Gå til innhold

Stå med bilen på i parkeringshus og fikk kjeft av ei sur kjerring!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Neste gang trykker du bare litt på gassen også sier du sånn nå står jeg ikke på tomgang lengre 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette illustrere både hvor koko diskusjoner blir når man bare har fossilbil som referanse.

Det minner meg også om hvor utrolig behagelig elbil er. Bilen min merker når jeg (telefonen) kommer nær den. Den låser opp dørene og i det jeg åpner døra er bilen «på». Det er bare å sette seg ned, sette bilen i D og kjøre - jeg har ingen nøkkel eller knapp for å starte motoren. Når du går ut og lukker døra er bilen «av», og bilen låser seg automatisk når jeg forlater bilen.

Strømforbruket ved at bilen står i standby-modus er helt marginalt. Om du sitter i bilen er strømforbruket noe høyere siden aircondition er på (om du ikke slår det av manuelt). Men bilen har selvsagt ingen utslipp når man står slik. 

Anonymkode: b38c7...afa

Hvordan kan "ei sur kjerring" da se at den er på? Er lysene på så lenge noen sitter i den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Gærne kjerring, enig, tipper hun ikke så at det var en UTSLIPPSFRI BIL da hun kom i rettferdighetens navn. 

Anonymkode: 9d893...77c

Ingen biler er utslippsfrie.

Anonymkode: ff91e...7bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Du tror det har sitter noen inni den hvert sekund siden den kom fra fabrikken?

Anonymkode: b9e81...3ae

Det ble skrevet at det ikke går an å skru av bilen. Punktum.

Det sto ikke noe forbehold om at det måtte sitte noen i den.

Og enkelte her inne har virkelig misforstått hvordan strøm fungerer, da vi til og med har en kommentar som mener at lys kanskje bruker strøm. 

Anonymkode: 60e64...c11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det ble skrevet at det ikke går an å skru av bilen. Punktum.

Det sto ikke noe forbehold om at det måtte sitte noen i den.

Og enkelte her inne har virkelig misforstått hvordan strøm fungerer, da vi til og med har en kommentar som mener at lys kanskje bruker strøm. 

Anonymkode: 60e64...c11

Nå er du vel rimelig kverulerende.

Det ville vært naturlig å tenke seg at det ikke gikk an å slå av bilen mens hun satt inne i den.

Ellers leste du vel kommentaren om at "lys bruker sikkert litt strøm" som fanden leser bibelen.

Anonymkode: cbbde...8a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for de som ikke har erfaring med elbil, er det sikkert ikke så enkelt å skjønne alt sammen. Så det er åpenbart at hun ikke helt vet forskjellen på fossil og el-bil. Ingen skam i det. Men det er jo snodig at hun ikke modererte seg litt etter at hun fikk info fra deg. Dårlig dag, kanskje.

Vi har nylig skiftet til el-bil, og det tar litt tid å bli vant til at bilen er på så lenge jeg sitter i den. I går ventet jeg i bilen i en time, og det viste seg at bilen slo seg av etter en halv time selv om jeg satt i setet. Det ble kaldt, mørkt og stille da. Jeg skrudde på igjen for å holde varnen.

Anonymkode: d9678...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/16/2022 at 8:17 AM, AnonymBruker said:

Jeg lurer mer på hvorfor du står med motoren i gang..

Det er miljøsvineri selv om det er el-bil. El-bilen går på strøm. Strømmen kommer ikke fra intet. Selv "grønn" strøm er ødeleggende for miljøet - og den grønne strømmen du kaster bort, kunne vært eksportert til land som bruker gass og kull. 

Anonymkode: 1333b...ac7

Elbiler har ikke "motoren" i gang når de står stille, kun når de kjører

Anonymkode: 31674...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/16/2022 at 11:57 AM, AnonymBruker said:

kan du ikke bare skru den av?

Anonymkode: 31c2e...754

Skru av hva mener du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/16/2022 at 12:08 PM, Anonyme-meg said:

En elbil har ikke en forbrenningsmotor. Så den forurenser ikke når den går på tomgang.

Elbiler står ikke på tomgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 6.35):

Elbiler er utslippsfrie. At de bruker strøm som ikke nødvendigvis er ren endrer ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 6.35):

ELEKTRISKE BILER ER UTSLIPPSFRIE!

Anonymkode: e0924...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de verste menneskene, jeg hater hvor mange som har blitt sånne, hvor ble det av "pass dine egne saker"

Sånne som hun damen er verre enn folk som ikke plukker opp etter bikkja, folk som står på tomgang med fossilbil, folk som røyker på bussholdeplassen, folk som står til venstre i rulletrappa og alle andre forseelser jeg kan komme på sammenlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få en saftig bot ved ikke å skru av tenningen.

– Hovedregelen er derfor at motoren skal slås av for å hindre unødvendig støy og luftforurensning når bilen står stille. For det har lite å si om du bor i by eller på bygda. Unødig tomgangskjøring er forbudt.

Jeg kan ikke finne noe i lovverket som tilsier at dette ikke gjelder elbiler,  så frem tii det kommer en lovendting er det dette som gjelder.

Anonymkode: 6c9d5...839

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

– Hovedregelen er derfor at motoren skal slås av for å hindre unødvendig støy og luftforurensning når bilen står stille. For det har lite å si om du bor i by eller på bygda. Unødig tomgangskjøring er forbudt.

Jeg kan ikke finne noe i lovverket som tilsier at dette ikke gjelder elbiler,  så frem tii det kommer en lovendting er det dette som gjelder.

Støy? Luftforurensing? Elbil?

Hvor langt ute på bygda bor du siden du ALDRI har sett en elbil i ditt liv?

Anonymkode: e0924...26a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Motoren til en elbil er avskrudd når bilen ikke har fremdrift. Om tenningen et på eller ikke har ingenting med det å gjøre. Det har det for øvrig ikke på en bensin- eller dieseldrevet bil heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha åpnet bilen, gått ut, rett opp i ansiktet hennes... og spurte om det var noe hun ville! Med blikket rett inn i henne! 
tonen hadde nok fort blitt en annen...

Anonymkode: afc6f...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er i grunn uenig ettersom du ikke kan forhindre verken støy eller luftforurensning med å skru av el bilen når den står stille, men det er ikke poenget, poenget er hvor mye verre du er som person, enn den som evt står på tomgang, når du finner det nødvendig å gå bort og oppdra andre voksne mennesker som gjør noe du ikke liker eller som du ikke synes er smart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 9.00):

Jeg synes det er en uting å stå og kjefte på fremmede mennesker, det må gå an å si fra på en ordentlig måte.

På samme måte synes jeg det er en uting å beskrive andre som "kjerringer" som "vræler". Det må gå an å forklare situasjonen på en ordentlig måte.

Så kritikkverdige begge to her.

Anonymkode: 55d6f...646

Men hun er jo tydeligvis en kjerring!

Anonymkode: e6391...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 8.22):

Hvorfor stå med motoren i gang i parkeringshus?? Elbiler har også CO2-utslipp

Anonymkode: 9720e...b77

Har du noen gang sett en elbil? «Stå med motoren i gang»? Hvordan tenkte du egentlig det skulle foregå? 

Anonymkode: 6dd66...1e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...