AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Del Skrevet 15. november 2022 Noen som har tips til et bra håndkle til håret? Er de som regel i mikrofiber? Vet at det sikkert heter noe annet enn hårhåndkle, men hairwrap eller noe? Anonymkode: 20aa3...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 16. november 2022 #2 Del Skrevet 16. november 2022 Hairtowel. Ja mikrofiber. Men er sjelden jeg bruker det da jeg bare tørker håret med håndkledet jeg bruker på kroppen. Du skal ikke gni, men liksom bare klemme så håndkledet tar til seg vannet. Hvis det var slitasje du tenkte på. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 16. november 2022 #3 Del Skrevet 16. november 2022 Jeg bruker noen jeg kjøpte på Lyko. Men den de har på Dollarstore skal visstnok være veldig bra 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Del Skrevet 17. november 2022 Scherbatsky skrev (10 timer siden): Jeg bruker noen jeg kjøpte på Lyko. Men den de har på Dollarstore skal visstnok være veldig bra Er det denne du har fra Lyko? https://lyko.com/no/smart/smart-hairwrap-vit Og er det denne https://dollarstore.no/produkt/forever-beautiful-hair-wrap-microfiber/ du tenker på fra Dollarstore? Anonymkode: 20aa3...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Del Skrevet 17. november 2022 de har på ikea. TRÄTTEN Hårhåndkle, mørk grå, hvit - IKEA Anonymkode: 2183d...d19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Del Skrevet 17. november 2022 Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner poenget med hårhåndkle, så noen må gjerne forklare. Jeg har tykt hår, så hvis jeg vasker håret i 20-tiden, pleier håret å være tørt litt etter lunsj. Vasker jeg håret på morgenen, er det ofte tørt litt etter middag hvis jeg bare er inne. Problemet da er at jeg flasser noe, og frisøren sier det kan være fordi hodebunnen får lite luft. Det er nok bedre med litt vind eller føning, men da blir det litt vel mye volum. Men med hårhåndkle tar det vel bare enda lenger tid å tørke håret? Anonymkode: 5d512...073 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner poenget med hårhåndkle, så noen må gjerne forklare. Jeg har tykt hår, så hvis jeg vasker håret i 20-tiden, pleier håret å være tørt litt etter lunsj. Vasker jeg håret på morgenen, er det ofte tørt litt etter middag hvis jeg bare er inne. Problemet da er at jeg flasser noe, og frisøren sier det kan være fordi hodebunnen får lite luft. Det er nok bedre med litt vind eller føning, men da blir det litt vel mye volum. Men med hårhåndkle tar det vel bare enda lenger tid å tørke håret? Anonymkode: 5d512...073 poenget er vel bare at det er en praktisk liten sak, så slipper man å ha et digert badelaken på hodet. Anonymkode: 2183d...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 18. november 2022 #8 Del Skrevet 18. november 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Er det denne du har fra Lyko? https://lyko.com/no/smart/smart-hairwrap-vit Og er det denne https://dollarstore.no/produkt/forever-beautiful-hair-wrap-microfiber/ du tenker på fra Dollarstore? Anonymkode: 20aa3...e9f Yep! Akkurat de to! Jeg har både den fra Smart og den som skal være 'Premium', men jeg liker den billigere mye bedre. Føler ikke den som er premium tar til seg like mye vann av en eller annen grunn. Men begge er gode på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 18. november 2022 #9 Del Skrevet 18. november 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner poenget med hårhåndkle, så noen må gjerne forklare. Jeg har tykt hår, så hvis jeg vasker håret i 20-tiden, pleier håret å være tørt litt etter lunsj. Vasker jeg håret på morgenen, er det ofte tørt litt etter middag hvis jeg bare er inne. Problemet da er at jeg flasser noe, og frisøren sier det kan være fordi hodebunnen får lite luft. Det er nok bedre med litt vind eller føning, men da blir det litt vel mye volum. Men med hårhåndkle tar det vel bare enda lenger tid å tørke håret? Anonymkode: 5d512...073 Microfiber er bedre for hårstråene og trekker bedre til seg vann enn vanlig håndkle. Jeg skviser ut vannet med hendene, setter opp håret når jeg har vasket det ferdig, og gjør meg ferdig i dusjen. Noen liker å ha det på i en halvtime-times tid, men det trekker i alle fall til seg litt mer av fukten i håret enn vanlig håndduk og fordi den har hempe så glir den ikke så lett ned så da slepper jeg å fikse det hele tiden. Blir kjappere ferdig på badet, rett og slett, og som noen sa, tar ikke så stor plass, vaskes med de andre hånddukene og jeg bruker min mange ganger (siden jeg ikke bruker den til noe annet). Man slepper også å skvise eller gni for å få ut vannet av håret. Jeg har også mye hår og vasker alltid etter jeg står opp. Men jeg føner det (bedre for håret), fordi hvis ikke så klør hodebunnen min. Hår (og hodebunn) liker generelt ikke å forbli vått, og tåler også mye mindre når det er vått enn når det er tørt, så da er det rett og slett greit med noe som er såpass enkelt som dette. Sånn er det for mitt hår i alle fall 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #10 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner poenget med hårhåndkle, så noen må gjerne forklare. Jeg har tykt hår, så hvis jeg vasker håret i 20-tiden, pleier håret å være tørt litt etter lunsj. Vasker jeg håret på morgenen, er det ofte tørt litt etter middag hvis jeg bare er inne. Problemet da er at jeg flasser noe, og frisøren sier det kan være fordi hodebunnen får lite luft. Det er nok bedre med litt vind eller føning, men da blir det litt vel mye volum. Men med hårhåndkle tar det vel bare enda lenger tid å tørke håret? Anonymkode: 5d512...073 Om hodebunnen er fuktig over tid, kan det føre til irritasjon og kløe, ja. Poenget med disse hårhåndklærne, er at de absorberer vann bedre, uten å skape frizz som vanlige håndklær gjør. Om man plages med irritert hårbunn, skal man overhodet ikke ha dem på lenge! Bare så man får kledd på seg uten at det drypper overalt. Og da er disse små "turbanene" mer praktiske enn et svært badelaken. Anonymkode: a2eab...