AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #21 Skrevet 21. november 2022 On 11/20/2022 at 4:28 PM, AnonymBruker said: Felles bruker de voldsirkelen, de manipulerer, de er utspekulerte, de er egoistiske, de planlegger å lage en konflikt for å skape dårlig stemning blandet andre, de projiserer sine negative egenskaper over på andre og de fremstår stakkarslig og uskyldige. Og de med denne personlighetsforstyrrelsen er helt sikker på at andre har den. Hvorfor er du så sikker på at mor, søster og stemor HAR personlighetsforstyrrelser? Din stemor vet du ikke hvilken forstyrrelse hun har, du bare vet at hun har en? Er ikke det litt rart? Anonymkode: ea0df...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #22 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Lag deg en ny tråd og spør der, så skal jeg svare deg der. Dette er MIN tråd. ts Anonymkode: 7397a...d5d Nei, det er det ikke. Det er åpen tråd på et diskusjonsforum, ikke en personlig en-til-mange -kommunikasjonskanal for deg. Anonymkode: e1c0c...32e 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #23 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og de med denne personlighetsforstyrrelsen er helt sikker på at andre har den. Hvorfor er du så sikker på at mor, søster og stemor HAR personlighetsforstyrrelser? Din stemor vet du ikke hvilken forstyrrelse hun har, du bare vet at hun har en? Er ikke det litt rart? Anonymkode: ea0df...8ff Støtter denne etter å ha jobbet med mental helse et dusin år. Det er mer regelen enn unntaket vil jeg si, de som setter merkelapper på andre har som oftest mental uhelse selv. Anonymkode: fb61d...5bc 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #24 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Støtter denne etter å ha jobbet med mental helse et dusin år. Det er mer regelen enn unntaket vil jeg si, de som setter merkelapper på andre har som oftest mental uhelse selv. Anonymkode: fb61d...5bc Folk som blir utsatt for atferden til mennesker med personlighetstrekk innen cluster-b får vel gjerne det du kaller "mental uhelse". Det er jo snakk om mennesker med helseskadelig atferd. Hilsen en som har jobbet innen psykiatrien i mange år. Anonymkode: 95501...954 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #25 Skrevet 21. november 2022 Næmmen så stille du ble nå TS? Var det ubehagelig at folk begynte å sette diagnoser på deg? Anonymkode: 3868d...6b7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #26 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 20.45): Oddsen for at din søster, mor og stemor har personlighetsforstyrrelse alle sammen? Hvor gammel er du? Om du er voksen er det kanskje på tide å flytte ut, fremfor å sitte på pikerommet og dele ut diagnoser. Anonymkode: 97854...7c8 Hvorfor stiller du deg tvilende til det ? Mange som finner seg narsissitiske partnere er et trekkplaster for slike personligheter pga en snill og empatisk væremåte som psykopaten lettere kan bruke til å mishandle fordi de er et enkelt bytte. Anonymkode: e50c5...510
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #27 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Personlighetsforstyrrelse er ikke arvelig og din stemor er ikke i familie med dere. Anonymkode: 97854...7c8 Feil det er arvelig selv om ikke alle barn arver en personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: e50c5...510
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #28 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Næmmen så stille du ble nå TS? Var det ubehagelig at folk begynte å sette diagnoser på deg? Anonymkode: 3868d...6b7 Jeg har ett liv utenom KG, men det har vell kanskje ikke du da. Du bruker ihvertfall tiden din på drama, så det er vell noe som plager deg, god bedring. Anonymkode: 7397a...d5d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #29 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Feil det er arvelig selv om ikke alle barn arver en personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: e50c5...510 Beklager, jeg sa feil. PF er ikke arvelig i seg selv, men personlighetstrekk som gjør en lettere kan utvikle det er arvelig. Selve forstyrrelsen utvikles av miljøet i familien. Min søster og bror som er narsissist var begge temperemangfulle av natur og de ble gullungen til mor. Anonymkode: 7397a...d5d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #30 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Feil det er arvelig selv om ikke alle barn arver en personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: e50c5...510 Dette er tull. Vi blir født med en underutviklet hjerne som modnes og formes av opplevelser, oppdragelse osv. Når noe går galt i den utviklingen kan man være uheldig å utvikle en personlighetsforstyrrelse. Det er som regel utløst av traumer. Selv psykopater er ikke er født psykopat. Anonymkode: 97854...7c8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #31 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Oddsen for at det er flere personlighetsforstyrrelser i en familie, er fordi det er arvelig, det går generasjon til generasjon. At min far havnet i ett nytt voldelig forhold, er også veldig vanlig når man ikke er ut av traumebandet. ts Anonymkode: 7397a...d5d Så hvilken PF har du TS? Anonymkode: 27ae5...668
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #32 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Og de med denne personlighetsforstyrrelsen er helt sikker på at andre har den. Hvorfor er du så sikker på at mor, søster og stemor HAR personlighetsforstyrrelser? Din stemor vet du ikke hvilken forstyrrelse hun har, du bare vet at hun har en? Er ikke det litt rart? Anonymkode: ea0df...8ff Ja, det stemmer delvis, men ikke helt fordi folk med PF forstår ikke hva som menes med PF, de ser det ikke slik som friske folk ser det. De har en TOTALT annerledes måte å tenke på. Anonymkode: 7397a...d5d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #33 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så hvilken PF har du TS? Anonymkode: 27ae5...668 Føler du deg truffet på noen måte? Går det bra? Hvorfor spør du meg om det? Anonymkode: 7397a...d5d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #34 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Føler du deg truffet på noen måte? Går det bra? Hvorfor spør du meg om det? Anonymkode: 7397a...d5d Er et kjent narsissistisk trekk å skylde på alle andre for problemer i ditt liv. Det må feile alle andre masse diagnoser fordi de gir deg motgang, når du egentlig er verdens beste person.... Anonymkode: 3868d...6b7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #35 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, det stemmer delvis, men ikke helt fordi folk med PF forstår ikke hva som menes med PF, de ser det ikke slik som friske folk ser det. De har en TOTALT annerledes måte å tenke på. Anonymkode: 7397a...d5d Ikke helt sant. Kommer helt an på hvilken pf. For mange er det en skjevhet i følelsene. Jeg tenker som andre men føler stikk motsatt av hva jeg vet er rett. Feks vet jeg at det ikke er farlig å si hei på butikken men følelsene kan gå amok så jeg forlater butikken for å unngå å si hei til bekjente. Anonymkode: 62fd6...7f3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #36 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Føler du deg truffet på noen måte? Går det bra? Hvorfor spør du meg om det? Anonymkode: 7397a...d5d Du sier det går i arv og du har diagnostisert både din mor, søster og stemor. Rart om du ikke har arvet litt også da? Personlig synes jeg det er en uting å anta at andre har PFs, eller andre sykdommer for den saks skyld. Det finnes usikre mennesker, drittsekker eller lignende uten at de må ha en diagnose. Du hadde hatt mer nytte av å spørre om råd ang din situasjon, ikke en gjettelek om andres mentale helse. Anonymkode: 27ae5...668 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå