Gå til innhold

Når er det best å reise til Paris?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten min har lyst til å reise til Paris. Når er det best å dra dit med tanke på køer ol? Regner med at juli og august er dårlige alternativer. Jeg er klar over at det alltid er masse turister i Paris, men noen måneder av året må da være bedre enn andre. Vi har også lyst til å besøke Euro Disney. Noen som har vært der som kan fortelle litt om det? Når er det høysesong og lavsesong der, og evt når er det reduserte åpningstider på attraksjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var der i høstferien ett år, det var veldig greit. Bra temperatur, men ikke for varmt som det kan bli om sommeren. Var på Eurodisney siste dagen før de reduserte åpningstidene. (Nå er dette 9 år siden, så ting kan ha forandret seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dratt på våren. Det gjelder egentlig alle storbyer litt sør i Europa. Da er det passe varmt og ikke så mange turister som om sommeren. Dessuten er det noe med våren som gjør mennesker ekstra trivelige... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Paris tidlig i november i fjor og ble overrasket over hvor fint vær og få turister det var! Det var nydelig med alle høstfargene og nok av liv i byens gater. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var faktisk der i juli i år, og det var lite turister i Disneyland. Juli og august er feriemåneder der, og da reiser parisere ut av byen, så det blir færre i Disneyland også.

Men våren er jo en fin tid å reise på. Det blir tidligere varmt der, og det er romantikk i luften....

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...