AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Del Skrevet 17. november 2022 Er dette mulig selv om mannen ikke trener aktivt selv? Eller vil menn alltid ha et lite -forsprang- uansett? 🤷♀️ Det er jo mange kvinner der ute som er så godt trente at de nesten ser ut som beats, men så har man likevel lært og sett på mannen som det -sterkeste kjønn- rent fysisk. Anonymkode: 908b1...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Del Skrevet 17. november 2022 En kvinne som trener aktivt kan selvsagt bli sterkere enn en mann som ikke trener. Anonymkode: 8c097...c09 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Del Skrevet 17. november 2022 Selvfølgelig.. Jeg er sterkere enn mannen min. Jeg har trent tung styrke i flere år, han trener aldri styrke. Menn har fra naturen sin side ca 50% mer styrke i overkroppen enn kvinner, og litt mindre i underkroppen. Men det er altså normalt trent kvinne sammenlignet med normalt trent mann - om kvinnen trener mye, kan hun helt fint overgå en mann som ikke trener noe særlig. Anonymkode: a3cd6...29d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Del Skrevet 17. november 2022 Selvsagt, en mann trenger ikke være sterk om han ikke aktivt trener musklene til å bli det. Jeg var minst like sterk som den forrige samboeren min. Vi lå på omtrent samme nivå, ingen av oss trente. Hadde jeg trent hadde jeg klart blitt sterkere. Anonymkode: 953c2...e6b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Del Skrevet 17. november 2022 Klart det. Fins da massevis av damer som er mye sterkere enn mange menn! Anonymkode: 38c2a...422 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. november 2022 #6 Del Skrevet 17. november 2022 Det er mulig 🙂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Del Skrevet 17. november 2022 Jeg er ikke spesielt sterk, er jente selv. Men ser utrolig mange jenter på treningssenteret som løfter ganske tungt, mange sikkert mer enn guttene og mange ser faktisk mye sterkere ut enn noen av guttene som trener der. Som jente selv syns jeg det er helt rått😄 Anonymkode: d0d10...aab 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 17. november 2022 #8 Del Skrevet 17. november 2022 Ja - kvinner kan bli like sterke som menn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #9 Del Skrevet 17. november 2022 Tror ikke det er noen forskjell hvis jentene bare trener hardt og godt nok. Det vil nok også tiden vise innenfor styrkeløft. Disse transkvinnene kommer ikke til å ta alt av priser som VM, EM, OL osv. Det er derfor det er så viktig for transkvinner å få være med i den disiplinen de føler seg, ikke for det biologiske kjønnet de var. Anonymkode: da0b0...e93 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 17. november 2022 #10 Del Skrevet 17. november 2022 Mange kvinner er sterkere enn meg. Men nå har jeg fysikk på linje med en ungdom, da. Men verdens sterkeste kvinne blir aldri like sterk som verdens sterkeste mann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 17. november 2022 #11 Del Skrevet 17. november 2022 Det er da naturlig at ei kvinne som trener blir sterkere enn menn som sjelden/aldri trener. Men ei kvinne som trener blir ikke sterkere menn som trener like mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #12 Del Skrevet 17. november 2022 Den gjennomsnittlige kvinnen er blitt mye sterkere. Tung styrketrening har blitt den mest populære treningsformen nå for jenter i slutten av tenårene og oppover. Anonymkode: 2e84d...70f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selvfølgelig.. Jeg er sterkere enn mannen min. Jeg har trent tung styrke i flere år, han trener aldri styrke. Menn har fra naturen sin side ca 50% mer styrke i overkroppen enn kvinner, og litt mindre i underkroppen. Anonymkode: a3cd6...29d Dette er feil. Kvinner har proporsjonelt mer muskelmasse i underkroppen, det betyr at kvinner har mer muskler i underkroppen enn overkroppen. Menn har proporsjonelt mer muskler i overkroppen. Det betyr at menn har mer muskler i overkroppen enn underkroppen. Sammenligner man en standard mann med en standard kvinne, vil mannen ha mye mer muskler i overkroppen enn kvinnen, og en del mer muskler i underkroppen enn kvinnen. Sex differences in whole body skeletal muscle mass measured by magnetic resonance imaging and its distribution in young Japanese adults - PMC (nih.gov) "Men had larger (p<0.01) total and regional skeletal muscle mass than women." Anonymkode: 75e16...c97 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 17. november 2022 #14 Del Skrevet 17. november 2022 Tror Marit Bjørgen er sterkere enn veldig mange menn! Therese Johaug løper fortere enn de fleste menn. Så ja, selvsagt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #15 Del Skrevet 17. november 2022 Selvfølgelig. Selv i løp der alle startet likt er det ikke slik at først kommer alle menn i mål og så kvinner. Hadde vi hatt flere mix klasser, så hadde vi sett at kvinner kan bli både sterkere og raskere enn mange menn. Anonymkode: 56631...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #16 Del Skrevet 17. november 2022 Jeg kan bekrefte at det finnes mange sterke kvinner på treningsstudio. Jeg er selv mann. Litt under gjennomsnittet høy, ca 177cm , alminnelig bygd. Jeg har trent styrke i ca 2 år, litt forsiktig pga en skade, men likevel med fokus på progresjon og styrkeøkning. Jeg opplever nærmest på daglig basis kvinner som løfter tyngre enn meg, og noen av dem mye tyngre. Mange av dem tar seg også veldig godt ut (er veldig feminine) og har flott kvinnelig figur. I starten var jeg litt "wow-shit", men nå har jeg blitt vant til det 😄 Anonymkode: 5c13e...603 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #17 Del Skrevet 19. november 2022 Selvfølgelig. Etter 1 år med tung styrketrening vil en kvinne sannsynligvis allerede være på høyde styrkemessig med en utrent mann av ca samme størrelse. Men et annet relevant spørsmål er om kvinner ønsker å være like sterke som menn? F.eks. i et forhold? Jeg tror ikke det. Jeg har inntrykk av at de fleste kvinner ønsker en sterkere mann. For noen spiller det sikkert ingen rolle. Anonymkode: 2e84d...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #18 Del Skrevet 21. november 2022 Jeg trener tung styrke, min mann gjør ikke. Jeg er 162 cm og 58 kg, han er 183 cm og 90 kg. Jeg vil ALDRI bli sterkere enn han selv om han ikke trener idag, om han ikke blir syk og svakelig naturligvis, Gud forby.. altså og kanskje om jeg går opp til 100 kg, men dette vil aldri kunne bli ren muskelmasse liksom.. jeg ville kun blitt feit, og kunne kanskje tatt han ved å legge meg på han.. Anonymkode: 065d9...9b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitalogy Skrevet 21. november 2022 #19 Del Skrevet 21. november 2022 solmåneogstjerner skrev (På 17.11.2022 den 18.46): Tror Marit Bjørgen er sterkere enn veldig mange menn! Therese Johaug løper fortere enn de fleste menn. Så ja, selvsagt. At Johaug løper fortere enn de fleste menn har ikke noe med styrke å gjøre. Ellers, ja, en kvinne kan trene seg opp til å bli like sterk som, eller sterkere enn, mange menn. Like fullt vil selv en styrketrent kvinne i svært mange tilfeller ikke ha samme absolutte styrken, spesielt i overkroppen, som en utrent mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #20 Del Skrevet 21. november 2022 On 11/19/2022 at 8:49 AM, AnonymBruker said: Selvfølgelig. Etter 1 år med tung styrketrening vil en kvinne sannsynligvis allerede være på høyde styrkemessig med en utrent mann av ca samme størrelse. Men et annet relevant spørsmål er om kvinner ønsker å være like sterke som menn? F.eks. i et forhold? Jeg tror ikke det. Jeg har inntrykk av at de fleste kvinner ønsker en sterkere mann. For noen spiller det sikkert ingen rolle. Anonymkode: 2e84d...70f Poenget er ikke å være sterkere enn egen mann, hvorfor tenker du i konkurranse? Personer i et forhold er på samme lag, de konkurrerer ikke mot hverandre. Dersom de gjør de, så er ikke forholdet liv laga Å være sterk er bare veldig praktisk når man skal skifte dekk eller bære handleposer. Ikke at handleposer bruker være særlig tunge, men alt blir lettere om man er litt sterk Anonymkode: ea2e1...80d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå