Gå til innhold

Kleskode i Dubai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i Dubai som vet hvordan kleskoden faktisk er? Vurderer å dra på ferie dit, men usikker på kleskoden. Noen steder på nett står det at man må dekke til knær og skuldre, mens andre sier at det bare er rykter og at man kan gå i shorts og topp og at det faktisk ikke er så strengt som folk sier. Vil bare vite hva jeg skal pakke med meg av klær 

-jente 26 

Anonymkode: b376c...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Burka

Anonymkode: 31b6f...319

Nei det stemmer ikke

Anonymkode: b376c...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er på hotellets eiendom (og det kommer du sikkert til å være siden det er Dubai og absolutt ingenting å gjøre der), så kan du kle deg hvordan du vil. Ville dekket til knær og skuldre utenfor hotellets eiendom. Det er ikke sikkert politiet kommer til å stoppe deg, men noen stygge blikk vil du garantert få.

Anonymkode: 24732...762

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som har vært i Dubai som vet hvordan kleskoden faktisk er? Vurderer å dra på ferie dit, men usikker på kleskoden. Noen steder på nett står det at man må dekke til knær og skuldre, mens andre sier at det bare er rykter og at man kan gå i shorts og topp og at det faktisk ikke er så strengt som folk sier. Vil bare vite hva jeg skal pakke med meg av klær 

-jente 26 

Anonymkode: b376c...195

Det er ikke så strengt som mange uvitende tullinger vil ha det til. Beveger en seg på hotellet, la mer beach eller Jumeirah beach så trenger en ikke dekke til skuldre eller knær. Beveger en seg til andre steder så dekker en til skuldre og knær, vanskeligere er det ikke.

Nyt turen til Dubai, vært der flere ganger og kan anbefale:

Dubai Miracle Garden - blomsterpark

Ørkentur med Dubai Heritage - 1950 landrover

Båttur med Hero Oddisey -Tur hvor du er kaptein

Madinat Jumeirah - basar og spisesteder rett ved Burj Al Arab

Ain Dubai - verdens største pariserhjul 

Kveldsbesøk til Dubai Festival city 

Måtlid hos Al Fanar

Strandliv ved La mer beach - strand med boardwalk med restauranter og fornøyelsespark.

1 dag i vannparken ved Atlantis Hotel på tuppen av The Palm.

Anonymkode: b50db...a52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hotellet kan du akkurat likt kledd som hjemme.

Utenfor hotellet handler det om respekt for kulturen. I muslimske land pleier jeg å ha en lett bukse, eller skjørt som når nedenfor knærne, en litt vid t-skjorte som dekker skuldre, eller langermet kjole. Og et tynt sjal som man kan legge over håret på steder som krever ekstra respekt. De ser jeg er vestlig, så har aldri opplevd at det reageres på om jeg bommer litt. 

Det sagt, jeg har sett vestlige kvinner i både kort shorts og singlet i flere muslimske land. Det kan få litt uønsket oppmerksomhet, men stort sett får man gå i fred. 

Anonymkode: 54d4b...4cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 14.33):

Det er ikke så strengt som mange uvitende tullinger vil ha det til. Beveger en seg på hotellet, la mer beach eller Jumeirah beach så trenger en ikke dekke til skuldre eller knær. Beveger en seg til andre steder så dekker en til skuldre og knær, vanskeligere er det ikke.

Nyt turen til Dubai, vært der flere ganger og kan anbefale:

Dubai Miracle Garden - blomsterpark

Ørkentur med Dubai Heritage - 1950 landrover

Båttur med Hero Oddisey -Tur hvor du er kaptein

Madinat Jumeirah - basar og spisesteder rett ved Burj Al Arab

Ain Dubai - verdens største pariserhjul 

Kveldsbesøk til Dubai Festival city 

Måtlid hos Al Fanar

Strandliv ved La mer beach - strand med boardwalk med restauranter og fornøyelsespark.

1 dag i vannparken ved Atlantis Hotel på tuppen av The Palm.

Anonymkode: b50db...a52

Åh tusen takk for svar Og anbefalinger ☺️
-TS

Anonymkode: b376c...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 14.45):

På hotellet kan du akkurat likt kledd som hjemme.

Utenfor hotellet handler det om respekt for kulturen. I muslimske land pleier jeg å ha en lett bukse, eller skjørt som når nedenfor knærne, en litt vid t-skjorte som dekker skuldre, eller langermet kjole. Og et tynt sjal som man kan legge over håret på steder som krever ekstra respekt. De ser jeg er vestlig, så har aldri opplevd at det reageres på om jeg bommer litt. 

Det sagt, jeg har sett vestlige kvinner i både kort shorts og singlet i flere muslimske land. Det kan få litt uønsket oppmerksomhet, men stort sett får man gå i fred. 

Anonymkode: 54d4b...4cd

Tusen takk for svar☺️
-TS

Anonymkode: b376c...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 13.52):

Noen som har vært i Dubai som vet hvordan kleskoden faktisk er? Vurderer å dra på ferie dit, men usikker på kleskoden. Noen steder på nett står det at man må dekke til knær og skuldre, mens andre sier at det bare er rykter og at man kan gå i shorts og topp og at det faktisk ikke er så strengt som folk sier. Vil bare vite hva jeg skal pakke med meg av klær 

-jente 26 

Anonymkode: b376c...195

er du turist må du iallefall dekke skuldre, ikke vise kløft og skjule knær. Du bør dekke til håret og. og da tenker jeg ikke du burde gjøre det av respekt for det sjuke kvinnedynet de har men for din egen sikkerhet. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan egentlig kle deg som du vil. Men de lokale emirati muslimer der vil ikke respektere deg om du viser hud. De vil se på deg som en hore. Men dette sier de selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: cc283...1f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 13.52):

Noen som har vært i Dubai som vet hvordan kleskoden faktisk er? Vurderer å dra på ferie dit, men usikker på kleskoden. Noen steder på nett står det at man må dekke til knær og skuldre, mens andre sier at det bare er rykter og at man kan gå i shorts og topp og at det faktisk ikke er så strengt som folk sier. Vil bare vite hva jeg skal pakke med meg av klær 

-jente 26 

Anonymkode: b376c...195

Sjekk klipp på youtube for hvordan folk er kledd.  En stor del av befolkning er arbeidsinnvandrere fra ikke-muslimke land.  De er kledd vanlig uten å vise mye hud 

Endret av Akryl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Dubai kan du kle deg akkurat som du vil 🥰 Bare sjekk sololssen på tiltok 🥰

Anonymkode: 61044...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 13.52):

Noen som har vært i Dubai som vet hvordan kleskoden faktisk er? Vurderer å dra på ferie dit, men usikker på kleskoden. Noen steder på nett står det at man må dekke til knær og skuldre, mens andre sier at det bare er rykter og at man kan gå i shorts og topp og at det faktisk ikke er så strengt som folk sier. Vil bare vite hva jeg skal pakke med meg av klær 

-jente 26 

Anonymkode: b376c...195

Jeg har vært i Dubai/Emiratene flere ganger. Har gått i t-shirt og shorts. Har aldri dekket med til på noen måte. Ble ikke sett rart på heller. Har også vært på «landsbygda» hvor det ikke ferdes så mange turister. Gikk i det samme der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 13.52):

Noen som har vært i Dubai som vet hvordan kleskoden faktisk er? Vurderer å dra på ferie dit, men usikker på kleskoden. Noen steder på nett står det at man må dekke til knær og skuldre, mens andre sier at det bare er rykter og at man kan gå i shorts og topp og at det faktisk ikke er så strengt som folk sier. Vil bare vite hva jeg skal pakke med meg av klær 

-jente 26 

Anonymkode: b376c...195

Spør Isabel Raad! Hun tok med seg puppene og rumpen sin til Dubai for å drive med humanitær arbeid i form av puppe og rumpe-bilder under pandemien. Så mye som hun har reist dit, så er hun vel blitt en ambassadør for den byen. 

Anonymkode: dd54e...a3d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er kvalmt at folk faktisk reiser dit.

Anonymkode: a2a91...16a

Enig, helt jævlig 🤢

Anonymkode: 8028c...deb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (16 timer siden):

er du turist må du iallefall dekke skuldre, ikke vise kløft og skjule knær. Du bør dekke til håret og. og da tenker jeg ikke du burde gjøre det av respekt for det sjuke kvinnedynet de har men for din egen sikkerhet. 

Må dekke håret i Dubai😂😂😂? Seriøst? 

Anonymkode: 89d1a...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må dekke håret i Dubai😂😂😂? Seriøst? 

Anonymkode: 89d1a...e3d

Nei, du behøver ikke dekke til håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...