Gå til innhold

Analsex - bruker dere kondom?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Spyler du inni deg? Men en spesiell spyler? (muligens dumt spørsmål, men har ikke prøvd anal ennå)

Anonymkode: 79f8f...e57

Ikke meg du spurte, men jeg bruker klyster med lunkent vann.

Anonymkode: 010f0...e9e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Disse mulige risikofaktorene er langt fra ny informasjon.  

Det finnes utallige artikler om trygg analsex på nett. 

Anonymkode: b2ef1...7d4

Du som hele tiden spammer den artikkelen?

Hvorfor spammer du ikke når den artikkelen ble gjennomgått av norske eksperter og lå ute på nettavisen her for noen uker siden?  De norske gynokologene og kirurgene hadde ikke møtt en eneste pasient med skader etter analsex og sa det var helt ufarlig å prøve så sant man var normalt hensynsfull (altså at det ikke er snakk om analvoldtekt). Det var da folk med flere tiår med erfaring. Det de dog sa var at det dessverre var noen kvinner som får problemer med musklene bak etter fødsel og da med årene når de blir eldre (det hadde null og niks med analsex å gjøre).

Slutt å spre fake news og lat som de er vitenskapelige bare fordi du ikke liker analsex.

Har man en frisk partner og er frisk selv så er det vel fritt valg om man bruker kondom eller ikke. Personlig syns jeg det er best uten og det har aldri bydd på noen problemer (holder lenge med en kondomeriet vann-rens f.eks. før sex).

Anonymkode: 196d7...616

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Mente å sitere hun med lenken til nhi *

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du som hele tiden spammer den artikkelen?

Hvorfor spammer du ikke når den artikkelen ble gjennomgått av norske eksperter og lå ute på nettavisen her for noen uker siden?  De norske gynokologene og kirurgene hadde ikke møtt en eneste pasient med skader etter analsex og sa det var helt ufarlig å prøve så sant man var normalt hensynsfull (altså at det ikke er snakk om analvoldtekt). Det var da folk med flere tiår med erfaring. Det de dog sa var at det dessverre var noen kvinner som får problemer med musklene bak etter fødsel og da med årene når de blir eldre (det hadde null og niks med analsex å gjøre).

Slutt å spre fake news og lat som de er vitenskapelige bare fordi du ikke liker analsex.

Har man en frisk partner og er frisk selv så er det vel fritt valg om man bruker kondom eller ikke. Personlig syns jeg det er best uten og det har aldri bydd på noen problemer (holder lenge med en kondomeriet vann-rens f.eks. før sex).

Jeg taler jo samme sak som deg. Jeg kommenterte TIL personen som delte artikkelen.  

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? For det ser ikke slik ut 🙈😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mente å sitere hun med lenken til nhi *

Ok da så 😊😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg taler jo samme sak som deg. Jeg kommenterte TIL personen som delte artikkelen.  

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? For det ser ikke slik ut 🙈😅

Jeg postet under at jeg siterte feil person, beklager :)

Mente å sitere hun som til stadighet misbruker den nhi artikkelen og dikter opp de jævligste grusomheter angående analsex. Artikkelen hun siterer ble også gjennomgått av ekspter og postet på nettavisen her forleden, men det hopper hun over. Konklusjonen der var som alltid at normal analsex er ikke farlig, men selfvølgelig noe man ikke skal gjøre om man ikke ønsker det. 

• Liker 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Kom akkurat ut en nylig publisert studie som har pågått i mange år som beviser at analsex er farlig. Jeg fikk helt sjokk av å lese den, siden eksperter i en årrekke har sagt at det er helt ufarlig. Vet det ikke var det du spurte om men, jeg tenkte det kan være greit å vite at mange mennesker har fått ødelagt tarmsystemet sitt og fått lekkasjer som ikke kan fikses pga analsex. 

Anonymkode: 494df...90a

Du sier dette og poster deretter en lederartikkel?
Du vet ikke hva ett eneste av disse ordene betyr, gjør du vel?

"Studie".
"Publisert studie" 
"Beviser"
"Farlig"
"tarmsystemet".

Den eneste referansen lederartikkelen kommer med som kan assosieres med påstanden din er avføringsinkontinens (referanse nr 10).
Selv om jeg har mine tvil om at du har lest den, så påviser studien kun at det finnes en statistisk signifikant mengde, ikke helsemessig signifikant mengde. Videre er studien korrelativ.
F.eks: dersom mindre enn to av hundre kvinner bruker farlige leketøy og objekter inn i rumpa, så vil det være nok til å forklare hele differansen som kommer frem av studien siden disse to kvinnene sannsynligvis også praktiserer anal sex. Og de representerer en minoritet blant kvinner som får avføringskontinens uansett grunnet høy alder.
Studien hadde ikke foregått over mange år, men var kun en analyse av allerede innsamlede data fra 2009. Det at det i metodebeskrivelsen stod ">20 years" handlet ikke om varigheten på studien. Det var alderen på kvinnene som ble spurt.

Det er sikkert mer informasjon i nettavisen artikkelen dersom det er noen som har gått ting mer etter i sømmene, men det er betalingsmur.

Det er fint at du prøver å bruke referanser og forankre din kunnskap i studier, men du burde også klare å lese de. Ellers stiller du på lik linje med klima- og månelandingsfornektere som bare prøver å kaste disse begrepene ut i lufta slik at det skal høres vitenskapelig ut og håper at de kan overkjøre mann-i-gata. 

• Liker 2
Skrevet

Vi bruker ikke kondom. Jeg renser meg alltid med analdusj før vi har analsex og har aldri opplevd «uhell». 

https://www.nytelse.no/hygiene-og-rens/nexus-douche-pro-analdusj/essensielt/?utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Prisguiden.no 

Og analsex trenger ikke være skadelig hvis man bruker god tid og masse glidemiddel. 

Anonymkode: f027a...c54

• Liker 1
Skrevet

Bruker nå kondom ja, etter at jeg som mann fikk nyrebekkenbetennelse etter et ubeskyttet analsex.
Utrolig smertefullt...

M40.

Anonymkode: 3e77d...64e

• Nyttig 1
Skrevet

Bruker kondom ja! Kjønnssykdommer. 

Anonymkode: 37c01...148

• Nyttig 1
Skrevet

Bruker kondom ja. Takk gud for det. Husker en gang jeg hadde analsex med ei dame og jeg fikk masse bæsj på kuken. Heldigvis hadde jeg kondom så da var det ikke så ille. 

Anonymkode: 3730c...1d1

• Nyttig 1
Skrevet

Bruker ikke kondom. Analsex er som sagt over her kalkulert risiko, og veldig deilig. Når man gjør det riktig. 

Har av og til skylt med vann før sex. Viktigste er at man er nydusjet og ren.

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har hatt en del analsex og vi nyter det begge. Vi har ikke merket sykdommer, skader eller noe annet. Bruker først glidemiddel og så dildo som ikke er for stor, før jeg forsetter. Og nå vil vel dere damer kone med ÆSJ uttalelser.😉😉. Er ikke uvanlig at går rett fra bak og i munn. 😊😊😊. Hun rimmer meg også så vet dere det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...