Gjest Lottemor Skrevet 24. oktober 2002 #1 Del Skrevet 24. oktober 2002 tenkte at en dagbok kunne komme tilnytte,et stded å skrive ned gleder og sorger i hverdagen.... ja sitter jo somoftest hær alene på kveldene og dagene for den saks skyld så det er ikke så mange å dele dagens hendelser med.... I dag har vert en fin dag,sto opp med rette foten og det gjor min lille også,selv om ute har det vært drittvær siden i går... Er høsten som rår på sitt verste ute,blåser og regner....Huff....kaldt å surt.... Da er det got å komme hjem etter en handle tur og pakke seg inn i teppe og slå på tegnefilm til småen og vare oss og drikke varm sjokolade Sambo begynnte på jobb klokken 16.00 som han har gjort hele uken no,og kommer ikke hjem før ved 22.30 tiden.....det er forsovidt ikke så ille blir verre neste uke når han begynner 10.00 og er hjemme rundt 22.30.... Det er tunge dager det Nei tilbake til dagen i dag..... Det var rydde dagen vår i dag,så meg og tulla har trørket støv,støvsugd og vasket gulv og bade..... Hun er så søt når hun løper etter meg med egen klut og sprute flaske og vasker...... Hun har potensiale til å bli en riktig god hus mor.... Så lagde vi middag,hun syntes det er kjemmpe kos å sitte på kjøkkenbenken og se hva mamma gjør,og så gir hun meg krydder ol..... I dag hadde vi fiske pinner ,raspet gullerot og poteter.....gullerøttene hadde Tulla nesten spist opp før middagen var ferdig....*hun er no morsom er hun* Så var det avgåde på butikken og hun er ikke den mest tolmodige så om jeg bruker for lang tid med å gjøre meg klar (som i dag) så henter hun skoene mine og stenger tv`n........ Så er det viktig å finne pusen før vi går slik at hun kan susse pusen hade før vi går Så var det ut på tur aldrig sur og ikke kan vi ha dårlig tid heller siden hun skal utforske hvert og et blad som har falt fra trærene, trille vognen selv og si hei til alle som vi treffer på veien..... no sitter hun så fint å ser på Tom og Jerry...og så har hun funnet ut at hun skal putte rosiner i nesen......og jeg "kjæfter" og prøver å fprklare at det ikke er så lurt...noe hun velger å ikke høre på så jeg har plukket ut et par rosiner fra nesen alerede kan ikke annet enn å le.... No nermer det seg tid for kvelds og jeg merker at hun begynner å bli segen.....det gjør jeg også...... Om noen timer kommer sammbo hjem...gleder meg nesten alltid like mye....savner han jo når jeg jnesten ikke ser han i løpet av dagene.....det dumme er at jeg ikke klarer å holde meg voken mer enn i et par timer før jeg sovner på sofan og han må følle meg i seng..... :oops: så snart er denne dagen over også...art så fort tiden går etter man har fått barn har jo ikke tid å kjede seg et sekund,savner å kjede meg litt....men den tiden kommer vel fort nokk klemmer fra Lottemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 25. oktober 2002 #2 Del Skrevet 25. oktober 2002 Åja, det er viktig å gi pusen hade-suss før den skal være hjemme alene! Kan'ke bare reise i fra asså! Og utforske blader på veien er bare obligatorisk for enhver liten tass, for ikke snakke om å hilse på de man møter! Søt liten tulle du har!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 26. oktober 2002 #3 Del Skrevet 26. oktober 2002 Takk for hilsen hær i dagboka mi Majken...jo hun er helt hærlig tulla mi,hun har blitt gatens sjarmtroll :D Så var det Lørdag og sambo jobber helg.....Han hadde fri i går og når mannen har fri fra jobb er det ingen mulighet for andre og komme nermmt pc`n Var på sjopping i går...handlet litt nye blommster og sånn til leiligheten,noe katten var glad for,måtte selvfølgelig teste ut jorden i alle de nye blommster pottene.....ARRRRRG....støvsugeren blir vist nokk godt brukt hær i huset.... Har endelig fått den skikkelige følelssen av at jeg er hjemme hær nede i Svergie....så da vil jeg også gjøre det fint og orker å legge ned tid og energi på å handle til hjemmet.... Må si det var tøft å reise fra allt og alle som jeg kjennte og til et helt nytt stde uten familie og venner,for å starte min egen lille familie.... Er ikke lett å skape seg et nettverk når man ikke jobber,så jeg har vert en del deppa,noe som er over no skal i stallen i dag,det er så gøyt...å for å ikke snakke om hvor godt det er å komme seg bort og tenke på bare meg selv i et par timer...... Er jo ikke så mye tid man har for seg selv når man er husmor,ikke det,jeg trives godt å være hjemme med min lille datter.... Må lade opp nå og da Tulla spiser frokost ,var litt sent oppe i dag.....gud hvor deilig det er å sove litt lenger på morningen......Blir et helt nytt menneske av det Barnetv summer på hær i bakgrunnen og Tulla stor koser seg meg kald melk og ferskt brød.....Men det er jo så spennende det på tv at det går litt tregt med maten Katten lusker seg bort over gulvet på vei for å se om det er mulig å stjele en skive bit av Tulla,men den gang ei..... Huff så hun kjæfter på pusen....NEI NEI kusen...mine den....sier hun så det synger i veggene og katten må bare innse at det var ikke sjangs i dag og går å spiser sin egen mat *ler* ja det er full fart fra morgen til kveld hær i huset,og man kan le seg skevtt i hel av katten og tulla....de suser rund i huse om en tornado..... Koselig er det i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 27. oktober 2002 #4 Del Skrevet 27. oktober 2002 Huff for en dum morning..... Sitter hær og lurer på hvor viktig jeg egentlig er fo min samboer.....vi har vel ikke vert sammen så ufattelig lenge nei....er vel 1 1/2 år no...men på den tiden så må jeg si at jeg har blitt skuffet et par ganger..... Først så var det vel min fødselsdag han ikke "vistet" når var og han hadde vel ikke vist at han ikke viste det om det ikke hadde vert for at mamma sa det til han litt ut på kvelden på telefonen....(vi bodde et stykke fra hverandre i den perioden)....så var det morsdag,som ikke ble noe bra dag.....så var det allehjerters dag der han ikke gjorde noe serlig utav,mens jeg sendte blommster til han på jobben og lagde god mat og håpte på å ha en kosekveld...den gang ei......så no er det fødselsdagen min igjenn....... :-? Har bursdag i dag og han husker det ikke,ikke det at jeg krever gave eller noe...men bare at han husker..... Så spørr han før han går på jobb hvorfor jeg er så "gretten".....jeg sa jeg var trøtt orket ikke ta det opp rett før han går ut døren...så jeg får vel spørre han om det er noe han har glemmt senere.... :x Føler meg ikke så veldig betydningsfull i dag nei...og med mitt hell så ringer vel ikke mamma eller noen for alle har vel glemmt meg...... Pytt pytt...lager kake med tulla mi jeg så får vi kose oss alene.....må gå å kjøpe det vi skal ha i først..... For en dag dette blir..ikke det jeg har ikke runn dag eller noe,men det er vel ikke så jævla mye å kreve at han husker fødselsdagen min.....!!! Blæææææ......blir litt trist av slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 27. oktober 2002 #5 Del Skrevet 27. oktober 2002 GratulererHåper du får en fin dag. Og ang kjæresten din...Send han en sms om at i dag har du bursdag! Da har han vertfall mulighet til å "redde" seg litt inn igjen om han har glemt det... Så om han tenker litt så kanksje kan han komme hjem tidligere. Jeg forstår det sånn at dere bor i Sverige? der er butikkene åpne, så han har "ingen" ynnskyldning for å ikke kjøpe en liten gave til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 27. oktober 2002 #6 Del Skrevet 27. oktober 2002 Tusen takk L@dy:) jo jeg burde vel gi han muligheten til å gjøre det godt igjenn..... Føler det blir for dumt om han ikke husker når sammboeren har bursdag,føler meg liten og teit ogh ar mest lyst at han skal føle seg på samme måten....huff så snurt jeg er..... nei får vel minne han på det,er vel best det tenker jeg....men vet ikke helt om jeg kan tilgi...det begynner å bli litt for mange tilfeller i boken no.... Det ordner seg nokk..er sikker bare litt fornærmet i dag så er det over :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 27. oktober 2002 #7 Del Skrevet 27. oktober 2002 jo har no snakket med han....sendte en SMS der det sto :vet du vilken dag det er i dag.....fikk til svar : Søndag.....jepp.... Skrev en ny SMS der det sto : jeg er sur på deg!!! han ringer spør hvorfor.....jeg begynner å gråte....huff så barnslig.....Blææææ..... sier at det er fødselsdagen min i dag.... Han kom med en hel del ynskyldninger om at han er så trøtt og at han husket det i går....bla bla bla bla ....... jaja han kommer hjem til lønsj..er fremdeles sur og føler meg luiten og ubetydelig.....hyggelig..... Blir så ufattelig lei meg....allt det jeg har gjort for at han skal ha det kos på fødsels dagen sin.....og så glemmer han min....nei det skal en del til før jeg er bli igjenn i dag.... er snus fornærmet og såret..... Ingen bra dag i dag og det ser ikke noe lyst ut for resten av dagen nei !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 27. oktober 2002 #8 Del Skrevet 27. oktober 2002 Du skal få en bursdagsklem fra meg i alle fall! Gratulerer med dagen, Lottemor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 27. oktober 2002 #9 Del Skrevet 27. oktober 2002 Takk Hege..... dere er no så snille hær inne på kG.....hjelper humøret en del å få trøste klemmer og gratulasjoner..... Spiser sjokolade og drikker kaffe...syntes ufattelig synd på meg selv,men meg om Tulla koser oss vi....... Har gjort litt husarbeid det helper...er som terapi...får ut litt sinne og fustrasjon når jeg stormer rundt med klut og vann...og banner høyt inne i hode mitt...... klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 27. oktober 2002 #10 Del Skrevet 27. oktober 2002 Kan gi en god bursdagsklem jeg også! Min samboer er flink sånn, han glemmer ikke bursdagen min, han husker selv månedsdagene våre oftere enn jeg gjør! (bursdagen min får han ikke naledning til å glemme, jeg snakker om det hele uak i forveien ) Det er trist at det blir sånn for deg, håper det ordner seg! *gi en GOD KLEM!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralte Skrevet 27. oktober 2002 #11 Del Skrevet 27. oktober 2002 Uffda, Lottemor. Det er ikke noe gøy å bli glemt på bursdagen sin. *trøste, trøste* *klemme, klemme* *stryke på hodet, stryke på hodet* Fint at du kan kose deg med jenta di i hvert fall. Og gratulerer med dagen!!!!!! Gratulerer med da'n gratulerer med da'n gratulerer kjære Lottemor gratulerer med da'n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 28. oktober 2002 #12 Del Skrevet 28. oktober 2002 Takk så snille dere er som trøster meg.....og takk for hilsner i dagboka mi Hjelper med trøst.....:D Jo så var dagen over og en ny dag har begynnt, dagen i går ble sånn noelunne bra, sammbo prøvde no så godt som han kunne for å fikkse skaden.... Han kom tidelig hjem fra jobb,hadde kjøpt presang til meg på veien og kjøpt kaker og mat..... Han hadde trålt rundt i mange butikker for å finne roser,siden blommsterbutikkene ikke er åpen på søndager..... Og lovet på død og liv at den presangen som han hadde kjøpt (som var en flott , god kjokk genser som jeg hadde behov for) ikke var den virklige presangen...... Spiste mat og slappet av mens Tulla sov (hadde lagt henne som jeg pleiuer ved 13.00 tiden) og når hun voknet og hadde spist middag så spiste vi kake og drakk kaffe..... Var kos frem til klokka var 18.00 da satte mannen seg ved pc`n og kom seg ikke løs... Så som jeg hadde misstanke om så måtte jeg (som han lovde at jeg ikke skule behøve) lage mat og stelle Tulla før hun skulle legge seg ved 20.30 tiden..... Satt å så tv på nett senere på kvelden,siden vi bor i Svegie så er det kos å se Torsdagsklubben og tv2 hjelper deg og senkveld på dager og kvelder det ikke er noe på svensk tv...... Jeg gikk å la meg og han satt oppe hele natten....skulle ist sette opp inntert nettverk hær hjemme og maskinnene ville ikke sammabrbeide,og derfor kanhan seg ikke i seng før fulglene voknet...... Han ligger no på sofan og snorker,Tulla har netoppsovnet så da er det min fritid Tro meg det er deilig når det er stille hær i huset...... Og spes når det er en dum dag slik som det er i dag....tror det er noen i universet som er ute etter meg.... For det første snorker sammbo noe inn for J**** og jeg sover urolig og dårlig pga det....så er det katten da som er på farta om natten og i natt så hørte jeg et bras i stuen og voknet.....jepp til min storefortilelse så hadde katten revet ned en blomsterpote så den knuste og det lå glassbiter og jord utover hele gulvet.......så var det bare til å sette i gnag å koste og vaske mitt på natten...... :evil: Da jeg var ferdig med det låg jeg meg godt i sengen igjenn og prøvde å sove selv om det er omtrendet umulig siden smobosnorker...etter nesten en time vokner Tulla og er tørstig.......hun fikk drikke og jeg prøver å sove igjenn.....etter noen harde kater fikk jeg endelig til å sovne ,men fikk ikke sove lnge før det var morning og det var på tide og stå opp trøtt som jeg er står jeg opp til en jente som har bestemmt seg for at hun ikke skal på bade og skifte bleie .... det ble en del krangling og skriking fra hennes side,jeg tellte stille inni meg og bleien kom på til slutt..... Så skal hun spise fokost....det gikk sånn nolelunne smerte fritt....litt smuler på gulve må man regen med..... Det jeg ikke regner med er at katten river ned ennda en blommst og det flyter med jord over hele kjøkken gulvet.....Så ar det frem med støvsuger og vaske fillen igjenn :x Kommer inn i stuen etter frokosten så ligger det jord og styr over hele gulvet der også.....hyggelig........så var det på ann i gjenn..... Tulla hare en sånn "vet jeg ikke har lov å plukke på det jeg plukker på men jeg nekter å høre på mamma dag i dag"...... katten har en sån " gjør allt jeg kan for at min matmor skal ha noe å gjøre på og mens hun gjør det jeg har fikkset for henne så hangriper vi beina hennes dag i dag"....min sammboer hare en sån "vet det er minfeil at jeg er trøtt siden jeg ikke er voksen nokk til å vite at jeg bør gå å legge meg,men jeg syter og klager og står ikke opp selv om jeg vet at jeg skal på jobb dag i dag".....og jeg mår bare ta til etteretning vilen type dag alle andre har og gjøre det beste utav det,men mest lyst har jeg å ha en sån "er sur og lei av å rydde etter alle andre en meg selv,derfor næger jeg om jeg vil,og gjør det som passer meg ,og aller helst har jeg og sove til dere legger dere og så stå opp og ha litt fred og ro rundt meg dag i dag" jepp så denne dagen blir fin...håper begge to eller alle tre vokner med andre foten no etter midags luren.....slik at jeg kan ha en mulighet til å få en fredelig ikke overanstrengen dag i dag...... Eller så har ejg det bra .....no koser jeg med med en kopp kaffe ,stykke kake og snart en røyk og nyyyyter stilheten....orker ikke gjøre noen timg så lenge de sover.....MIN TID.......BARE MIN FRI TID........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 28. oktober 2002 #13 Del Skrevet 28. oktober 2002 Stakkars, det hørtes ikke ut som en helt fin dag nei. Nyt fritiden din du, det har du fortjent. Håper det blir bedre etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 29. oktober 2002 #14 Del Skrevet 29. oktober 2002 hei hei og god førmiddag ja så kom det en god dag etter to dårlige,humøret er på topp og innstillingen til dagen er bedre :D tulla er litt sur,men det er vel fordi at vi driver med flaske av venning på dagen,syntes ikke det passer seg at hun går konstant med flasken i munnen....skulle vært strengere før men derer vet hvordan det er....eller?! Uansett så har jeg fått mannen opp og på jobb i dag og tenke seg til så sto han opp med et smil om munnen og det var ingen stress før han forsvant ut døren.... Selv om badet ser ut som et bombet ho** hus etter mannen har vært der,så er smile mitt fastlimt ansiktet..... Får vel sette igang å fjerne hår og baberskumm fra vasken gulv og vegger...ta bort tannkremen fra speilet og vaske gulvet som man ikke ser bare for hår...... Hvordan han klarer det det vet jeg ikke...er like forvirret og ser like spørrende ut hver gang han har babert seg på hode og fjeset....og ikke minst etter han har pusset tennene og meste parten av tannkremen sitter fast på speilet..... Ja ja jeg blir no ikke arbeidsledig med det første.....må snart på butikken...selv om vi handlet i går...er bare så slitsomt å ha mannen og Tulla med å handle...får ikke med meg halvparten av det vi skal ha....hvist de ikke stikker av med vognen så maser de sånn at jeg glemmer allt og ingenting...heldigvis fikk vi handlet det tyngste så jeg slipper å drage på to tonn fra butikken..... Var å kjøpte noen blommster i går på et hagesenter litt utenfor byen,måtte han noen hengeplanter til soverummene og noen til stuem og kjeøkkenet..... Jeg er ikke noe flink med blommstrer..har en tildens til å glemme å vanne dem eller ikke huske gjøtsel.....men utrolig nokk har jeg ikke rept noen av våre blomster ennda.....og no begynner vi å få så mange at jeg kan umulig glemme å vanne dem...de er jo overallt.... Er fint med blommster da eller grønne planter som mornor kaller dem,siden hun får sine planter til å blommstre gang på gang.....så har hun faktisk det som egentlig er blommster..... Grønneplanter klarer seg hos meg,men de som liksom skal blomstre bare vissner...vet ikke hvorfor...de liker bare ikke meg.... Var i Norge på besøk for no for en månde siden,savnet Bergen og vennene mine og for å ikke snakke om familien min.....men da jeg kom dit var jeg ikke hjemme...følte meg som en fremmed og malplasert,passet ikke inn der lenger..... Venninnene mine var som før og vi hadde det koselig ikke missforstå,det var bare plassen...for mye stress og virrvar..... bo hos andre er aldrig gøyt heller og hos min mor var ingenting forandret....huff forstår ikke hvordan hun kan bo på den måten hun gjør......er rotete og skittent og hele leiligheten er falle ferdig..... Allt annet en hjemme hennes er viktig ser det ut som.... det var så ufattelig godty å komme ned hit igjenn...da var jeg hjemme og det er vel første gangen siden jeg flyttet hit at jeg har følt meg hjemme hær.... Godt å falle på plasse og få ro i kroppen...så no ser jeg allt som er feil i leiligheten og sjopper inn lamper og ting til hjemmet....det skal bli så flott hær når jeg er ferdig Vil ikke flytte tilbake til Bergen jeg før vi kan kjøpe hus eller stor leilighet på en flott og rolig plass heldst litt utenfor byen det det er stille og ingen kav og stress..... Har lyst på stort hus ,men hage og gjerne en liten stall....der jeg kan ha en hest eller to..kansje en Thinker hest til meg og en sjettlands ponny til Tulla..... De drømmene de drømmene.men vem vet kansje de blir virkelighet en gang Huff tror virkelig at det er min tur til å ha det bra no....etter det jeg har levd gjennom så må det virkelig bli min tur no og det føles ut som om live mitt er på rett vei...... Må bare slippe angsten for at noe skal gå galt,for det går ikke galt denne gangen....jeg har lykken og kommer til å ha den så lenge jeg velger å ha den.... ble mye babel hær no,men men..... Ønsker alle en flott dag videre Klemmer fra Lottemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 29. oktober 2002 #15 Del Skrevet 29. oktober 2002 Betryggende å se at det er flere enn meg som skriver langt. Jeg har nettopp lagt igjen et langt innlegg om absolutt ingenting i mi dagbok, og sitter og lurer på hvorfor jeg gjør det, det er vel ingen som orker lese det. (Da der altså egentlig ikke står noe) Det er merkelig det der, med mannfolk på badet. Tannkremen klarer vel og merke min kjære å holde unna speilet, men barbering.... I say no more. Drømmer er det alltid lov å ha, og det er godt å ha sånne også. Bra at du virkelig føler deg HJEMME der du bor! Kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 29. oktober 2002 #16 Del Skrevet 29. oktober 2002 Takk for hilsen i dagboka mi Fredagsbarn... jo de mannfolka er ikke let å fine ut av nei det skjer mye rundt meg i dag og no har småto lagt seg,deilig..og da har jeg en time med stllhet før sammbo kommer hjem til lønsj...... Tulla har funnet på litt fannteri i dag.. vi har et bad med toalett så har vi et lite toalett utenom og det er katen sin plass..... Og barn har ingen adgang der inne ...siden de har en tildens til å tro at tisse kassen er sand kase (ÆÆÆÆSJ)...og i da fant tulla ut at hun skulle inn og grave litt....uff...jepp dere ser vel for dere hordan hun såg ut etter på...så da ble det et tidelig bad på henne og jeg måtte vaske det lille toalettet fra tak til gulv omtrendt...... heldigvis ville sammbo ha noe så enkelt som hammburger til middig så jeg som egentlig hadde planer om betersuppe ble letter siden jeg slipper å dele opp alle disse grønnsakene og for å ikke snakke om å skrelle allt sammen...får ta det i morgen i stedet har ikke kommet meg på butikken ennda ,men det haster ikke...tar det litt senere etter vi har spist og tulla har voknet og mannen er på jobben igjenn.... se om jeg får med meg ene naboen,kjedelig å gå alene , så er barnevognen ødelagt6....det ble den under flyreisen hjem....de har vel lastet noe på den så den erhelt ramme skjeiv.... Vennter på å få den erstattet men det tar jo sin tid og i mellomtiden blir det mye bæring av både varer og Tulla og på kvelden verker ryggen så fælt at jeg har mest lyst å sette meg ned og gråte..... Er glad at småttyo bare er 11 kg (hun er liten for å være 2 år) tenk om hun hadde vert nesten 20kg da som mange barb i den alderen er.... jaja får vel vaske opp og begynne å rydde litt etter småtto som har strødd leker over hele huset.....skulle vel gjort det før jeg la henne slik at jeg kunne ha lagt dem inn på rommet,men ikke i dag for i dag er jeg lat og har lov å være det syntes jeg klemmer fra Lottemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 30. oktober 2002 #17 Del Skrevet 30. oktober 2002 Så satt jeg hær igjenn.....har vert tanke løs i hele dag....vet ikke helt hvilket humør jeg er i heller Tror jeg er likegyldig i dag Ryggen verker,og huset står på hode...huff så siden jeg var lat i går så får jeg som fortjent i dag.... :-? mannen gikk påjobb klokken 11.00 og var hjemme til lønsj klokken 14.00.....så spiste vi og sov en liten sund før han løp tilbake til jobben,tulla voknet og så var dagen i full gang i gjenn..... Så kommer ikke mannen hjem før litt over 22.00..det regner ute og det er ikke noe gøyt vær å gå ut i,så da sitter vi hær da (meg og Tulla) og vennter på barnetv...... Høyde punket på dagen for Tulla..... Var borte hos en "venninne" i går (hvist noen har lest tråden jeg hadde som het : venner som stjeler meningene dine så vet dere vilken venninne det er snakk om) Hun har no fått et ille befinnende * rister på hode* det har seg nemmelig sån at hun søker jobb for tiden,og har egenlig gjort det en stund no,men hun får ingen jobb..... Så ble hun fustrert da etter å ha sett en dokumentar på tv om at innvandrere som har utdannelse og fått møkka jobber i svergie har flyttet til Skottland og fått jobber som de er utdannet til og økonomien ble betraktelig bedre..... No mener hun derfor at pga at hun opprinnelig kommer fra Bosnia(som hun og foreldrene flykter fra for no 10 år siden) så får hun ikke jobb,okei jeg kan godt vere med på at det er en del rasisme hær i dette landet.... dette blir for drøyt,for når jeg spurte henne vilke jobber hun hadde søkt på så svarte hun : *Lærer på innternasjonal skole *nett disainer *andre jobber innen for data *og jobber som hun må bruke sitt mors mål i oki da spørr jeg henne om hvilken utdanning hun har,jo hun var nett disainer, men hun hadde tatt et års kurs i sdedet for å ta tre år skole så derfor kan hun ikke flas og sette inn vidio klip.... Så med andre ord hun søker på jobber hun ikke er kvalifisert til og siden hun ikke får dem så er det rasisme.... huff...så vi hadde en real prat der jeg fortalte henne at hun ikke kan kreve å få en jobb hun ikke er kvalifisert til å jobbe med og at nettdisainer kurset hennes var omtrendt bare bot kasster,for det finnes så ufattelig mange som utdanner seg for nettop dette som kan det hun ikke kan og dess uten så har hun ingen prudukter å vise frem til når hun er på inntervju....... nei spør du meg så tror ikke jeg at hun er innterisert i å jobbe....la som hun er....bare går å bruker mine meninger...... ja ja sånn kan det gå.....huff...hadde jeg vert venninne med henne i Norge kunne jeg ha gått på sosialen og krevd penger for å vere støtte kontakten hennes.... eller så har noe jeg en fin dag i dag, gruer meg litt til sammbo kommer hjem må ta en liten moral prek med han og denne søvn tingen,han sover ikke og kommer til å slite seg helt og holdent ut.....og jeg er lei lei lei av å bruker timer på å vekke han på morningen....det ennder med at han løper ut døren har ikke tid å spise eller noe før han går.... Så da blir det til at han spiser pizza til frokost eller nurger...er ikke rart at han har lagt på seg 10 kilo på under et år..... Skyller det på meg...phøøøøø nei hadde han spist min kost hadde han blitt smalere eller like dan....jeg har no ikke lagt på meg et gramm... nei det ble langt dette også....godt da og få ut tanker og sånn på denne måten..... ha en fin kveld alle sammen klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 31. oktober 2002 #18 Del Skrevet 31. oktober 2002 Ny dag nye muligheter... får vel skrive i dagboka mi no siden sammbo kommer hjem tidelig i dag og så skal jeg i stallen...... det er er godt med disse to dagene jeg har i stallen,får slappet av og brukt litt tid på meg selv..... Siden jeg ikke har jobbet siden midt i svangerskapet med Tulla så begynner selvtiliten å synke litt, da er det godt å gå ut på beite til ti hester og ta med seg to store hster på 700kg hver.... Det gir et lite puff,spess når de er veldig spreke og unge. Holder på med av venning på ene hesten....den er snart to år og skal lære seg og være borte fra mamman sin....der etter skal vi begynne å ri den inn fra bakken.... Så spennede og gøyt,gleder meg virkelig Får se om jeg får med meg sammbo, han er ikke vannt med hester og var redd dem,men hær for to uker siden ridde han for første gang.... Han syntees det var gøyt og på toppen av det hele så har han begynnht å like hester..... Så kansje vi skal begynne på ride kurs sammen,jeg har aldrig gått på kurs for å lære å ri.....lært det av meg selv....kan ikke si at jeg er den beste rytteren men det går bra ,kan det meste alikavel ble mye heste prat hær.... Har vert flink i dag og langt fra lat...har vasket hus og tørket støv vasket vitevarer og vinduer og klokkener bare 11.00.... skal snart begynne å lage middag,skal ha beter suppe i dag....så jeg får vel sette i gang å skrelle sånn at maten er klar til sammbo kommer hjem og før Tulla legger seg Liker å lage mat,syntes det er kos......det var vel derfor de fleste venninnene mine i Norge kom på middag hos meg......hehe... Pleide å ringe og ønske middag..... Så det ble faste dager med med kjøttkaker,fiskekaker,betersuppe, lasangje,mosaca,fiskebolle i hvit sos og lørdag da var det valg fritt.... det var kos da ,når vi alle bodde alene og så kom de tuslene til meg og spiste middag,ikke gøyt å lage tung middag og spise alene heller..... Etter vi hadde spist så sov alle middag og drakk kaffe da vi voknet.....heldig jeg er og har vert som har slike venninner og at jeg ikke satt alene etter Tulla ble fød..... savner dem jeg slutter av før jeg babbler ennda mer... ha en flott dag videre jeg vet at jeg skal det i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 31. oktober 2002 #19 Del Skrevet 31. oktober 2002 Du har lov til å bable her! Dette er DI dagbok jo! Ha en fin dag, kos deg i stallen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 4. november 2002 #20 Del Skrevet 4. november 2002 så var helgen over....har ikke vært noe bra helg.... Så mye å tenke på,allt for mange bekymmringer.... Min datter har hatt feber og dårlig mage,har vel hatt en for ab omgangs syken....stakkars liten.... Meg og min sammbo har kranglet,syntes ikke at jeg får så mye omsorg av han at det gjør noe,føler meg mindre viktig og bort glemmt...... Han har vært sliten og utmattet lengteog jeg har hatt misstanke om at han har blitt skikkelig syk,men når jeg har prøvd å prate med han om det har han føyset det bort..... Så kom fakta på borde om hvordan han følerseg fysisk og jeg tror jeg har rett når jeg sier og påstår at han har en mil grad av angina pectoris,fikk han til å lese litt om det på nette og han innså vel da at han måtte endre livs stilen sin.... Hadde meg en ring runde i dag til hjerte og lunge spesialister og de rådet meg til å få han til legen for å ta en anstrengelses EKG..... Hvorfor har han ikke fortalt meg at det var så ille før no, er så bekymmret for han..... Så i morgen så skal jeg bestille lege time til han og om jeg så må leie han til legen så skal han dit...... Min far hadde Angina så jeg har en del kunskaper om sykdommen,håper vi får en avkreftelse eller bekreftelse slik at vi kan ta det med rota og forhindre at det blir verre om det viser seg at jeg har rett (noe jeg ikke ønsker). Er så redd,det temmpoet han kjører no er ikke sundt og jeg er redd det ennder med et hjerte infarkt om han ikke får en diagnose eller en advarsel fra noen med ekspertise på ette området.....skal jo ikke høre på meg..... Er så innmari engstelig og jeg håper atjeg har feil og at det bare er stress symptomer..... det er jo en livstils sykdom og jeg kan ikke si at han har gjort så mye for å forhindre at han skulle bli rammet av en slik lidelse.... Men det er vel sånn,vi tenker oss ikke om før det er for sent og vi sitter der med ene foten i graven..... Tror at vi kommer til å leve for evig bare for di at vi er ung og frisk og tidig...... Nei no er det nokk grisamat i dette huset,fra no av er det ikke mer fett og griseri bare fettfri kost...... Stor livstils forandring for hele familien.....Mager mat jepp det er det vi skal få i oss...... Slutt på kebab og pizza......jepp så håper dette kan være en tanke vekker til dere andre der ute...selv om vi er ung så må vi tenke på fremmtiden og på helsen vår..... Er så redd for at han har blitt rammet av angina eller enn anen form for hjerte og karsykdommer..... Nei jeg får skubbe han til legen i morgen og får de hennvise han til EKG,ikke noe spørsmål og ikke noe om og menn...... Om jeg så skal bestille time hos volvat i Norge så skal han på EKG må ha et svar som jeg kan godta hær.....og det må han også selvfølegelig.....vil ikke ha noe almmenlege som sier at de mener det er bla bla bla .....de skal ikke mene de skal vite...... No kommer han hjem fra jobb om en liten stund og så skal han få mager kvelds.....grovt brød med kylling påleg og magert smår i små doser.....mager melk og lite sjokko pulver.....ikke noe mer tull.... Vil ikke miste han,er så redd for at han er alvorlig syk..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg