Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #21 Skrevet 8. desember 2005 Jeg klarte ikke å ha på bh etter fødselen, og sykehusskjortene var for harde mot nakne pupper. Så jeg fikk sambo til å ofre et par av sine nyeste og myke t-skjorter, de tasset jeg rundt i de første par dagene til kroppen hadde fått roa seg litt. Hadde ikke fått melkelekkasje enda da.
Gjest Betty Boop Skrevet 8. desember 2005 #22 Skrevet 8. desember 2005 Tok med skift til hjemreise og bodde ellers i sykehusskjorte og morgenkåpe. Forøvrig, dersom du er førstegangsfødende, lukk ørene for alle som har negative fødselsopplevelser og dele. Dem kan du heller lytte til senere. Mine to ploppet ut på to og fire timer. Tror hele opplevelsen blir langt enklere om du slipper å grue deg i forkant. Dersom du er av dem som har opplevd harde menssmerter er det godt mulig at det er omtrent det samme du kan forvente deg på fødestuen. Det var min erfaring. Ellers er det bare å plystre så kommer de med sprøyta. Lykke til!
Potetoline Skrevet 9. desember 2005 #23 Skrevet 9. desember 2005 Ta med ekstra bukse... Vannet mitt gikk i den eneste buksa jeg hadde med meg. mannen kom med ny etter et par dager da men... (Dessuten kommer det MYE guff!!) Jeg valset stort sett rundt i sykehusskjorte og morgenkåpe og det gjorde stort sett de andre og.. Ta med nok truser. Ønsker deg lykke til med en helt spesiell og fantastisk opplevelse..
tingeling Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #24 Skrevet 9. desember 2005 Tusen takk til alle sammen for gode råd og positive svar! Dette blir spennende! tingeling
nat26 Skrevet 9. desember 2005 #25 Skrevet 9. desember 2005 Jeg fødte i mai.Hadde på sykehusskjorte og engangstruse.Fungerte fint det og jeg ble sjekket en del ganger
Gjest xio Skrevet 9. desember 2005 #26 Skrevet 9. desember 2005 Jeg fødte naken (i seng). Tasset rundt i sykehusskjorte samme kveld, men dagen etter var det stopp. Hadde desperat behov for å se "vanlig" ut igjen. Så hadde med: - litt vid, myk bukse, joggebukse, flere t-skjorter og skjorter (ammepraktisk). - Amme-bh -God Natt-bind -slippers
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #27 Skrevet 9. desember 2005 Uansett, en bør tenke litt på hva en tar med seg hjemmefra av klær og gjerne ha med litt make-up og rødvin også. Hvis en skal ligge på sykehus i noen dager og familiene kommer på besøk er det greit å se litt pigg og opplagt ut. Samtidig kan det være greit å feire bragden med et glass rødvin med ektemannen.
-Erika- Skrevet 9. desember 2005 #28 Skrevet 9. desember 2005 Нusk-- -sokker -morgenkåpe -ammeBH -joggedress -tøfler -skift til hjemreise
Annie Skrevet 9. desember 2005 #29 Skrevet 9. desember 2005 Samtidig kan det være greit å feire bragden med et glass rødvin med ektemannen. ← Er vel ikke noe særlig å skulle amme med alkohol i blodet vel? Om man ikke kan feire annet enn å drikke rødvin, syns jeg heller man burde stå over feiringa.
Potetoline Skrevet 11. desember 2005 #30 Skrevet 11. desember 2005 Uansett, en bør tenke litt på hva en tar med seg hjemmefra av klær og gjerne ha med litt make-up og rødvin også. ← Rødvin på en barselavdeling??? Dette kan vel kanskje vente til man kommer hjem... eller til man har sluttet å amme!!!!
*Ariel* Skrevet 11. desember 2005 #31 Skrevet 11. desember 2005 Ta med en bok til å lese. Det kan drøye både før og etter babyen kommer
Moonchild Skrevet 11. desember 2005 #33 Skrevet 11. desember 2005 Gucci-dressen tror jeg at jeg hadde spart til etter den verste renselsen er over. Og rødvin var vel det siste jeg drømte om de første dagene etter fødselen. (Munkholm derimot kan anbefales for melkeproduksjonens skyld). Jeg hadde: - myke skjorter lånt av mannen (de oversåre brystvortene mine tålte ikke sykehusskjorter i håndklestoff) - store, gode, myke truser (nettingtrusene man får på sykehuset er helt geniale de første dagene av renselsen, da de bare kan kastes etter bruk, så jeg kjøpte like gjerne en fempakk til hjemmebruk de første dagene) - et par gode ammeBHer - et par gode kosedresser, gjerne av det billige slaget som tåler noen flekker -slippers og tøfler til innebruk Under selve fødselen brukte jeg sykehusskjorte og nettingtrusen(e) jeg fikk utdelt. Jeg skiftet til det etter å ha vært i dusjen for å dempe smerten ved riene. (Varmt vann rett mot der rien sitter kan anbefales. )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå