AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Er det vanlig at far blir med dersom han har mulighet? Tenker på en av de første kontrollene. Anonymkode: 5dbbf...21a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Bare positivt det. Min samboer har vært med på alt av kontroller og samtaler gjennom svangerskapet, å han kommer til å bli med til helsestasjonen hvis han har mulighet (han kan tilpasse mye på jobb selv). Syns det bare er fint at han er så aktiv i hele prosessen og ønsker å ta del i alt ❤️ Anonymkode: 29848...065 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Bare å ta med Anonymkode: 85566...3dc
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Kontroll av deg hos jordmor, eller kontroll av barnet hos helsesykepleier/lege ? Det første tenker jeg er unødvendig men ok om dere vil, det andre tenker jeg er fint å bli med på om han kan. Anonymkode: d968b...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 Selvsagt. Han er like mye forelder som deg, og kan ha egne bekymringer som kan være fint å lufte med helsesykepleier. Anonymkode: b6333...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 La han være med om han vil. Min eks valgte heller å sove enn å være med på kontroller. Han var med på fødselen, men sov store deler av tiden eller drev med mobilen. Det var ett ork for han å gå på kiosken å kjøpe noe for meg. Han ville ikke skifte bæsjebleier eller tørke gulp. Han ville også sove da barnet ble syk og måtte på legevakt. Jeg behøver vel ikle fortelle at han nå er en eks. Det rare er at han nå kjemper om 50/50 omsorg i retten. Barnet er knapt 1 år ennå. Han har selv sagt han ikke ønsker å betale for barnet når han har det så lite. At det var hans væremåte som gjorde at jeg gikk vil han aldri forstå. Bare jeg får en jobb ett ennet sted i landet så flytter jeg med barnet. Anonymkode: 28c8d...56b 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 Synes det er totalt unødvendig, men han har lyst og har 6 ukers juleferie så han skal såklart få bli med. Anonymkode: 23a4e...1f1
Maleficenta Skrevet 17. november 2022 #8 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er det vanlig at far blir med dersom han har mulighet? Tenker på en av de første kontrollene. Anonymkode: 5dbbf...21a ja 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #9 Skrevet 17. november 2022 Her er far med på alt når han har fri. Både under svangerskapet og kontrollene nå i ettertid. Baby er 6 uker og har sin andre kontroll neste uke, og han var med både på forrige og skal være med på den Anonymkode: f0047...a00 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 Tenker at det er en selvfølge at han blir med om han har mulighet, han kan til og med dra med baby aleine, så du får sove/hvile om det er et behov du har. Pappan er også like mye omsorgsperson og kan og skal være med på det du skal og kan være med på. Det er ikke forventet at begge foreldre skal være med på alle kontroller, men har en mulighet, så tenker jeg, hvorfor ikke? Om det er første barnet, er det mye info en kan få, og kjekt å være med for å støtte hverandre, og få med info om barnet. Anonymkode: d5825...11d 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 Her var han med på alt av kontroller, både graviditet og av babyen etterpå. Han hadde veldig fleksibel jobb så var ingen problem å få det til. Når jeg begynte på jobb igjen tok han kontrollene. Jeg hadde lite fleksibel jobb, og kunne ikke være med da. Jeg ble overrasket flere ganger over spørsmålene han hadde. Ting jeg aldri hadde tenkt på. Absolutt godt at han kunne være med slik at han fikk mulighet til å stille spørsmål han igså Anonymkode: 7f7a4...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 Han var med på nesten alt med nr 1, men med nr ble det bare på ultralyd. Jeg hadde ikke behov for å ha med ham siden vi hadde vært igjennom alt en gang tidligere. Anonymkode: 7a9be...5ba
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Det er da bare hyggelig. Her har pappaen blitt med noen ganger når han har følt for det og hatt mulighet. Anonymkode: 0f35f...d04
Tuppeluri Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 Hva man velger under svangerskapet avhenger av deg og han. Ønsker du å ha han med? Ønsker han å være med? Noen ganger kan det være greit å være aleine også, da får man snakket om ting under 4 øyne i stedet for 6. Men på kontrollene etter fødsel syns jeg det er viktig at barnefar er med, spesielt de gangene de tar vaksiner 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå