Gå til innhold

Kan en kvinne trene seg like sterk som en mann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en kjæreste som syns det var gøy at hu var sterkere enn meg som mann. Jeg løp mye og hu trente mye styrke og var derfor sterkere selv om jeg var litt høyere. Det var ingen konkurranse og ulike lag, bare litt morro.

Anonymkode: 561f4...34f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Poenget er ikke å være sterkere enn egen mann, hvorfor tenker du i konkurranse? Personer i et forhold er på samme lag, de konkurrerer ikke mot hverandre. Dersom de gjør de, så er ikke forholdet liv laga

Anonymkode: ea2e1...80d

Litt konkurranse skader da ikke et forhold, det er jo bare gøy 😄  Og fysisk likeverdighet skaper et bedre team også. 

Anonymkode: 5c13e...603

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stående verdensrekorden i styrkeløft uten utstyr, sammenlagt, er p.t. 671,5 kg for damer i øverste vektklasse. For menn i øverste vektklasse er rekorden 1105 kg. Klart, "øverste vektklasse" betyr alle over 120 kg for menn, alle over 84 kg for damer, og rekordholderen  i herreklassen veier vel 50 kg mer enn hun i dameklassen... sammenlikner vi utøvere i de lavere vektklassene ser det ut som om rekordene for menn i de fleste tilfeller er 10%-20% høyere enn for damer på ca. samme størrelse. Eliteutøvere i en slik idrett er nødvendigvis personer som både er genetisk begavet for idretten, og er drevet til å trene målrettet og effektivt over lang tid. Plukker man tilfeldige folk fra gata, vil det bare være en liten andel som kan ha potensiale til å hevde seg i toppen uansett hvor mye og hvor lenge de trener. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...