AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 hva skal man velge når spørsmålet er om jeg vil: "Ønsker du at NAV skal gjøre en ny beregning av hvor mye du skal få i dagpenger?" samt "ønsker du å få fastsatt ny vanlig arbeidstid"? jeg har svart ja at jeg har hatt dagpenger i løpet av 52 uker. Anonymkode: 8f1da...eac
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Hvis du kommer bedre ut i ny beregning, så ja. Hvis du kommer dårligere ut, så nei. Anonymkode: 1ee27...227 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): skal få i dagpenger?" samt "ønsker du å få fastsatt ny vanlig arbeidstid"? jeg har svart ja at jeg har hatt dagpenger Det vil lønne seg med ny beregning dersom du har jobbet mer siden du hadde dagpenger sist, og tjent bedre. Dette må du regne litt på selv, for å finne ut hva som lønner seg for deg. Anonymkode: ee2a6...963 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du kommer bedre ut i ny beregning, så ja. Hvis du kommer dårligere ut, så nei. Anonymkode: 1ee27...227 jeg har jobbet 7 måneder heltid siden siste dagpenger utbetaling. Jeg føler jeg hadde bedre beregning forut. Men det står så "pent" i nav at de vil velge det som kommer meg til beste om jeg svarer ja til ny beregning. Spørsmålet er hvordan NAV vil regne ut? når jeg ikke har jobbet "hele året ut" Anonymkode: 8f1da...eac
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det vil lønne seg med ny beregning dersom du har jobbet mer siden du hadde dagpenger sist, og tjent bedre. Dette må du regne litt på selv, for å finne ut hva som lønner seg for deg. Anonymkode: ee2a6...963 Betyr det at de beregner enten for tre siste årslønn eller kun siste året? Anonymkode: 8f1da...eac
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Betyr det at de beregner enten for tre siste årslønn eller kun siste året? Anonymkode: 8f1da...eac Dagpengesatsen regne sut fra de 12 eller 36 siste månedene før du ble arbeidsledig (eller fikk din arbeidstid redusert). Den av de to som gir best resultat for deg er den NAV regner ut fra. Anonymkode: ee2a6...963
PetterKanin Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dagpengesatsen regne sut fra de 12 eller 36 siste månedene før du ble arbeidsledig (eller fikk din arbeidstid redusert). Den av de to som gir best resultat for deg er den NAV regner ut fra. Anonymkode: ee2a6...963 Riktig. For øvrig: Har TS jobbet høyere stillingsprosent den siste perioden bør TS si ja til ny vurdering av arbeidstid.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 PetterKanin skrev (18 minutter siden): Riktig. For øvrig: Har TS jobbet høyere stillingsprosent den siste perioden bør TS si ja til ny vurdering av arbeidstid. stillingen prosenten er den samme som forut, 100%, 37, 5 timer hver uke. NAV skriver om du har jobbet minst tolv uker siden siste endring så kan du få ny vurdering hvor mye du skal få utbetalt i dagpenger. Anonymkode: 8f1da...eac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå