AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #21 Skrevet 20. november 2022 Det er selvfølgelig helt greit å nekte folk å ha med hund på hytta deres. Jeg har hund selv og har ikke noe problem med å akseptere at andre mennesker ikke ønsker min hund i deres hus/hytte/leilighet osv, så lenge de aksepterer at jeg da ikke alltid kommer til å prioritere å besøke dem. Anonymkode: cbc26...1e9 8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #22 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor er det et problem? Så lenge de støvsuger godt for hundehår og vasker etter seg så vil det da vel ikke merkes at det har vært hund der, med mindre dere er kraftig allergiske da. Anonymkode: 5bf02...108 Nja har man en vilter labrador på nylagt parkett mulig furutrapp så setter det spor. Og det kan jeg godt skjønne at man ikke ønsker seg. Anonymkode: b6454...983 6
Nevrosererroser Skrevet 20. november 2022 #23 Skrevet 20. november 2022 Selvsagt kan dere si nei. Jeg har hund selv, en veldig rolig eldre hund av en mellomstor rase uten masse stinkende røytepels som drar inn søle. Veldig enkelt dyr å ha med å gjøre. Det er fortsatt en hund og andre har full rett til å ikke ville ha min hund i sine hus, hytter, biler eller hva som helst. 4
Brunello Skrevet 20. november 2022 #24 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skjønner det, men det er veldig sært med hundenekt. Men det er deres hytte så dere bestemmer såklart. En ide hvis det skulle være en gang barna har med venner med hund kan være å kjøpe inn filleryer på loppemarked og ha på gulvet, og tepper på sofaen. Man pleier å tørke bena og magen på hunder når man går inn før man tar av båndet etter tur om de er sølete, våte eller skitne Anonymkode: 23021...871 Det er langt fra veldig sært. Det er helt normalt blant folk som ikke har hund selv. Folk med hund er totalt blindet for alt motbydelig hunder drar med seg. 12 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #25 Skrevet 20. november 2022 Dere bestemmer selvfølgelig dette helt selv, men det å ikke være av den rause sorten kan straffe seg på lang sikt Anonymkode: fa5b3...732 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #26 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere bestemmer selvfølgelig dette helt selv, men det å ikke være av den rause sorten kan straffe seg på lang sikt Anonymkode: fa5b3...732 Hvorfor skal det straffe seg? Er det ikke raust å låne bort gratis hytte? Men det er stor forskjell på hunder ikke alle ødelegger parkett og spiser på møbler. En nyvasket liten hund gjør ikke skade på gulv. Anonymkode: b6454...983 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #27 Skrevet 20. november 2022 Det er selvsagt opp til eierne av hytta. Alle i min familie har hund, så for oss er det en selvfølge at hundene blir med på hytta eller besøk. Likevel kan jeg forstå at ikke alle synes det er så stas. Min hund røyter helt hinsides, og selv om jeg hadde vasket etter meg så kan man banne på at man finner hår her og der lenge etterpå. Anonymkode: 69875...a5f 8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #28 Skrevet 20. november 2022 Det må være helt greit. Jeg ville nok likevel vært minst like skeptisk til å låne hytten til enkelte med unger, da enkelte foreldre har atskillig mindre kustus på ungene sine enn den gjennomsnittlige hundeeier har på hunden sin. Anonymkode: 42417...9bc 7
Ullvott Skrevet 20. november 2022 #29 Skrevet 20. november 2022 (endret) Som hundeeier selv synes jeg det er et helt rimelig krav. Særlig på grunn av riper på helt nye golv. Selv ganske små hunder lager riper hvis de blir ivrige og spinner litt rundt, noe som er helt påregnelig når man har hund. Det er slett ikke uvanlig at noen ikke ønsker hunder inn, og det må man respektere uten å bli dødelig fornærmet. Avhengig av hunderasen er det ikke alltid lett å få vekk pelsrester, heller. Dotter etter de største røyte-hundene fyker rundt og det skal godt gjøres å fange opp alt. Andre hunderaser har pels som "nåler", og hvor man nærmest må plukke ett og ett hår med pinsett for å bli kvitt dem, i alle fall hvis hunden har vært borti tekstiler av noen slag. Endret 20. november 2022 av Ullvott 6 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #30 Skrevet 20. november 2022 Jeg synes det er jævla spesielt hvis det er slik at ingen av dere har allergier, og jeg har ikke hund selv en gang. Vi synes det er stor stas når vi får besøk av folk med kjæledyr på hytta vår, det blir alltid så mye liv og røre. Det liker vi! Anonymkode: 8360e...626 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #31 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi har hund - mine foreldre ønsker ikke hund på hytten sin- helt fair syns jeg. Deres hytte deres regler. Jeg er evig takknemlig for å få lov å låne hytten gratis❣️ hunden får vi noen til å passe de gangene vi drar på hyttetur😊 Anonymkode: be431...ee2 Da synes jeg dere har kjipe foreldre. Greit nok hvis det er ukjente hunder men sitt eget barn sin hund! Kjedelig å dra på turer i skog og fjell og så må hunden passes når dere skal det mest morsomme hunden kan være med på. Anonymkode: 