AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Del Skrevet 19. november 2022 Har du en god oppskrift på hjemmelaget pizza? Anonymkode: 76365...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #2 Del Skrevet 19. november 2022 Den viktigste feilen mange gjør er å legge osten på topp. Osten skal etter saus, flr all topping. Anonymkode: 70d80...695 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 19. november 2022 #3 Del Skrevet 19. november 2022 Lager deig med 3 dl lunkent vann, en halv pakke tørrgjær, 1/2 ts salt, 2 ss olje og 7 dl mel. Det er nok til en langpanne, eller to langpanner med tynn bunn. Eller mange små pizzaer, hvis man vil. Til saus bruker jeg stort sett ferdigsaus, men hvis jeg lager den selv har jeg brukt bare en "slengsammen"-metode hvor jeg varmer litt melk med tomatpuré i en liten kjele, og tilsetter krydder som feks hvitløkspulver, oregano, basilikum, salt og pepper. Så tar jeg på sausen på bunnen, har på en haug revet ost, også tar vi på det vi har av topping. Favorittene nå om dagen er kylling stekt med sweet chili, paprika, vårløk og bacon, med et dryss sweet chili over hele pizzaen til slutt. VELDIG godt 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #4 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Den viktigste feilen mange gjør er å legge osten på topp. Osten skal etter saus, flr all topping. Anonymkode: 70d80...695 Feil og feil....jeg digger ost på toppen. Anonymkode: b8a29...ccd 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #5 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg tåler ikke vanlig pizza lenger, så jeg lager potetpizza. Den består av moste poteter trykt ut til en bunn, pizzasaus på, og topping i form av sopp, paprika, tomat, løk, oliven, urter, avocado osv. Man kan ha på hva man vil, men ingen ost på toppen. Det rare er at det smaker faktisk veldig som pizza. https://www.medicalmedium.com/blog/potato-crust-pizzas Anonymkode: bea49...a6b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #6 Del Skrevet 19. november 2022 Lager helt vanlig deig og tar oppi en teskje honning. Anonymkode: ca129...dec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #7 Del Skrevet 19. november 2022 Lager en bunn med typo00-mel, vann, salt, gjær og en skvett olivenolje. Lager saus av hvitløk, rødløk, tomater på boks, litt tomatpuré, litt vin, litt soyasaus, oregano, salt og pepper, det får koke et par timer til passe konsistens. Smører saus på tynn pizzabunn, topper med ost, ofte en blanding av hvit, fast geitost og vellagret cheddar, og topper med frisk rødløk og oliven. Resten varierer, noen ganger har jeg kokt skinke, chorizo eller små, hjemmelagde kjøttboller på før jeg steker, ellers så topper jeg med parmaskinke etter at pizzaen er stekt. Uansett får den frisk basilikum og ruccola på seg før vi spiser. Anonymkode: b9be2...34d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #8 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Lager en bunn med typo00-mel, vann, salt, gjær og en skvett olivenolje. Lager saus av hvitløk, rødløk, tomater på boks, litt tomatpuré, litt vin, litt soyasaus, oregano, salt og pepper, det får koke et par timer til passe konsistens. Smører saus på tynn pizzabunn, topper med ost, ofte en blanding av hvit, fast geitost og vellagret cheddar, og topper med frisk rødløk og oliven. Resten varierer, noen ganger har jeg kokt skinke, chorizo eller små, hjemmelagde kjøttboller på før jeg steker, ellers så topper jeg med parmaskinke etter at pizzaen er stekt. Uansett får den frisk basilikum og ruccola på seg før vi spiser. Anonymkode: b9be2...34d Ikke langtidskokt ribbe fra indre Vestland marinert i krydder fra Venezuela? Anonymkode: 0a960...cdf 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #9 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke langtidskokt ribbe fra indre Vestland marinert i krydder fra Venezuela? Anonymkode: 0a960...cdf Vi har tydeligvis ulike kjøkkenvaner. Å lage en slik pizza synes jeg er enkel middag, det meste gjør seg jo sjøl. Anonymkode: b9be2...34d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #10 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har du en god oppskrift på hjemmelaget pizza? Anonymkode: 76365...137 Har en veldig enkel oppskrift på selve bunnen, topping velger du selv 😊. Jeg er glad i tynn bunn, så her kommer det. Sammalt grov hvete Lunket vann 1/2 eller 1 pose tørrgjær (kommer an på mengden mel osv, hvis du vil ha en stor eller liten pizza). Litt salt og bland med litt olivenolje Anonymkode: 3dd15...be5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #11 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Den viktigste feilen mange gjør er å legge osten på topp. Osten skal etter saus, flr all topping. Anonymkode: 70d80...695 Det spørst jo type pizza, kjøttdeig er som regel under osten men folk legger jo pepperoni på top. Anonymkode: 43cb0...4b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpiken_ Skrevet 19. november 2022 #12 Del Skrevet 19. november 2022 Mel, vann, gjær, olje og salt. Slumper det sammen og kjører i kjøkkenmaskina. Lar heve en god stund, som regel 1 times tid. Bruker Toro sin posesaus med tomat og urter. Deretter kyllingkjøttdeig stekt i tacokrydder. Strør på litt løk og deretter ost. Bacon på toppen og strør over litt hvitløkspulver og oregano. Inn i ovnen på ca 200 grader til den er gyllen og fin. Dersom vi har dressing på bruker vi hvitløksdressing fra Gorines (svart flaske på meny) og eventuelt litt grillkrydder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 19. november 2022 #13 Del Skrevet 19. november 2022 Heimelaga pizza med kjekjøt er godt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #14 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg lager surdeigspizza, et godt alternativ er å prøve seg på bunn med poolish. Steker på pizzastein i ovn på 300 grader, eller i Ooni ute om været tillater det. Siler ut vannet av en boks Mutti-tomater og tilsetter salt, olivenolje og hvitløk som saus. Legger på mozzarella og så ønsket fyll, jeg liker type Parmapizza best. Serveres med ruccola og olivenolje med chili. Nå fikk jeg lyst på pizza😄 Anonymkode: d9c18...8df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #15 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det spørst jo type pizza, kjøttdeig er som regel under osten men folk legger jo pepperoni på top. Anonymkode: 43cb0...4b3 Nei, begge disse over osten. Samme med skinke og andre typer kjøtt. Anonymkode: 70d80...695 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #16 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har tydeligvis ulike kjøkkenvaner. Å lage en slik pizza synes jeg er enkel middag, det meste gjør seg jo sjøl. Anonymkode: b9be2...34d Jammen sant! Anonymkode: 0a960...cdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #17 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg slumper litt når jeg lager deig, men det er jo vann, mel, gjær, litt olivenolje. Hevet to ganger. Tomatsaus er en boks hakkede tomater, tomatpure, salt, olje og oregano, litt sukker kanskje, smaker jo til. Foretrekker faktisk Jarlsberg på pizza jeg, eller så bruker jeg en mozarella/cheddar-blanding. Som oftest kjører jeg den kontroveriselle kombinasjonen pepperoni og ananas på, gjerne noen sorte oliven også. Bruker pizzastål, synes det er enda bedre enn pizzastein. Det er mitt beste tips Man kan lage verdens beste pizza etter verdens beste oppskrift, men det er jo stekemetoden som er alfa omega for å løfte enhver pizza i min mening. Anonymkode: 17960...26d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mercury_ Skrevet 19. november 2022 #18 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg slumper sammen en surdeigsbunn som får heve i kjøleskapet i 24-72 timer. Jeg knar den sammen når den truer med å vokse ut av boksen (har på lokket løst sånn at gassen kan komme ut). Tar deigen ut av kjøleskapet ca en time før jeg skal bruke den, der jeg deler den opp i passe store biter og former til boller. Etter en time trykker jeg de ut med hendene og bruker semulegryn på benken i stedet for mel. Smører på creme fraiche, salt, pepper, ost og topper med sopp og salami. Inn i ovnen på maks temperatur til den er klar. Enkel og kjapp middag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #19 Del Skrevet 19. november 2022 Ost på TOPPEN!!! Anonymkode: ff2b5...734 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #20 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ost på TOPPEN!!! Anonymkode: ff2b5...734 Enig Anonymkode: 5d13f...86c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå