Gå til innhold

Mansplaining!!!Irriterer meg, hjelp…

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Undelig at du som mann sitter på fasiten her? 

flere ganger sier jeg hva som kan være løsningen i min jobbsammenheng, men ikke blir hørt til tross for at jeg nevner det flere ganger, men at det MÅ prøve alt annet enn det jeg foreslår, før de må krype til korset og bruke min løsning, eller at jeg foreslår noe, men at det blir «nedstemt» og blir en kjempebra forslag når en annen mann sier AKKURAT det samme som meg rett etterpå.

si meg, når har en mann opplevd dette?

TS

Anonymkode: c24d2...e8b

I det øyeblikket det blir et kjempebra forslag når han sier det samme som deg, hever du stemmen og spør: "Jeg foreslo nøyaktig samme løsningen tidligere i møtet, hvorfor ble det forkastet?"

Konfronter. La dem forklare seg.

Hvorfor skal kvinner konstant bite i seg sånt, og late som ingenting? De har godt av å bli konfrontert og måtte forklare hva som gjorde at de forkastet din løsning.

Når de må forklare seg, blir det ikke like enkelt å gjøre det samme neste gang. Hvis man tier stille og går og irriterer seg og misliker seg på jobben, oppnår disse personene akkurat det de ønsker. Det er i mange tilfeller en kalkulert og tilsiktet hersketeknikk å overse forslag fra kvinner, og så applaudere samme forslag når det kommer fra en mann.

Anonymkode: ae775...813

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 2.17):

I det øyeblikket det blir et kjempebra forslag når han sier det samme som deg, hever du stemmen og spør: "Jeg foreslo nøyaktig samme løsningen tidligere i møtet, hvorfor ble det forkastet?"

Konfronter. La dem forklare seg.

Hvorfor skal kvinner konstant bite i seg sånt, og late som ingenting? De har godt av å bli konfrontert og måtte forklare hva som gjorde at de forkastet din løsning.

Når de må forklare seg, blir det ikke like enkelt å gjøre det samme neste gang. Hvis man tier stille og går og irriterer seg og misliker seg på jobben, oppnår disse personene akkurat det de ønsker. Det er i mange tilfeller en kalkulert og tilsiktet hersketeknikk å overse forslag fra kvinner, og så applaudere samme forslag når det kommer fra en mann.

Anonymkode: ae775...813

Skal love deg at det blir fiendtlig holdning om man konfronterer. Har venninne som flere ganger sto opp for seg når dette skjedde, gjett hvem som oftere ble utestengt…. For mange gjør konfrontasjoner det verre, selv om det er fortjent. Rykte om hvor kranglete bitchete, lite samarbeidsvillig osv man er spres lett etter en konfrontasjon.

Anonymkode: efd7d...c58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...