30fca...cde 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #32 Skrevet 20. november 2022 Ikke urimelig. Er smålei de som skal ha med hundene sine OVERALT og sidestiller den med et menneske. Og det er ikke bare å støvsuge hundehår som noen skriver. De sitter så godt - overalt! Anonymkode: 42fba...313 10 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #33 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes det er jævla spesielt hvis det er slik at ingen av dere har allergier, og jeg har ikke hund selv en gang. Vi synes det er stor stas når vi får besøk av folk med kjæledyr på hytta vår, det blir alltid så mye liv og røre. Det liker vi! Anonymkode: 8360e...626 Ikke alle som liker liv og røre. Jeg vet hvor slitte gulv blir med hund av litt størrelse som spinner rundt. Selvsagt ønsker man å holde hytta ny og fin så lenge man kan. Av samme grunn tillater jeg ikke dyrehold i utleie leilighet. Jeg elsker hunder og passer gjerne på små hunder som ikke ødelegger gulv og røyter. Anonymkode: b6454...983 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #34 Skrevet 20. november 2022 Vi har ikke hund, men ser at venner synes det er veldig hyggelig og naturlig å ta med hund til oss på hytta. Forstår at det føles dumt å måtte sette bort hunden til hundepasser, når man skal ha en helg med mye hundevennlig friluftsliv og turer, som en hyttetur ofte er. Barna deres vet jo at dere ikke er hundeelskere, og vil sørge for at hunder som er på besøk ikke ødelegger og skitner til, og at det vaskes og støvsuges godt der hunden har vært. Da vi var yngre, og ikke hadde egen hytte, så var vi mye oftere på hytta til de foreldrene som ikke hadde alt for mange regler og ikke hadde så sårbart interiør at man var redd for å etterlate er merke noe sted. Så hvis det er viktig for dere at barna deres og deres venner skal ønske å komme til dere, og også bruke hytta når dere ikke er der, så ville jeg ikke laget så mange regler. (Min erfaring er at barn oftere lager flekker eller merker enn hunder gjør, og de som har med hund er ofte mye nøyere til å hensynta sofa og tepper osv enn de som har med hund. Jeg synes der er hyggelig med gjester som har med hund og barn, og alke har gjort sitt beste for at det ikke blir unødige merker). Anonymkode: 61055...b97 2
-jk- Skrevet 20. november 2022 #35 Skrevet 20. november 2022 Helt ok å stille krav. Vi har hund selv men er ikke nødvendigvis begeistret for at andre har med hund på vår hytte. Vår hund skjønner at den ikke har noe i sofa eller stoler å gjøre, men slett ikke alle hunder er oppdratt slik. Og hund i lysegrå sofa er uaktuelt. 2
Ulrikke Skrevet 20. november 2022 #36 Skrevet 20. november 2022 Det er helt innafor! Vi har to hunder selv, men jeg har aldri tatt det for gitt at de er velkomne dit vi er, tvert i mot! Hadde overhodet ikke reagert om jeg fikk en sånn beskjed, og dere er i deres fulle rett til å ha en sånn "regel"! Hadde jeg ikke hatt hunder selv, kan det godt hende jeg hadde ønsket en sånn regel på egen hytte, hva vet jeg.... Og jeg er godt over middels glad i dyr! 6
c_buk Skrevet 20. november 2022 #37 Skrevet 20. november 2022 Helt greit at de stiller egne regler. Fir meg ville det vært utenkelig å dra på hyttetur uten å ha med hunden, så da ville jeg vært like klar på at det forbudet innebærer at jeg ikke kommer på besøk til hytta 🙂 Nå har jeg en liten veloppdratt hund, som verken lukter nevneverdig eller ødelegger møbler. Men har venner med hunder som herjer mye, og jeg prøver aktivt å styre unna at de har med hund på besøk da jeg har noe møbler og ting jeg er litt bekymret for at de ødelegger. Så jeg forstår og respekterer de som er skeptiske. Jeg forstår også at de fleste hundeeiere sier at "mine hunder er jo så flinke at det burde gå fint". Så når andre sier nei til hund,så betyr det nei. Det respekterer jeg. 2
Toyah Skrevet 20. november 2022 #38 Skrevet 20. november 2022 Nei, det må da være greit. Dere har ingen hund, barna har ikke hund. Da ser jeg ikke problemet. Ville revurdert det om et av barna skaffet seg hund. Mine svigerforeldre ønsket ikke hund inn i sin nye bolig. Skulle de passe, kom de heller til oss. Hund medfører ekstra slitasje og det må man respektere at ikke alle ønsker 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #39 Skrevet 20. november 2022 Helt fair regel. har selv hund og tar det ikke for gitt at hunden kan bli med, selv om den er både rolig og enkel. Deres hytte, deres regler. Anonymkode: 8c7d1...aaf 2 1
Kaneel Skrevet 20. november 2022 #40 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Meg og min mann kjøpte i fjor en hytte, og vi har nå brukt siste året på å pusse den opp. Endelig ferdig, den er stor og flott. Vi har sagt at ungene våre og barnebarn står fritt til å bruke den hele året. De kan også ta med venner så lenge hytten står ledig. Men, vi ønsker ikke hunder på hytten vår. Våre barn kommer neppe til å anskaffe seg hund selv, men de har flere vennepar som eier hund. Er vi helt urimelige om vi stiller et slikt krav? Anonymkode: a2321...36d Selvsagt er det ikke urimelig! Det er deres hytte! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå