EmmaDal Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Hei Her er saken. Vi har to barn på 1 og 3, så har det ganske travelt i hjemmet. Mannen har "støv på hjernen" og må vaske bad og kjøkken 2/3 ganger i uken og gjerne vaske gulvet på gangen. Dette mener han at må gjøres midt på dagen/etter middag, før barna er lagt. Jeg mener han kan vente til barna sover, slik at vi kan ta oss av barna samtidig når de er våkne. Jeg synes det er travelt å ha begge alene når han vasker. Bør ikke han vente til de sover? Det er jo bedre for barna å ha en far som er tilgjengelig. 2
Nattens rytter Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 Tek han modafinil eller får han ADHD-medisinering? Dette er diverre ein vanleg biverknad av sentralstimulerande medisinar,
Hmmmmmm Skrevet 19. november 2022 #3 Skrevet 19. november 2022 Hvor lang tid bruker han på å vaske et gulv på et rom? 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #4 Skrevet 19. november 2022 EmmaDal skrev (6 minutter siden): Jeg synes det er travelt å ha begge alene når han vasker. Bør ikke han vente til de sover? Det er jo bedre for barna å ha en far som er tilgjengelig. Ser ikke problemet. Hvis du ikke klarer å ha to barn samtidig mens mannen vasker, da har dere et stort problem. Ta de med ut da, så går vasken fortere og dere har det gøy. Anonymkode: e34f2...37c 15
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #5 Skrevet 19. november 2022 Dette høres helt topp ut, ta det som kosestund med barna. Jeg ser du skriver at det er vanskelig med begge, det håper jeg går fort over. Kan du prøve å aktivisere 3-åringen til å vise dere ting? Underholde dere på noen måte? Anonymkode: 67145...36a 12
TLR Skrevet 19. november 2022 #6 Skrevet 19. november 2022 EmmaDal skrev (10 minutter siden): Hei Her er saken. Vi har to barn på 1 og 3, så har det ganske travelt i hjemmet. Mannen har "støv på hjernen" og må vaske bad og kjøkken 2/3 ganger i uken og gjerne vaske gulvet på gangen. Dette mener han at må gjøres midt på dagen/etter middag, før barna er lagt. Jeg mener han kan vente til barna sover, slik at vi kan ta oss av barna samtidig når de er våkne. Jeg synes det er travelt å ha begge alene når han vasker. Bør ikke han vente til de sover? Det er jo bedre for barna å ha en far som er tilgjengelig. Så bra at du har en mann som hjelper til hjemme. Skulle ha vært flere av dem 7 7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #7 Skrevet 19. november 2022 Skjønner deg kjempegodt! Med så små og tette barn bør man være to voksne mest mulig. Hva er argumentet hans for å ikke vente til de sover? Anonymkode: 9d26b...74e 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner deg kjempegodt! Med så små og tette barn bør man være to voksne mest mulig. Hva er argumentet hans for å ikke vente til de sover? Anonymkode: 9d26b...74e Å ha fri etter barnas leggetid? Den tiden er hellig her! Vasking skjer også her mens barna er våkne. Anonymkode: 02674...b18 11 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #9 Skrevet 19. november 2022 La mannen vaske så mye han vil, og kos deg med barna 🙂 Anonymkode: 59cd1...801 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #10 Skrevet 19. november 2022 Og du klager? 😫 Anonymkode: 0879c...77d 4 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #11 Skrevet 19. november 2022 Send han til meg. Anonymkode: 2a903...bfe 3 5
lillevill Skrevet 19. november 2022 #12 Skrevet 19. november 2022 EmmaDal skrev (32 minutter siden): Hei Her er saken. Vi har to barn på 1 og 3, så har det ganske travelt i hjemmet. Mannen har "støv på hjernen" og må vaske bad og kjøkken 2/3 ganger i uken og gjerne vaske gulvet på gangen. Dette mener han at må gjøres midt på dagen/etter middag, før barna er lagt. Jeg mener han kan vente til barna sover, slik at vi kan ta oss av barna samtidig når de er våkne. Jeg synes det er travelt å ha begge alene når han vasker. Bør ikke han vente til de sover? Det er jo bedre for barna å ha en far som er tilgjengelig. Hadde tenkt litt lurt her. hvordan kan du snu dette til en win win situasjon? Kansje du kan ta de med en tur ut? gå en tur eller dra på lekeplassen, så kan han vaske og dere få frisk luft og fin natur. 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #13 Skrevet 19. november 2022 Klarer du ikke å ta deg av en 1-åring og en 3-åring alene?😮 Anonymkode: 3d328...203 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #14 Skrevet 19. november 2022 TLR skrev (21 minutter siden): Så bra at du har en mann som hjelper til hjemme. Skulle ha vært flere av dem «Hjelper til hjemme»?? Det er da begges ansvar! Anonymkode: bc6e4...049 13 2
Snedig Skrevet 19. november 2022 #15 Skrevet 19. november 2022 Her hadde jeg strukket meg meget langt for at han hadde fått vasket. Det gagner jo også deg, da slipper du å gjøre det. 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #16 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Hjelper til hjemme»?? Det er da begges ansvar! Anonymkode: bc6e4...049 enslige menn som bor alene hjelper bare seg selv med vask de. 😂 Anonymkode: 4db56...e19 1 1
Eva-Lena Skrevet 19. november 2022 #17 Skrevet 19. november 2022 EmmaDal skrev (40 minutter siden): Hei Her er saken. Vi har to barn på 1 og 3, så har det ganske travelt i hjemmet. Mannen har "støv på hjernen" og må vaske bad og kjøkken 2/3 ganger i uken og gjerne vaske gulvet på gangen. Dette mener han at må gjøres midt på dagen/etter middag, før barna er lagt. Jeg mener han kan vente til barna sover, slik at vi kan ta oss av barna samtidig når de er våkne. Jeg synes det er travelt å ha begge alene når han vasker. Bør ikke han vente til de sover? Det er jo bedre for barna å ha en far som er tilgjengelig. Her har du absolutt ikke noe å klage over. Hvis du ikke klarer å ta deg av disse barna alene, så får du ta deg sammen skikkelig. Jeg hadde kortere mellomrom mellom mine barn og en barnefar som jobbet mye overtid. Det gikk helt fint å ha de alene selv om det til tider kan være litt hektisk i den alderen. 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #18 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Å ha fri etter barnas leggetid? Den tiden er hellig her! Vasking skjer også her mens barna er våkne. Anonymkode: 02674...b18 Ja, men han kan jo ikke bruke SÅ mye tid på vasking på bekostning G av kone og barn. Da får han bruke «fritiden» sin på det. Familien har ikke behov for at badet vaskes 3 ganger i uka, det er hans behov og hans valg, det får derfor regnes som hans hobby. Anonymkode: 9d26b...74e 10 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #19 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men han kan jo ikke bruke SÅ mye tid på vasking på bekostning G av kone og barn. Da får han bruke «fritiden» sin på det. Familien har ikke behov for at badet vaskes 3 ganger i uka, det er hans behov og hans valg, det får derfor regnes som hans hobby. Anonymkode: 9d26b...74e Husarbeid er verken hobby eller fritid og er ikke «på bekostning av kone av barn» (tvert imot en avlastning og en hjelp, spør du meg). Et bad trenger å vaskes rimelig ofte jo.. Anonymkode: b1685...aa8 7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #20 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser ikke problemet. Hvis du ikke klarer å ha to barn samtidig mens mannen vasker, da har dere et stort problem. Ta de med ut da, så går vasken fortere og dere har det gøy. Anonymkode: e34f2...37c Hun klarer det vel, poenget er at det er kjedelig å måtte passe på barna alene i 1-2 timer 2-3 ganger i uka når det ikke er nødvendig. Anonymkode: 48f62...1c5 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå