Fioritura Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Hjelp! Vi trenger en bilstol nr 2 til fars arbeidsbil. Den må kunne festes med belte og må kunne brukes i forsetet da det ikke er seter bak i bilen. Bakovervendt da mini kun er 1 år. De setene jeg finner skal også festes med belter i gulvet/setet foran. Kan en bruke disse setene uten å bruke de festene? Blir ikke helt klok 🙈 Har dere tips/erfaring til seter?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Du kan ikke la være å feste med selene nei. Du må fortsatt feste dem men de kan festes under setet. Mange bruker britax two way i arbeidsbil fordi man slipper det beinet i gulvet men heller lener det på dashbordet. Airbag må selvsagt kobles ut. Dette er ikke et sete med toppscore, men hvis alternativet er framovervendt så er det mye bedre enn det å snu barnet. Anonymkode: d672d...067
Fioritura Skrevet 18. november 2022 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan ikke la være å feste med selene nei. Du må fortsatt feste dem men de kan festes under setet. Mange bruker britax two way i arbeidsbil fordi man slipper det beinet i gulvet men heller lener det på dashbordet. Airbag må selvsagt kobles ut. Dette er ikke et sete med toppscore, men hvis alternativet er framovervendt så er det mye bedre enn det å snu barnet. Anonymkode: d672d...067 Tusen takk for svar! Da skal jeg sjekke det ut.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Vi har Turtle Air by Nuna som kun festes med beltet i bilen Anonymkode: af5b1...123
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Vi har Turtle Air by Nuna som kun festes med beltet i bilen Anonymkode: af5b1...123 Det er snakk om en 1-åring. Anonymkode: d672d...067
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 Fioritura skrev (1 time siden): Tusen takk for svar! Da skal jeg sjekke det ut. https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/vendbare/britax-romer-two-way-bilstol-cosmos-black Her er forresten link, fikk opp så utrolig mye forskjellig da jeg googlet. Vi bruker det selv som sete i onkel og bestemor sin bil, og vår jente er en stor 4-åring 😊 fungerer fint. Anonymkode: d672d...067 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er snakk om en 1-åring. Anonymkode: d672d...067 Ja? Den er bakovervendt, opp til 13 kg. Anonymkode: af5b1...123
Fioritura Skrevet 18. november 2022 Forfatter #8 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/vendbare/britax-romer-two-way-bilstol-cosmos-black Her er forresten link, fikk opp så utrolig mye forskjellig da jeg googlet. Vi bruker det selv som sete i onkel og bestemor sin bil, og vår jente er en stor 4-åring 😊 fungerer fint. Anonymkode: d672d...067 Tusen takk!! 😀
Fioritura Skrevet 18. november 2022 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja? Den er bakovervendt, opp til 13 kg. Anonymkode: af5b1...123 Tenker jeg går for en som varer litt lengre når jeg først må kjøpe ny 😊 men takk for tips 😀
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #10 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja? Den er bakovervendt, opp til 13 kg. Anonymkode: af5b1...123 Man kjøper ikke en babystol til en 1-åring... Anonymkode: d672d...067 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Skrevet 18. november 2022 Fioritura skrev (2 timer siden): Hjelp! Vi trenger en bilstol nr 2 til fars arbeidsbil. Den må kunne festes med belte og må kunne brukes i forsetet da det ikke er seter bak i bilen. Bakovervendt da mini kun er 1 år. De setene jeg finner skal også festes med belter i gulvet/setet foran. Kan en bruke disse setene uten å bruke de festene? Blir ikke helt klok 🙈 Har dere tips/erfaring til seter? Beltene MÅ festes, men i forsetet tror jeg de kan festes i setet (under setet selve bilstolen står på), sjekk bruksanvisningen på et sete du vurderer. Det er veldig viktig at du sjekker setet i bilen før du velger, for det må gå an å se sidespeilet. Anonymkode: d1111...47b 1 1
Fioritura Skrevet 19. november 2022 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er veldig viktig at du sjekker setet i bilen før du velger, for det må gå an å se sidespeilet Det hadde jeg ikke tenkt tanken på engang! Tusen takk for nyttig tips!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #13 Skrevet 19. november 2022 Britax two way! Så lenge den brukes bakovervendt er det en helt super stol! Den er t-test godkjent, som er forgjengeren til Plus-testen. Plus-testen er den hardeste testen som finnes. Evt kan du prøve axkid minikid 1, men mulig den stjeler sikt til sidespeilet. Anonymkode: 90fbd...0bc
Fioritura Skrevet 19. november 2022 Forfatter #14 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Britax two way! Så lenge den brukes bakovervendt er det en helt super stol! Den er t-test godkjent, som er forgjengeren til Plus-testen. Plus-testen er den hardeste testen som finnes. Evt kan du prøve axkid minikid 1, men mulig den stjeler sikt til sidespeilet. Anonymkode: 90fbd...0bc Tror jeg lander på denne ja! Må bare vente til den kommer inn på lager igjen. Ikke en lett stol å finne 🙈
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #15 Skrevet 19. november 2022 Vi har brukt denne som bilstol nr 2: https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/vendbare/joie-every-stage-bilstol-dark-pewter Kan både brukes bakover og forovervendt Anonymkode: 36946...ae8
Fioritura Skrevet 19. november 2022 Forfatter #16 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har brukt denne som bilstol nr 2: https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/vendbare/joie-every-stage-bilstol-dark-pewter Kan både brukes bakover og forovervendt Anonymkode: 36946...ae8 Takk 😀 Den var ikke dumt den heller😊
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #17 Skrevet 19. november 2022 1 hour ago, Fioritura said: Tror jeg lander på denne ja! Må bare vente til den kommer inn på lager igjen. Ikke en lett stol å finne 🙈 Den kommer ikke på lager igjen. Du må nok på finn Anonymkode: 2ee7e...0e5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #18 Skrevet 19. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi har brukt denne som bilstol nr 2: https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/vendbare/joie-every-stage-bilstol-dark-pewter Kan både brukes bakover og forovervendt Anonymkode: 36946...ae8 Kombistoler er aldri anbefalt fremover Anonymkode: 2ee7e...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #19 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Den kommer ikke på lager igjen. Du må nok på finn Anonymkode: 2ee7e...0e5 Ifølge jollyroom.no er den snart på lager 🤷♀️ Anonymkode: d4869...32f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #20 Skrevet 19. november 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Ifølge jollyroom.no er den snart på lager 🤷♀️ Anonymkode: d4869...32f Så må de ha funnet et restlager for den er ute av produksjon Anonymkode: 2ee7e...0e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå