AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Meg og min mann kjøpte i fjor en hytte, og vi har nå brukt siste året på å pusse den opp. Endelig ferdig, den er stor og flott. Vi har sagt at ungene våre og barnebarn står fritt til å bruke den hele året. De kan også ta med venner så lenge hytten står ledig. Men, vi ønsker ikke hunder på hytten vår. Våre barn kommer neppe til å anskaffe seg hund selv, men de har flere vennepar som eier hund. Er vi helt urimelige om vi stiller et slikt krav? Anonymkode: a2321...36d 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 Ja, hva er egentlig problemet? Anonymkode: 0be00...6e8 10
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Hvorfor er det et problem? Så lenge de støvsuger godt for hundehår og vasker etter seg så vil det da vel ikke merkes at det har vært hund der, med mindre dere er kraftig allergiske da. Anonymkode: 5bf02...108 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 20. november 2022 Nei, det er helt rimelig. Ingen hund får komme inn på vår hytte heller. Anonymkode: 5537e...61b 35 2 18
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja Anonymkode: 23021...871 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, hva er egentlig problemet? Anonymkode: 0be00...6e8 Riper i helt ny parkett, hundehår i sofa, ikke minst så byr skitten hund oss imot. Anonymkode: a2321...36d 30 3
Arca Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 Nå har jeg hund, men dette er jo noe dere bestemmer og det er ikke urimelig. Det sagt, så er jo hytte ofte forbundet med friluft, og hunder vil jo ha stor glede av å få være med slike steder og aktiviteter. Hvis noen spør om de kan ha med hunden sin, så kan jo et kompromiss være at dere ordner til så hunden kan ha sin plass i yttergangen hvis dere er mye ute mens dere er der, slik at den ikke er for mye alene og adskilt. 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er helt rimelig. Ingen hund får komme inn på vår hytte heller. Anonymkode: 5537e...61b Takk, flott å høre at flere er enige. Her får alle låne hytten gratis, så da tenker jeg at et slikt krav kanskje er innafor. Anonymkode: a2321...36d 13
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, hva er egentlig problemet? Anonymkode: 0be00...6e8 Hunder stinker død og helvete og den lukten setter seg i ting. Anonymkode: dfad1...50b 18
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Riper i helt ny parkett, hundehår i sofa, ikke minst så byr skitten hund oss imot. Anonymkode: a2321...36d Skjønner det, men det er veldig sært med hundenekt. Men det er deres hytte så dere bestemmer såklart. En ide hvis det skulle være en gang barna har med venner med hund kan være å kjøpe inn filleryer på loppemarked og ha på gulvet, og tepper på sofaen. Man pleier å tørke bena og magen på hunder når man går inn før man tar av båndet etter tur om de er sølete, våte eller skitne Anonymkode: 23021...871 1
Gjest Sprite Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 Spørs jo på hunden… men hadde ikke ønsket et svært beist inn jeg heller.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 Vi har hund - mine foreldre ønsker ikke hund på hytten sin- helt fair syns jeg. Deres hytte deres regler. Jeg er evig takknemlig for å få lov å låne hytten gratis❣️ hunden får vi noen til å passe de gangene vi drar på hyttetur😊 Anonymkode: be431...ee2 11 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 Vi har også forbud mot hund inne på hytta. Det er så sølete og vått ute store deler av året og ingen mulighet for å få vasket og tørket av hunden ordentlig. Anonymkode: 50fc9...03c 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 Skjønner dere godt. Ingen hunder skal inn i hytten vår heller. Anonymkode: f8fbe...6a5 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #15 Skrevet 20. november 2022 Selvfølgelig er det eierne av hytta som bestemmer. For min hvis det er mye heftelser og betingelser med å låne ei hytte så gidder jeg ikke å komme på besøk/låne hytta. Selv om jeg ikke har hund selv, er det gjerne med en hund eller to de helgene jeg drar på landet (jakt), og da er det like greit å bare skrinlegge det opplegget og heller leie/låne av noen andre. Anonymkode: 534b3...b34 8 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 Nei, det er ikke urimelig.
RachelGreen Skrevet 20. november 2022 #17 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Meg og min mann kjøpte i fjor en hytte, og vi har nå brukt siste året på å pusse den opp. Endelig ferdig, den er stor og flott. Vi har sagt at ungene våre og barnebarn står fritt til å bruke den hele året. De kan også ta med venner så lenge hytten står ledig. Men, vi ønsker ikke hunder på hytten vår. Våre barn kommer neppe til å anskaffe seg hund selv, men de har flere vennepar som eier hund. Er vi helt urimelige om vi stiller et slikt krav? Anonymkode: a2321...36d Dere er ikke urimelig. Det er deres hytte, og da gjelder de regler dere lager. Ikke er det nødvendig å forklare hvorfor dere har de reglene heller. Vi har alle våre preferanser for hva som er greit og hva som ikke er greit på egen eiendom. Kos dere med hytta! 7
Leo Skrevet 20. november 2022 #18 Skrevet 20. november 2022 Det er deres hytte så dere gjør akkurat som dere vil, men hvis dere er veldig redd for gulv, møbler etc. så tror jeg at jeg ville ha vært skeptisk til å låne den uansett. Det er nemlig ikke bare hunder som lager riper i parketten og søler i sofaen og det blir mer stress en kos når man må passe på alt og alle hele tiden. 9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #19 Skrevet 20. november 2022 Dere bestemmer selvsagt det, men er jo stor forskjell på en vilter labrador og en liten røytefri puddel. Jeg kunne fint hatt en liten hund som ikke røytet på besøk om hadde eget teppe i sofaen feks. De rasper ikke opp parketten og slipper hundehår overalt. Det sagt så kan unger som leker også ødelegge parkett. Anonymkode: b6454...983 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #20 Skrevet 20. november 2022 Det er da helt greit at dere sier det. Jeg har hund, men om jeg skal på hyttetur til noen uten hund skaffer jeg hundepass. Null stress. Anonymkode: e68fa...b81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå