Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Legger dette spørsmålet her siden mange av dere damene har født ;)

Driver og pakker den berømmelige bagen, og lurer på hva det er praktisk å ha på seg under fødselen (dvs ikke nødvendigvis under utdrivingsfasen, men når man er på sykehuset i X antall timer)?

Det er ikke akkurat sommer og jeg kan ikke se for meg at sykehusskjortene er særlig behagelige? Samtidig skal man vel undersøkes ganske mange ganger?

Hva brukte dere, og hvordan fungerte det?

Tingeling

(kanskje et dumt spørsmål, men man får tid til å tenke når man går hjemme og venter på bebisen... )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har fått barn i november, det snødde ute, men inne på fødestua var det veldig varmt. Hadde bare på truse i og sykehusskjorte i den tiden jeg var der inne. Nå har jeg hatt relativt raske fødsler, så for de som må være på sykehuset bortimot ett døgn eller mer, så blir det kanskje anderledes. (siste gang tok det 4 timer fra første ve til barnet var ute)

Lykke til i allefall.

Skrevet

Under selve fødselen har du bare en sykehus skjorte på deg og kanskje en dyne eller laken..

Men etter kan det være deilig å ha med seg en joggedress el. noe som ikke har masse sømmer, og en morgenkåpe. Ta også med "bombesikre" truser som du har plass til store bind i, det kommer en del "guff" også etter fødselen.

Det var det jeg hadde, men det kan jo være forskjellig fra person til person.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg var på sykehuset i ganske mange timer. Ble sjekket et par ganger før jeg ble innlagt, og da hadde jeg på meg de klærne jeg kom i. Når du blir lagt inn så får man sykehusskjorte. Husk å ta med slippers eller tøfler, og gode vide klær :)

Skrevet

Under fødselen hadde jeg sykehusskjorte og truse, hadde ikke behov for noe mer enda fødselen varte i maaaange timer.

Da vi kom over på hotellet var det midt på natten, men i dagene vi var der gikk jeg i mammaklær (magen blir jo mindre, men ble ikke helt borte for min del).

Det viktigste er at du har myke og gode klær, og truser med plass til store bind.

Lykke til!

Gjest rabrabara
Skrevet

Sykehusets truser og skjorte. Det var mer enn varmt nok og jeg fødte i november. Ulekkert men praktisk, dessuten litt komisk. Men, man bryr seg jo så lite når man først er der.

Skrevet
Sykehusets truser og skjorte. Det var mer enn varmt nok og jeg fødte i november. Ulekkert men praktisk, dessuten litt komisk. Men, man bryr seg jo så lite når man først er der.

Samme her.

Dro på meg ei joggebukse da vi tok en tur i kantina bare.

Å være lekker er ikke det man tenker mest på innimellom riene :ler:

Skrevet
Hei

Legger dette spørsmålet her siden mange av dere damene har født ;)

Driver og pakker den berømmelige bagen, og lurer på hva det er praktisk å ha på seg under fødselen (dvs ikke nødvendigvis under utdrivingsfasen, men når man er på sykehuset i X antall timer)?

Det er ikke akkurat sommer og jeg kan ikke se for meg at sykehusskjortene er særlig behagelige? Samtidig skal man vel undersøkes ganske mange ganger?

Hva brukte dere, og hvordan fungerte det?

Tingeling

(kanskje et dumt spørsmål, men man får tid til å tenke når man går hjemme og venter på bebisen... )

Det er varmt på fødestuen og varmere blir det etterhvert :)

Du får utdelt skjorte som er litt lang. Den er det knapper i. hadde ingenting under. det ble så varmt at jeg rev opp skjorten også.

Skjortene er ikke noe ubehagelig.

Aldri hørt noen som ar brukt/tat med egne klær

Skrevet

Du kan evt. ta med et par ullsokker, vet at mange blir veldig kalde på føttene, spesielt etter fødselen pga blodtapet. Jeg fødte i juni og fikk av meg mine egne klær da jeg kom inn på fødestuen og på med sykehusskjorten. Den er behagelig å ha på - brukte sånne skjorter som nattøy de nettene jeg tilbragte på sykehuset.

Skrevet

Jeg hadde bare på meg det jeg kom i omtrent - minus bukse og truse. Oppdaget først etter at gutten vår var kommet at jeg fortsatt hadde på meg genseren min! :ler:

Skrevet

Jeg syntes sykehusskjorta var flott jeg! Lett å amme med den, og så fort som den ble nedgriset av melk og svette og gulp, var det greit å bruke noe som jeg slapp å vaske! Da var vi liksom like "kule" og "moteriktige" hele bunten!

Under fødselen min brukte jeg faktisk ullsokker, tjukke sådanne! Det er vel kanksje ikke så vanlig, men siden jeg holdt på å "fryse ihjel" var det godt. Sammen med sambos regulerbare slipperser var nok det et vakkert syn - dersom noen bryr seg om det i en sådan stund.

Ellers brukte jeg joggebukse og en av de ikke så store gravidebuksene på sykehuset.

Lykke til :)

Skrevet

jeg brukte først mine egne klær til all guffen kom ut etter fødsel.. da iførte jeg meg sykehusskjorte og sykehusets truser.. med en treningsbukse utenpå som for mindel heldigvis var litt gammel.. syns jeg bare gikk rundt å stinket guffe uansett hvor mye jeg vasket meg..

Skrevet

Når jeg kom inn på sykehuset og fikk tildelt fødestue, så fikk jeg også tildelt en skjorte og en truse. Dette hadde jeg under åpningsfasen. Etterhvert ble det så varmt (selv om det var i januar), at jeg tok av meg alt... MYE mer behagelig

PÅ barsel gikk jeg rundt i store t-skjorter og joggebukser

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :)

Tingeling

:husarbeid:

Skrevet

Lykke til med forestående fødsel.

Hadde på meg t-skjorte og mammabukse (vid og god en) mens jeg gikk og ventet. Så hadde jeg på meg en sykehusskjorte og på slutten hadde jeg ikke på meg noenting.

Skrevet

Jeg ønsket ikke å bruke sykehusets elendige harde trøyer...jeg brukte egne klær i behagelige stoffer og hadde med Gucci-kosedressen til å labbe rundt i gangene med.

Fødsler er noe slit og det verste en person noensinne må gjennomgå.

Skrevet

Jeg var buck naked, men så fødte jeg i vann da. Men før jeg gikk i badekaret svinsa jeg rundt i de herlige skjortene. Føltes bra ut det. For å si det sånn så er det sjeldent at man bryr seg med hva man har på når man skal føde :) Har litt andre ting i hodet. Håper du får en flott opplevelse.

Skrevet
Jeg ønsket ikke å bruke sykehusets elendige harde trøyer...jeg brukte egne klær i behagelige stoffer og hadde med Gucci-kosedressen til å labbe rundt i gangene med.

Fødsler er noe slit og det verste en person noensinne må gjennomgå.

Visst er det slit, men vil ikke si at det er det verste jeg har vært gjennom akkurat. Er litt feil å si at alle kommer til å få samme opplevelse som deg da

Skrevet

Jeg vil anbefale å ta med noen store truser (gjerne gravidetruser), og noen gode joggebukser med litt romslige topper til å ha over. Gjerne med knepping. Godt å ha de første dagene.

For meg var det i allefall fantastisk å dusje og kunne ta på eget undertøy dagen etter fødsel. Sykehustruser er fryktelig!!!

Under den første fødselen min hadde jeg på meg en mamma-bomullsgenser. Som jeg bare glemte å ta av.

Med nr to hadde jeg sykehusskjorte. Var i badekaret først og da var det greit å ta på seg sykehusskjorte og en morgenkåpe etterpå. Men jeg traska ikke så mye rundt jeg da...

Skrevet

Jeg brukte egne klær på sykehuset. Hadde en jazzbukse som var veldig behaglig å ha på. Lette klær over. HUSK AMME BH!!! Jeg brukte en som var uten spiler. Kjekt iom. at man sover i dem også. Hadde fler av samme slaget. Greie å vaske også.

Bukser med strikk i livet var et must for meg i allefall.

syns jeg bare gikk rundt å stinket guffe uansett hvor mye jeg vasket meg..

Enig med deg i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...