Tellus Skrevet 16. november 2022 #21 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har et barn på 2 år som plutselig har blitt glad i vogn. Tror ikke vi har brukt vogn på 6mnd bortsett fra sovevogn i bhg. Nå må vi plutselig ha med vogn over alt, hvis ikke må vi løfte og bære. Snart kommer nr 2, og jeg blir forvirret om vi nå trenger søskenvogn eller ikke. Vi går til/fra barnehagen og vi kommer oss ikke av flekken om 2 åringen må gå selv, selv om vi alle vet at ungen har gått begge veiene de mnd vi ikke brukte vogn.. Anonymkode: 37a3c...9d5 Er helt vanlig å bruke vogn til hvertfall 3 år. I det minste et søskenbrett til 2 åringen. Min på 4 år kan fremdeles ønske å bruke vogn noen ytterst få ganger, men jeg tror ikke det er så vanlig at de gjør da😅
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #22 Skrevet 16. november 2022 Vi solgte vogna i går, og det yngste barnet er 2,5 år. Men det hender hun blir sliten når vi går langt, og ikke minst at det tar lang tid å komme seg frem. Hun sitter gjerne på skuldrene i de tilfellene nå, men det er sikkert ikke bra for skuldrene. Vi brukte i hvert fall vogna så sjelden at det ikke kjentes verdt å ha den stående mer. Vi har 1,5 år mellom barna, og har ikke hatt søskenvogn, men hadde med oss både bagdel og sittedel i bilen når vi skulle noe sted den første tide som tobarnsforeldre. Så byttet vi på hvilket barn som var i vogna og hvilket som var i bæretøy (samt at den eldste gikk en del selv). Anonymkode: 89556...31f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #23 Skrevet 16. november 2022 Til ca 2,5 år. Etter det hadde vi enkel tralle med på lengre turar til byen. Stort sett vart den brukt til handleposar og dill. Ho satt i den heilt på slutten av dagen på vei til parkeringshuset. Kunne sikkert berre brukt skuldrene til ein av oss i staden. Eg synest fireåringer i vogn er litt rart. Anonymkode: dd066...404
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #24 Skrevet 16. november 2022 4 år på lengre turer. Anonymkode: 6de0d...c08 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #25 Skrevet 16. november 2022 Til hun begynte å gå som 9 måneder. Etter det brukte vi litt bæresjal men mest gå selv. Anonymkode: 488c3...45d
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #26 Skrevet 17. november 2022 Takk for mange gode svar! Vi får vel vente å se hvordan behovet blir etterhvert. Søskenbrett er absolutt et alternativ, selv om jeg allerede kan se for meg krigen som oppstår når eldste ikke får sitte i vogna 😂. Motsatt problem fra tidligere når vi har valgt bil fremfor vogn fordi eldste har hatet vogna frem til nå. Ser at flere må legge frem at vi som foreldre bestemte. Dere kan tro jeg har prøvd, men når den 10min gåturen til barnehagen tar 45 minutter tur/retur HVER dag og jeg ikke vil løfte så mye pga bekkenet så hadde vi ikke annet alternativ enn å børste støvet fra vogna. Anonymkode: 37a3c...9d5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #27 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Til hun begynte å gå som 9 måneder. Etter det brukte vi litt bæresjal men mest gå selv. Anonymkode: 488c3...45d Så dere tok aldri barnet med på ordentlige turer? En på 9 mnd går jo ikke lange biten i rimelig tempo. Anonymkode: ca009...adf 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #28 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser at flere må legge frem at vi som foreldre bestemte. Dere kan tro jeg har prøvd, men når den 10min gåturen til barnehagen tar 45 minutter tur/retur HVER dag og jeg ikke vil løfte så mye pga bekkenet så hadde vi ikke annet alternativ enn å børste støvet fra vogna. Anonymkode: 37a3c...9d5 Kjenner meg igjen der, men med en nyfødt. Den dagen eldste bestemte seg for å krabbe hjem(alternativt prøve å løpe ut i den trafikkerte veien) bestemte jeg meg for at det var nok og skaffa søskenvogn. Som nevnt i tidligere kommentar: på tross av at vi var tilbake til å gå selv i god tid før han var 3, var søskenvogna verdt hver krone. Hvertfall når vi fant ei billig(til den type vogn å være) søskenvogn som også kunne være enkeltvogn. Anonymkode: 3067d...c57 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #29 Skrevet 17. november 2022 Til min store sorg nektet barnet vogn fra ca 20 måneders alder. Anonymkode: e6750...a73
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #30 Skrevet 17. november 2022 Vår sluttet å sitte i den store vognen før han var 2. Han gikk selv til og fra bhg. Da sto bare vognen i bhg for å sove i, og ble tatt med for å sove i i helgene. Hadde en trille som vi hadde med når vi skulle gå på lengre turer, så han kunne veksle mellom å sitte og gå litt (og vi faktisk kom oss litt lengre avgårde enn om han skulle gå i snegletempo hele veien). Anonymkode: b1279...eef
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #31 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så dere tok aldri barnet med på ordentlige turer? En på 9 mnd går jo ikke lange biten i rimelig tempo. Anonymkode: ca009...adf Hva mener du med ordentlige turer? Nei jeg GIKK ikke så mye på lange turer med en baby, hvilket behov er det du mener en baby har for det? Mener du at en baby har utbytte av de lange trilleturene mange foreldrene bedriver mens babyen sover? Anonymkode: 488c3...45d
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #32 Skrevet 17. november 2022 Min blir 2 år på nyåret og bruker fortsatt vogn. Det er mest for min del, for han springer fra oss og er helt kokkelimonke hvis vi f.eks. er i byen. I skogen og lignende går han selv eller sitter på skuldrene. Husker turer ble enklere med eldstemann da han fikk seg sparkesykkel! Da sparket han mens vi gikk, og vi kom oss avgårde raskere over lengre avstander. Eldstemann er 4 år og sitter av og til oppi handlekurven til vogna, haha. Anonymkode: ba1b4...549
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #33 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hva mener du med ordentlige turer? Nei jeg GIKK ikke så mye på lange turer med en baby, hvilket behov er det du mener en baby har for det? Mener du at en baby har utbytte av de lange trilleturene mange foreldrene bedriver mens babyen sover? Anonymkode: 488c3...45d Mange barn har utbytte av å være på turer lengre enn de selv kan gå, ja... Begge våre har vært glade i turer i skogen. Skulle gi bare gått så langt som en ett-åring som netteopp har lært å gå, kunne klare selv, hadde det ikke vært lange turen, gitt.. .Så vi trillet litt, gikk litt, og kom oss inn til vannet med endene, til lekeplassen med dissene, osv. Kjører dere overalt, da? Anonymkode: b1279...eef 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #34 Skrevet 17. november 2022 Det kommer jo helt an på hvor mye dere går. Vi har bare en bil, så for oss har vi hatt med trille til barna var omtrent 3,5 år gamle. Bruker selvfølgelig ikke vogn hele tiden, men greit å få hvile bena når man går langt, eller om man skal rekke noe. Klart, kjører man overalt og aldri går på tur er det vel bare å kvitte seg med vogn så fort barnet kan gå. Anonymkode: 44daf...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #35 Skrevet 17. november 2022 Brukte vogn lenge pga at vi ikke hadde bil. Hvis du tenker at det kan bli problemer med at barnet løper ut i veien,nekter å gå,blir sjalu på baby som får ligge i vogna,at dere kommer til å bruke fryktelig lang tid osv,ville jeg ha kjøpt søskenvogn. Husk at det blir vanskeligere å feks løpe etter barnet når du har baby i tillegg. Søskenvogn kan kjøpes brukt,og kan selges etterpå. Kanskje dere bare trenger den en liten stund. Gjør livet ditt enklere for deg selv 🙂 Anonymkode: 77f34...37b 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #36 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Til ca 2,5 år. Etter det hadde vi enkel tralle med på lengre turar til byen. Stort sett vart den brukt til handleposar og dill. Ho satt i den heilt på slutten av dagen på vei til parkeringshuset. Kunne sikkert berre brukt skuldrene til ein av oss i staden. Eg synest fireåringer i vogn er litt rart. Anonymkode: dd066...404 Men du vet veldig lite om fireåringen som sitter i vogna? Kanskje det barnet har en diagnose? Smerter? Kanskje de du møter har lang vei å gå? Anonymkode: 77f34...37b 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #37 Skrevet 17. november 2022 Har du god plass hjemme så kan det jo være alternativ å kjøpe en søskenvogn brukt og ha ekstra, bruke den så lenge det trengs eller de dagene det trengs? Men likevel ha en vanlig vogn du kan bruke til yngstemann når eldste ikke er med og når eldste ikke trenger vogn mer? Anonymkode: 7a2e0...ab6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #38 Skrevet 17. november 2022 Eller så har Uppbaby vista2 mange konfigurasjoner for å ha 2 barn, uten at den blir så bred som en søskenvogn. Vi har den bare for 1 barn men det er lett å klikke av og på bag og sittedel så det er sikkert også ganske lett å ta av det ekstra setet når bare baby er med feks? Kanskje verdt å sjekke ut. Anonymkode: 7a2e0...ab6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #39 Skrevet 17. november 2022 Min er 3 år og ELSKER vogn. Han er litt lat da, så å gå tur uten vogn ender alltid i at jeg må bære. Han storkoser seg i vogna, ber selv om vi kan gå tur med vogna. Har den alltid med på ærender etc. som innebærer litt gåing også. Så det er nok individuelt... Hadde jeg vært gravid nå hadde jeg nok kjøpt søskenvogn. Anonymkode: a22e1...53b 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #40 Skrevet 17. november 2022 Min eldste ble plutselig glad i vogn da hun ble 2 år Brukte vogn til 3.5 års alderen cirka. Ikke hele tiden selvfølgelig, men det var kjekt å ha med vogn på litt lengre turer, osv. Da slapp vi å bære alle tingene + en sliten unge... Anonymkode: 5b264...eeb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå