AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Jeg har nylig gått ut av et forhold med en mann som jeg syntes var for god til å være sann i starten, som viste seg å være nettopp det. De første mnd vi var sammen var han varm, kjærlig, snill, kontaktsøkende, oppmerksom men der var også flere røde flagg. Han gav mye og drev forholdet raskt fremover, men virket lite tentativ til hva jeg trengte. F.eks presset han meg emosjonelt dersom han trengte mer en jeg ønsket å gi der og da. Ettersom tiden gikk krevde han gradvis mer og mer av meg der ingenting noensinne var godt nok. Det var og tydelig at han hadde urealistiske forventninger til forhold. F.eks var han en hustyrann som ble sint om ikke alle ting ble gjort sånn han mente noe skulle gjøres eller være: til punkt og prikke. Når jeg satt grenser ble han som regel iskald og kjip og straffet meg med å fjerne ting han visste jeg likte ol. Jeg fikk og stadigvekk høre at alt var så mye bedre med andre damer/eksen ol. eller andre nedlatende ting. Etter at det ble slutt har det virket som han hater meg og ikke har tenkt å snakke med meg resten av livet. Hva er problemet når noen oppfører seg sånn? Handler om det gammeldagse kjønnsmønstre der mannen bestemmer alt i huset, dårlig kommunikasjon eller psykiske problemer? Anonymkode: 36183...fca 1
Khloe P.T Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Han høres rett og slett ikke helt god ut. Det er sikkert flere ting som ligger bak, men det er vel strengt tatt uinteressant når det gir seg utslag i en så dårlig partner. Godt at du er ferdig med han. En svakere person enn deg ville kanskje blitt i forholdet og fått et svært dårlig liv. 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Like barn leker best er min erfaring. Har du en forskrudd og gal kjæreste, så er man gjerne det selv også. Anonymkode: b93c8...20e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er problemet når noen oppfører seg sånn? Handler om det gammeldagse kjønnsmønstre der mannen bestemmer alt i huset, dårlig kommunikasjon eller psykiske problemer? Anonymkode: 36183...fca Det handler om feil oppdragelse. Foreldrenes hans har lært ham å oppføre seg slik, sannsynligvis fordi det var det de selv lærte som barn og de visste ikke bedre. Og det handler om at denne oppdragelsen ikke er blitt korrigert etter at han ble voksen. Normalt vil slik oppførsel korrigeres når vi blir voksen og går inn et samliv. Anonymkode: c0dbb...d2f 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 I dette tilfelle så grenser det til psykisk vold og det handler om makt og kontroll. Bra du dumpet han, ikke bruk mer energi på å analysere han. Samme hva slags "grunner" man kommer opp med så endrer det han ikke. Anonymkode: 6f5f9...f31 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Det finnes masse rare og giftige folk. Godt du gjennomskuet han 😱 Det er bare å holde seg unna. Ikke lett å skjønne hvorfor folk er crazy. Man må gjerne være crazy selv for å forstå slike? Eller psykolog. Anonymkode: 1f8b6...3ec
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 Du gir for lite info til at det er mulig å prøve gi deg et godt svar. Hvor lenge har dette forholdet vart? Hvorfor gikk du inn i forholdet som mindreverdig? Hvilke goder var det som ble tatt fra deg? Hvorfor tror du at dere aldri kommer til å kommunisere igjen? Anonymkode: 29c8d...a78
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du gir for lite info til at det er mulig å prøve gi deg et godt svar. Hvor lenge har dette forholdet vart? Hvorfor gikk du inn i forholdet som mindreverdig? Hvilke goder var det som ble tatt fra deg? Hvorfor tror du at dere aldri kommer til å kommunisere igjen? Anonymkode: 29c8d...a78 Det varte ca 2 år. Jeg gikk ikke inn i forholdet som mindreverdig. Han var snill og virket bare god i mange måneder. Det eneste negative jeg følte på var at ting skulle gå så fort: rask på å introdusere familie, barn osv. Hvis jeg satt grenser og sa fra om at noe var urimelig å forvente, eller sa from om ting han sa som jeg opplevde svært sårende, kunne vi aldri snakke om det. Jeg som regel møtt med svar som "alt jeg sier, sier jeg for en grunn". Så ble han mutt, kald og avvisende noen dager der han i tillegg straffet meg med ulike andre ting. Et eksempel kunne være at vi hadde planlagt en hyttetur jeg gledet meg til, så skulle vi ikke det likevel. Etter han avsluttet med meg kontaktet jeg han fordi jeg hadde glemt noen ting hos han. Han svarte meg aldri, men sørget for at de ble levert tilbake til meg. ts Anonymkode: 36183...fca
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #9 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 16.57): Jeg har nylig gått ut av et forhold med en mann som jeg syntes var for god til å være sann i starten, som viste seg å være nettopp det. De første mnd vi var sammen var han varm, kjærlig, snill, kontaktsøkende, oppmerksom men der var også flere røde flagg. Han gav mye og drev forholdet raskt fremover, men virket lite tentativ til hva jeg trengte. F.eks presset han meg emosjonelt dersom han trengte mer en jeg ønsket å gi der og da. Ettersom tiden gikk krevde han gradvis mer og mer av meg der ingenting noensinne var godt nok. Det var og tydelig at han hadde urealistiske forventninger til forhold. F.eks var han en hustyrann som ble sint om ikke alle ting ble gjort sånn han mente noe skulle gjøres eller være: til punkt og prikke. Når jeg satt grenser ble han som regel iskald og kjip og straffet meg med å fjerne ting han visste jeg likte ol. Jeg fikk og stadigvekk høre at alt var så mye bedre med andre damer/eksen ol. eller andre nedlatende ting. Etter at det ble slutt har det virket som han hater meg og ikke har tenkt å snakke med meg resten av livet. Hva er problemet når noen oppfører seg sånn? Handler om det gammeldagse kjønnsmønstre der mannen bestemmer alt i huset, dårlig kommunikasjon eller psykiske problemer? Anonymkode: 36183...fca Hadde en slik ex også. Vil si det er mangel på empati. Rett og slett. Run Anonymkode: 61465...f03 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #10 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det varte ca 2 år. Jeg gikk ikke inn i forholdet som mindreverdig. Han var snill og virket bare god i mange måneder. Det eneste negative jeg følte på var at ting skulle gå så fort: rask på å introdusere familie, barn osv. Hvis jeg satt grenser og sa fra om at noe var urimelig å forvente, eller sa from om ting han sa som jeg opplevde svært sårende, kunne vi aldri snakke om det. Jeg som regel møtt med svar som "alt jeg sier, sier jeg for en grunn". Så ble han mutt, kald og avvisende noen dager der han i tillegg straffet meg med ulike andre ting. Et eksempel kunne være at vi hadde planlagt en hyttetur jeg gledet meg til, så skulle vi ikke det likevel. Etter han avsluttet med meg kontaktet jeg han fordi jeg hadde glemt noen ting hos han. Han svarte meg aldri, men sørget for at de ble levert tilbake til meg. ts Anonymkode: 36183...fca Psykopater Anonymkode: 61465...f03
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det varte ca 2 år. Jeg gikk ikke inn i forholdet som mindreverdig. Han var snill og virket bare god i mange måneder. Det eneste negative jeg følte på var at ting skulle gå så fort: rask på å introdusere familie, barn osv. Hvis jeg satt grenser og sa fra om at noe var urimelig å forvente, eller sa from om ting han sa som jeg opplevde svært sårende, kunne vi aldri snakke om det. Jeg som regel møtt med svar som "alt jeg sier, sier jeg for en grunn". Så ble han mutt, kald og avvisende noen dager der han i tillegg straffet meg med ulike andre ting. Et eksempel kunne være at vi hadde planlagt en hyttetur jeg gledet meg til, så skulle vi ikke det likevel. Etter han avsluttet med meg kontaktet jeg han fordi jeg hadde glemt noen ting hos han. Han svarte meg aldri, men sørget for at de ble levert tilbake til meg. ts Anonymkode: 36183...fca Han gjør det for å vise at han har makt over deg. Og det har han. For du fikk sterke følelser av dette og skrev til kvinneguiden i fortvilelse. Hadde han ikke hatt makt over deg, så hadde du ledd da du fikk tingene dine og tenkt; Herlighet, han oppfører seg jo som en 3 år gammel drittunge som ikke får nugatti på skiva si Anonymkode: 1f8b6...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #12 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det varte ca 2 år. Jeg gikk ikke inn i forholdet som mindreverdig. Han var snill og virket bare god i mange måneder. Det eneste negative jeg følte på var at ting skulle gå så fort: rask på å introdusere familie, barn osv. Hvis jeg satt grenser og sa fra om at noe var urimelig å forvente, eller sa from om ting han sa som jeg opplevde svært sårende, kunne vi aldri snakke om det. Jeg som regel møtt med svar som "alt jeg sier, sier jeg for en grunn". Så ble han mutt, kald og avvisende noen dager der han i tillegg straffet meg med ulike andre ting. Et eksempel kunne være at vi hadde planlagt en hyttetur jeg gledet meg til, så skulle vi ikke det likevel. Etter han avsluttet med meg kontaktet jeg han fordi jeg hadde glemt noen ting hos han. Han svarte meg aldri, men sørget for at de ble levert tilbake til meg. ts Anonymkode: 36183...fca Hvorfor var han over din liga, om du ikke gikk inn som mindreverdig? Om ting er urimelige å forlange, er umulig å ha en mening om, når du ikke nevner eksempler. Du ønsket tingene dine, de fikk du. Hva er galt i det? Anonymkode: 29c8d...a78
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #13 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvorfor var han over din liga, om du ikke gikk inn som mindreverdig? Om ting er urimelige å forlange, er umulig å ha en mening om, når du ikke nevner eksempler. Du ønsket tingene dine, de fikk du. Hva er galt i det? Anonymkode: 29c8d...a78 Jeg har aldri skrevet at han var over min liga. Jeg bare møtte en mann som naturlig gav det som er viktigst for meg i forhold. Derfor syntes jeg han var for god til å være sann, en stund. Jeg har gitt eksempler i HI og annet svar og er engstelig for å gi for mye detaljer siden tekst da kan bli gjenkjennelig. Men jeg kan gi et eksempel til. Noe av det vanskeligste i det daglige var detaljregimet hans, der alle oppgaver i huset skulle gjøres på hans måte. Han gjorde og alle ting veldig omstendelig. Dersom han var fornøyd, sa han ingenting. Dersom han var misfornøyd ble han sint eller tok over. Han klarte heller ikke samarbeide om oppgaver. Han sa aldri takk. Han sa aldri unnskyld. Han svarer alltid alle som kontakter han. Han har aldri ignorert meg. Så jeg opplevde det som noe han gjorde for å straffe meg. ts Anonymkode: 36183...fca
Nymerïa Skrevet 19. november 2022 #14 Skrevet 19. november 2022 Han høres følelsesmessig umoden ut. Hvor gammel er han?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #15 Skrevet 19. november 2022 Nymerïa skrev (4 timer siden): Han høres følelsesmessig umoden ut. Hvor gammel er han? Mellom 40 og 50. ts Anonymkode: 36183...fca
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #16 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 17.51): Like barn leker best er min erfaring. Har du en forskrudd og gal kjæreste, så er man gjerne det selv også. Anonymkode: b93c8...20e Saklig. Hva baserer du svaret ditt på? Så alle dem som lever i forhold med feks psykisk vold er lik den som utøver volden? Anonymkode: 24571...aa1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #17 Skrevet 19. november 2022 Typisk narsissist. Anonymkode: f6b4e...dad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå