Gå til innhold

Juicy Couture-sett til 12-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å få et sånt sett er det aller viktigste i hele verden akkurat nå. Jeg synes det er fryktelig mye penger, det koster fra 1600-2400 (?) Kroner nytt. Bruktkjøp er visst uaktuelt. 

Er jeg kjip som nøler med dette? 🤷🏼‍♀️ Er visst flere i klassen som har dette. 

Anonymkode: 45418...935

Skrevet

Må det være et helt sett da? Kan det ikke være deler av et sett, så får tenåringen ønske seg mer til bursdager osv? Og spare opp penger til å kjøpe deler selv?

Anonymkode: d8cca...ad6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Dette merket synes jeg ikke noe om på en 12 åring.

Anonymkode: dbef1...f8d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er virkelig det store. Og "alle" har det, faktisk. I hvert fall her. Her er ikke hele settet så inn da, holder med buksa. Hvis hun fortsatt passer i barnestørrelsene så er det ikke like dyrt som i voksenstørrelser. Og du kan være heldig å finne noe på salg.

Anonymkode: 7d983...2e2

• Liker 2
Skrevet

Dyrt, men det er slik det er. Min datter har en tre-fire sett og de brukes ofte

Anonymkode: 2f49b...56c

• Liker 2
Skrevet

Det koster en del, men din datter har rett i at alle har det nå. Gi det til henne i julegave?

Anonymkode: f0fed...074

• Liker 2
Skrevet

Får så flash back til da jeg gikk på vgs 😅🙈

Kanskje jeg kan selge mine som vintage couture 😂

Anonymkode: af1e0...916

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det fortsatt de buksene hvor det står "Juicy" på rumpa?

• Liker 1
Skrevet
Hotwife skrev (Akkurat nå):

Er det fortsatt de buksene hvor det står "Juicy" på rumpa?

Nei, de har firkantede lommer bak, med knapper på og firkantede lommer foran med en liten, nesten usynlig logo brodert på den ene lomma.

https://villoid.no/products/del-ray-classic-velour-pant-pocket-silver-marl?gclid=EAIaIQobChMIyrKH5pK3-wIVVgSLCh0fWQk6EAQYCiABEgIEBPD_BwE

Anonymkode: 7d983...2e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Å få et sånt sett er det aller viktigste i hele verden akkurat nå. Jeg synes det er fryktelig mye penger, det koster fra 1600-2400 (?) Kroner nytt. Bruktkjøp er visst uaktuelt. 

Er jeg kjip som nøler med dette? 🤷🏼‍♀️ Er visst flere i klassen som har dette. 

Anonymkode: 

Her har tenåringen fått klar beskjed om at det er uaktuelt å kjøpe overprisede  moteplagg. Hun vokser jo fremdeles, og moter kommer og går. 

Hun må eventuelt spare for å kjøpe selv.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Oi de var grelle. Koster de virkelig 1300 per sett? Ser ut som noe fra 3-for-2 kroken på Cubus. Ok jeg har blitt kjerring. 

Anonymkode: 7fab2...39f

• Liker 6
Skrevet

Skjønner godt hun vil ha det.  De er superdeilige og kvaliteten er helt topp. Kan bruke dem i mange år! 

• Hjerte 1
Skrevet

Huff, tenk å søle maling i kunst & håndverk eller rifte opp en bukse på skolen til så sinnsykt mye penger..

Jeg forstår dog dilemmaet, og hadde sikkert pakket inn en slik en til jul hvis det var så høyt på lista. 

Anonymkode: 99b13...5d9

• Liker 1
Skrevet
tirben skrev (5 minutter siden):

Skjønner godt hun vil ha det.  De er superdeilige og kvaliteten er helt topp. Kan bruke dem i mange år! 

Nja.. 12åringer kan vokse brutalt fort

Anonymkode: abfaf...5b6

Skrevet

Forstår godt at hun ønsker seg det…..husker selv hvor inderlig jeg ønsket meg Levis 501. Men fikk den aldri. Derimot så fikk jeg penger til hva ei vanlig bukse ville ha kostet, og satt barnevakt som en helt for å tjene opp nok til å betale resten selv. Den lykkefølelsen da jeg endelig hadde tjent nok kommer jeg aldri til å glemme❤️

Har døtre selv, men jeg har vært heldig med at de ikke har brydd seg om merker, så jeg har sluppet unna mas om det. Men som sagt; husker jo hvordan jeg selv var med den Levis.buksa. Men jeg maste ikke hull i hodet på mamma, jeg var et par år eldre og hadde større forståelse for at det var dyrt, noe jeg nok ikke ville hatt som 12-åring 

Jeg hadde aldri brukt 2400kr på en joggedress til et barn som fortsatt ikke er ferdig med å vokse. Til våren er den joggedressen mest sannsynlig for liten. Ville i såfall vurdert å kjøpe den en størrelse større. Buksa kan strammes med knyting i livet og ermene og beina brettes opp (datteren til venninna mi hadde spart penger i evigheter til et par Uggs, noen måneder senere var de for små og lillesøster arvet de….det var skikkelig bittert; selv om lillesøster betalte en liten sum for de) 

Trenger hun å vite om du kjøper en brukt en? Sjekk ut Tise og Finn, mange selger nesten ubrukte klær, man ser nesten ikke at de er brukt. Om det er merkelappe på eller ikke er det ikke sikkert hun reflekterer over i gleden over å få den etterlengta joggedressen. 

Eller sjekk ut prisen når det er Black Friday, da kan du gjøre et skikkelig kupp. Bruk Prisjakt i tillegg

Ville uansett ikke gitt en så dyr joggedress ut av det blå, selv om du finner den på salg eller kjøper brukt i det skjulte, men latt det være julegave. Dumt å venne barn til å få dyre merkeklær hver gang de trenger nye klær

Alternativ hør om besteforeldre kan slå seg sammen med julegave, der hun får joggebuksen av mormor og morfar og overdelen av farmor og farfar (gjerne hjelp de med å finne det på salg hvis 1000kr er mere enn den prisen de bruker å legge seg på til hvert enkelt barnebarn) (jeg hjelper alltid faren min med julegave til døtrene mine…..han er 70 år og har lite oversikt, i tillegg forstår han seg ikke på netthandel, og han vil helst gi en fysisk gave og ikke penger) 

• Liker 2
Skrevet (endret)
tirben skrev (21 minutter siden):

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nja.. 12åringer kan vokse brutalt fort

Anonymkode: abfaf...5b6

Enig med AB; en 12-åring er ikke ferdig med puberteten og vokser fortsatt, så nei, hun vil ikke kunne bruke den joggedressen i mange år. Hadde det vært en 16-åring så kanskje. Enkelte jenter er også senere enn andre før de er ferdig utvokst. Her så stabiliserte høyden på yngste seg da hun var 15, mens eldste kom seint i puberteten og hun var 18 før hun sluttet å strekke seg. Minste konfirmanten i kullet, så ut som en 12-åring

edit; at kvaliteten er helt topp er jeg ikke enig i. Joggedressen består av 95% polyester, dvs plast, og 5% elastan. Ikke et snev av bomull eller annet naturmateriale. Så det eneste som gjør at den koster så mye er merket.

Polyester er også en skikkelig miljøversting.

Polyester er et kunststoff, og er dermed altså et syntetisk materiale. Polyester er laget av plast, og det kan ta form som mange forskjellige andre typer stoff; f. eks. kan polyesterligne viskose eller også ull.

Studier viser at mikroplast fra syntetiske klær er verre enn annen mikroplast fordi de lettere setter seg fast i fordøyelsessystemet til dyr og tiltrekker seg mer miljøgifter. Ett enkelt fleece-plagg laget av polyester kan slippe ut mer enn 1900 mikrofiber i vask

Endret av skruf
  • Liker 3
Skrevet

I all videste verden... Kjøper folk virkelig joggedress til ungene sine til over 1.600 - 2.400 kr?!?!? 🤯 Jaja, skjønner at det ikke er så farlig om strømpriser, matvarepriser, drivstoffpriser osv flyr i taket når vi nordmenn tydeligvis har så jæ*** god råd! Ikke rart renta må settes opp hvis forbruket uansett ikke går ned...

(hadde aldri i verden kjøpt joggedress til meg selv til den prisen heller, for den saks skyld..)

Anonymkode: 0bb70...5bf

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo vurdere om du kjøper et sett som er brukt. Min datter var også veldig opptatt av de i samme alder. Så da kan jeg fortelle deg at det nå er veldig upopulært hos 14-åringen min. Hun mener  at "småbarn" bruker de nå. Så problemet med disse dyre klærne er at de også fort blir upopulære spesielt når det trender hos yngre barn vil ikke de større lenger gå med det. Så brukt ville jeg kjøpt. 

Anonymkode: 6355a...7c5

• Liker 1
Skrevet
skruf skrev (40 minutter siden):

Enig med AB; en 12-åring er ikke ferdig med puberteten og vokser fortsatt, så nei, hun vil ikke kunne bruke den joggedressen i mange år. Hadde det vært en 16-åring så kanskje. Enkelte jenter er også senere enn andre før de er ferdig utvokst. Her så stabiliserte høyden på yngste seg da hun var 15, mens eldste kom seint i puberteten og hun var 18 før hun sluttet å strekke seg. Minste konfirmanten i kullet, så ut som en 12-åring

edit; at kvaliteten er helt topp er jeg ikke enig i. Joggedressen består av 95% polyester, dvs plast, og 5% elastan. Ikke et snev av bomull eller annet naturmateriale. Så det eneste som gjør at den koster så mye er merket.

Polyester er også en skikkelig miljøversting.

Polyester er et kunststoff, og er dermed altså et syntetisk materiale. Polyester er laget av plast, og det kan ta form som mange forskjellige andre typer stoff; f. eks. kan polyesterligne viskose eller også ull.

Studier viser at mikroplast fra syntetiske klær er verre enn annen mikroplast fordi de lettere setter seg fast i fordøyelsessystemet til dyr og tiltrekker seg mer miljøgifter. Ett enkelt fleece-plagg laget av polyester kan slippe ut mer enn 1900 mikrofiber i vask

Altså det som var populært i går er det ikke i dag. Trendene skifter veldig i denne aldersgruppen. Jeg har krøpet til korset tidligere og min datter har 2 bukser og 1 sett i dette merket. Problemet er at hun nå ikke lenger vil gå med de ute. Fordi det er "småbarna" som går med de nå og hun som går på ungdomskolen kan jo ikke gå med de samme som de. Så trendene er veldig skiftende i denne alderen og med tik tok og some så skifter trenden raskere enn den gjorde når vi var unge dessverre. 

Anonymkode: 6355a...7c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...