Gå til innhold

Problemer med mat etter kveling

Fremhevede innlegg

Gjest supernova_87
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har også lest de bøkene og såvidt jeg husker gjelder det nærmest utelukkende personer som har angst for noe de ikke har opplevd. Dvs redd for kvelning uten å ha opplevd det. Stemmer? Jeg tenker at det blir noe annet. 

Anonymkode: c4d32...2ba

Hvorfor skulle det vært noe annet? 

Det er vel ikke sånn at fordi du har opplevd noe forferdelig så har du større sjanse enn andre for å kveles av å spise mat? Dette er en irrasjonell angst, og måten du svarer meg og flere, får det jo til å høres som du nettopp har denne ideen som de i bøkene har, at det er noe spesielt med din angst, og at du faktisk har en reell grunn til å holde fast i dette prosjektet. 

Hun det skrives om i boken, og de fleste, har ulike fæle erfaringer, og holder fast i kontroll gjerne som en etterreaksjon. Men det gjør jo ikke kontrollprosjektet mer konstruktivt for det, selv om du har erfart noe forferdelig. Jeg f.eks har jo faktisk erfart kvelning jeg også, men det gjør jo ikke at det blir fornuftig for meg å være opphengt i frykten for det uansett.  Joda, jeg vet noe om hvor grusomt det var, som de som ikke har erfart det ikke vet. Men man må jo uansett likevel ta det valget, vil jeg la denne frykten ta over i livet mitt, eller vil jeg komme forbi det. Og det å oppsøke profesjonell hjelp til det er ingen skam, ei heller uvanlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...