AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Mitt barn har cøliaki. Er i utgangspunktet svært kresen i matveien og jeg sliter med å finne brødmix (ferdig) som er god på smak - det lukter og smaker surt av det meste jeg finner. Noen som har en ferdig brødmix de vil anbefale evt. ei knakende god oppskrift på brød som er en sikker vinner for et svært kresen barn? Anonymkode: b8cc6...21d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Hvorfor kan dere ikke ha hvert deres brød? Anonymkode: f8c72...52a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor kan dere ikke ha hvert deres brød? Anonymkode: f8c72...52a Formulerte meg dårlig. Det er ikke jeg som ikke liker brødene, det er barnet mitt. Jeg er altetende! Anonymkode: b8cc6...21d
Maskinfører Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Er vel svært lite glutenfritt brød som er godt smakte ofte på brødet til pappa det datt fra hverandre
Daisy-love Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 Sjekk ut Pappa uten gluten, han har masse gode oppskrifter 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mitt barn har cøliaki. Er i utgangspunktet svært kresen i matveien og jeg sliter med å finne brødmix (ferdig) som er god på smak - det lukter og smaker surt av det meste jeg finner. Noen som har en ferdig brødmix de vil anbefale evt. ei knakende god oppskrift på brød som er en sikker vinner for et svært kresen barn? Anonymkode: b8cc6...21d Etter å ha prøvd ut uendelig mange oppskrifter har vi endelig landet på en oppskrift som alle i familien liker 6 dl fingervarmt vann 50 g fersk gjær 50 g lys sirup 1 ss raps- eller solsikkeolje 180 g jyttemel 120 g lettkokte glutenfri havregryn 70 g potetmel 60 g solsikkekjerner 35 g fiberhusk 2 ss pofiber 2 ts salt Smør to små brødformer på ca. 1 liter med raps - eller solsikkeolje Ha vannet i en bakebolle for kjøkkenmaskin og løs opp smuldret gjær i vannet. Tilsett olje og sirup og rør sammen . Tilsett de tørre ingrediensene og elt deigen sammen med en eltekrok i ca. 5 – 7 minutter. Fordel deigen i de to smurte brødformene. Dekk til og la deigen heve i ca. 45 - 60 minutter. Forvarm i mellomtiden stekeovnen til 200 grader med vanlig over- og undervarme. Pensle brødene forsiktig med vann og strø over glutenfrie havregryn. Sett brødene inn på en rist på nederste rille og stek brødene i ca. 50 – 60 minutter. Anonymkode: 5e71a...278 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå