Gå til innhold

Slutter du å røyke hvis ...

Når slutter du å røyke?  

18 stemmer

1. 1. Når slutter du å røyke?

• Hvis jeg blir sjuk
      0
    • Hvis jeg blir tilstrekkelig motivert
      5
    • Når jeg vil
      8
    • Hvis andre blir skadelidende
      2
    • Jeg har satt en dato
      1
    • Annet
      2
    • Aldri
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva skal til, tenker du, for at du skal slutte å røyke? Hva MÅ til? Eller er du så bestemt på å fortsette at du egentlig ikke ser på røykeslutt som et alternativ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spacegirl
Skrevet

Problemet er å motivere meg til å slutte å røyke når jeg ikke har noen god grunn til det. Selvfølgelig er det helsegevinster ved å slutte, men det er ikke nok til å få meg motivert. Jeg har prøvd å slutte mange ganger i det siste, bare for å begynne igjen etter noen dager. Men den dagen jeg får en virkelig god grunn til det, f.eks at jeg blir gravid, da kommer jeg til å slutte på dagen. For det er jo ikke så vanskelig å slutte egentlig, det er bare å bestemme seg, men foreløpig kommer jeg til å fortsette å røyke. Det er avslappende og det er kos å sette seg ned med en røyk etter en lang dag.

Skrevet

Tror det må graviditet til for at jeg skal klare å slutte, tenker mye av det samme som Fairy.

Hvis jeg skulle funnet ut at jeg var uhelbredelig syk av kreft for eksempel nå, hadde jeg ikke giddet å plage meg selv med å slutte å røyke i tillegg. Hvis det var det du lurte på.

Skrevet

Forutsetningene for at jeg skal slutte å røyke igjen... Tja, gravid er en av de, men jeg har ikke tenkt å få barn, så... Av hensyn til andre? Jeg røyker ikke hos folk som ikke røyker selv eller ikke røyker inne... Hvis mannen hadde blitt syk fordi jeg røyker så, men han røyker selv... Hadde jeg blitt syk, og visst at jeg ble 100% frisk hvis jeg sluttet å røyke, så kanskje...

Jeg har sluttet før, og det var ingen grunn til det egentlig, jeg bare bestemte meg der og da at dette vil jeg ikke mer. Stumpet røyken og ferdig med det, gikk veldig greit. Så jeg ser ikke det som noe problem hvis jeg måtte igje...

Foreløpig har jeg ingen planer om å slutte, jeg koser meg med røyken, den kan roe meg ned hvis jeg ¨flyr¨, og har fremdeles råd til det, så da...

Skrevet

jeg sluttet nettopp å røyke (3 uker siden på lørdag) men det var litt verre stoffer enn nikotin. Gjorde det sammen med kameraten min, så det var lettere å slutte når vi var to om det. Vi hadde gjort det fredagen, og da snakket vi om at vi var kommet for langt uti tulleland, og sluttet dagen etter, og har ikke hatt lyst på siden :) Skjønner ikke hva røykesluttstresset gjelder? Det er jo bare å slutte, og ikke fokusere på det så mye!

Sikkert litt annerledes med vanlig tobakk, men det ble jo blandet med det, så jeg tillater meg å svare her.

Skrevet

Det er utrolig vanskelig å si hvordan man vil reagere i visse situasjoner, men jeg vil tro jeg hadde valgt å slutte om jeg for eksempel fikk lungekreft. Men jeg vet som sagt ikke, for jeg er ikke i den situasjonen.

Skrevet

Jeg slutter å røyke når jeg blir gravid, eller når jeg får lyst til det, avhengig av hva som kommer først!

Skrevet

Jeg sluttet i april, ved hjelp av hypnose, og har nå røyket litt. Men jeg kan gå en hel dag uten, så jeg kutter ut igjen når jeg er ferdig med den siste eksamenen.

Jeg er hellig overbevist om at bare viljen er der så kan man slutte, det har jeg jo bevist før.

Har vært alvorlig syk og sengeliggende flere ganger, det har aldri fått meg til å stumpe røyken. Men det er klart, når kirurgen sier det ikke er noe å stresse med, så... ;)

Skrevet
Tror det må graviditet til for at jeg skal klare å slutte, tenker mye av det samme som Fairy.

Hvis jeg skulle funnet ut at jeg var uhelbredelig syk av kreft for eksempel nå, hadde jeg ikke giddet å plage meg selv med å slutte å røyke i tillegg. Hvis det var det du lurte på.

Undersøkelser viser at de færreste gravide klarer å slutte. Skulle tro det var motuvasjon nok,men det er ikke så enkelt.

Skrevet

Mamma har røyket seg gjennom tre svangerskap hun, det gikk jo greit (Bønna mener nok motsatt, men han om det).

Gjest Spacegirl
Skrevet
Undersøkelser viser at de færreste gravide klarer å slutte. Skulle tro det var motuvasjon nok,men det er ikke så enkelt.

Jeg er 100% sikker på at dersom jeg blir gravid så kommer jeg til å slutte. Det å røyke under graviditeten er noe jeg aldri kunne få meg til å gjøre, og jeg tror faktisk ikke at det er så veldig vanskelig å slutte å røyke. Jeg har da klart å slutte med verre ting enn det. F.eks så har jeg vært avhengig av a/b-preparater, jeg har brukt mye amfetamin i min tid, og min erfaring er at man må bare bestemme seg og så stå ved den beslutningen. Selvfølgelig er det tøft, men man klarer det hvis man bare vil.

Skrevet

Jeg har sluttet å røyke. Hadde planer om å gjøre det før jeg ble gravid, men det ble ikke før jeg hadde testa positivt.

Det var faktisk ganske mye lettere å slutte enn det jeg hadde trodd. Samboeren min sluttet også å røyke, og selv han synes det gikk over all forventning.

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg sluttet fordi jeg ble drittlei, rett og slett. Men jeg tenker ofte på at jeg gjorde meg selv og helsen en stor tjeneste ved å kutte røyken, selv om jeg ikke med hånden på hjertet kan si at jeg merker så veldig forskjell med eller uten røyk, annet enn at jeg har bedre luktesans og mer penger. ;)

Skrevet

Jeg skal slutte når jeg finner den rette dagen å gjøre det på :sjarmor:

Eller hvis jeg skulle bli gravid. Det har jeg klart to ganger før, så jeg vet at det går fint.

Imens så setter jeg meg ned og :smoke:

Skrevet

Jeg har sagt jeg skal slutte når jeg blir gravid. Stemte "når andre blir skadelidende" og vil tro det gjelder et foster også.

Skrevet

jeg sluttet fordi jeg ikke ville la meg styre av nikotinen lenger. Jeg var lei av å røyke. Nå har jeg vært røykfri i 2 år og litt til og oppdaget, til min store overraskelse, i forrige uke at jeg ikke har lyst på røyk lenger.

Har ingen umiddelbare planer om å begynne igjen, fordelene ved å ikke røyke er altfor mange! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...