Nattens rytter Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Eg tykkjer om vassgraut kokt av sammale byggmjøl frå Skjåk og vatn til lunsj. Attpå nyttar me oftast tveisteiktbrød, rumbrød og natronkaker. https://www.norgesfor.no/wp-content/uploads/2021/09/skjakmjol-og-gryn-hefte-nov-17.pdf
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Ja, det er nok svært vanlig at mange spiser dette til lunsj på daglig basis. Anonymkode: 31115...907 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 Alle på jobben min spiser rumbrød til lunch Anonymkode: b9815...46f
Nattens rytter Skrevet 20. november 2022 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, det er nok svært vanlig at mange spiser dette til lunsj på daglig basis. Anonymkode: 31115...907 Nei, diverre. Men mang ein fattig student eller aleinemor burde læra seg å laga vassgraut - særskilt i desse dyrtider me lever i no. Godt og helsesamt er det i alle høve.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Helsesamt? Det er vel en grunn til at det heter vass/graut. Har faktisk ikke smakt dette, hva skal man si? - utgamle pust fra svunnen tid. Forrsten, bruker du tvare for å få ihop grøten? Men skjåkgryn har jeg smakt da! Anonymkode: d96f0...b03
Entern Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 Nattens rytter skrev (4 timer siden): Nei, diverre. Men mang ein fattig student eller aleinemor burde læra seg å laga vassgraut - særskilt i desse dyrtider me lever i no. Godt og helsesamt er det i alle høve. Helsesamt!? Slett ikke! Det er en grunn til at levealderen og folkehelsa ble merkbart forbedret når man gikk Iver fra vassgraut til sild & poteter. Mjøl + vatn = null næring, reint vomfyll. 2
Daisy-love Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 Mer næring i havregrøt enn vassgraut, og lett å øke næringen med alt fra billig kruskakli, til ulike typer melk, og f.eks cottage cheese, samt ting som frukt og bær. Personlig har jeg proteinpulver i min, men tipper det er litt krise for TS her, men jeg liker smaken 😋
Nattens rytter Skrevet 21. november 2022 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2022 Entern skrev (23 timer siden): Helsesamt!? Slett ikke! Det er en grunn til at levealderen og folkehelsa ble merkbart forbedret når man gikk Iver fra vassgraut til sild & poteter. Mjøl + vatn = null næring, reint vomfyll. https://www.healthline.com/nutrition/barley-benefits Før i tida åt folk mest ikkje bær og grønsaker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå