkelig?? Nei, dette skjedde! Hvorfor syns de kristendommen er så feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var ikke en kristen sang engang. Navnet Jesus var i teksten. 

De holder på å finne sanger til juleavslutning. Jenta ville ikke ha den sangen og likte tydeligvis ikke at «Jesus» var nevnt i ene teksten på den ene sangen. Og nå skal ikke jeg fortelle hvilke sanger den jenta heller foreslo for da blir det «oppkonstruert» og ikke til å tro det heller og det hele begynner å bli bare helt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hjemme hos oss passer vi på å ha færrest mulig/ingen engler og Jesuser til pynt, og vi synger kun julesanger uten Jesus i.

Vi er ateister. 

Det er vel individuelt tenker jeg. Jeg vokste opp i kristent miljø og er så sykt lei av å få stappa Gud og Jesus ned i halsen hele barndommen at jeg tåler ikke trynet på han.

Anonymkode: fe741...74a

Gud og Jesus tåler sikkert ikke trynet ditt heller😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...