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Del Skrevet 18. november 2022 Så mye rart folk har for seg. Ett vanlig håndkle fungerer helt fint. Jeg lar håndkle sitte på 15 min og børster det etterpå. Anonymkode: d729e...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 18. november 2022 #12 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): poenget er vel bare at det er en praktisk liten sak, så slipper man å ha et digert badelaken på hodet. Anonymkode: 2183d...d19 Det finnes mindre håndklær enn badelaken 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 18. november 2022 #13 Del Skrevet 18. november 2022 Jeg elsker hårhåndkler. Mest fordi jeg kan feste de med knapp i nakken, og slipper at håndkle sklir av hodet når jeg tørker meg eller smører meg inn. Det sitter på plass til jeg tar det av. Har minska antall håndkler som har fått hårfarge på seg også, siden jeg nå kun bruker hårhåndkleene til å tørke håret med. Jeg likte ikke helt de jeg fikk tak i på Normal, for de ble for små innimmellom, når håret mitt ble langt, så jeg tok noen gamle håndkler og sydde til flere selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 18. november 2022 #14 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 15.11.2022 den 21.21): Noen som har tips til et bra håndkle til håret? Er de som regel i mikrofiber? Vet at det sikkert heter noe annet enn hårhåndkle, men hairwrap eller noe? Anonymkode: 20aa3...e9f De beste hårhåndklene mine er av de eldre, mer slitte jeg har. Helst vasket uten skyllemiddel og tørket på snor, så de blir litt stive. De funker best. Klemmer håret tørt, og snurrer det opp i en topp hvis det trengs. Endret 18. november 2022 av klarinetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #15 Del Skrevet 18. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (38 minutter siden): Det finnes mindre håndklær enn badelaken 🤷♀️ det begynner faktisk å bli vanskelig å finne håndklær som er store nok til å gå rundt hodet, samtidig som de er små. Jeg har endel håndklær i "hodestørrelse", men de er gamle. Finner ikke denne gamle størrelsen i de vanligste butikkene. Anonymkode: 2183d...d19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #16 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så mye rart folk har for seg. Ett vanlig håndkle fungerer helt fint. Jeg lar håndkle sitte på 15 min og børster det etterpå. Anonymkode: d729e...1a2 For folk med krøller/bølger kan frottéhåndklær skape veldig mye unødvendig frizz. I tillegg til at mikrofiber-håndklær faktisk suger opp vann bedre. Og ikke minst: turban-håndklærene sitter veldig godt på også når man drar klær over hodet. Anonymkode: a2eab...57f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #17 Del Skrevet 18. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (1 time siden): Det finnes mindre håndklær enn badelaken 🤷♀️ Jepp - og de har ikke plass til håret mitt, og er vanskelig å få rundt hodet Jeg har ikke sjangs til å få de små standard-håndhåndkle-håndhåndklærene rundt hodet, ei heller får jeg håret til å holde seg inni det. De større håndklærene er kjempeklumpete og store og ustabile på hodet, og ramler av for et godt ord. Turban-håndklærene sitter som støpt også ved påkledning, og er ikke tunge og uhåndterlige. Og hva er egentlig problemet med at andre folk velger en annen type håndkle enn deg...? Anonymkode: a2eab...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #18 Del Skrevet 18. november 2022 Kan noen forklare meg hvorfor de bruker håndkle på hodet i det hele tatt? Altså i en sånn turban?Har aldri noensinne gjort det, mulig fordi håret mitt tørker fort så hadde sikkert tørket inni turbanen så jeg måtte vætet det på nytt. Håret mitt tørker på ca halvannen time maks, tørker det med håndkle når jeg er ferdig i dusjen, grer det også lufttørkes det. Det drypper da ikke på klærne selv om jeg har langt hår, har ikke skjønt greia. Anonymkode: 40665...406 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #19 Del Skrevet 18. november 2022 Ts her, og jeg tenker at dette faktisk er en nymotens greie som faktisk ER nyttig ❤️ De store håndklene som en surrer fast detter jo ned eller av og blir skjeve og drar i håret, og de mindre håndklene er ikke store nok til å få grep og holde seg på plass heller. Men små håndkler som man fester med en strikk er faktisk helt genialt. IKKE en overvurdert nymotens greie eller sløsing av penger Anonymkode: 20aa3...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #20 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan noen forklare meg hvorfor de bruker håndkle på hodet i det hele tatt? Altså i en sånn turban?Har aldri noensinne gjort det, mulig fordi håret mitt tørker fort så hadde sikkert tørket inni turbanen så jeg måtte vætet det på nytt. Håret mitt tørker på ca halvannen time maks, tørker det med håndkle når jeg er ferdig i dusjen, grer det også lufttørkes det. Det drypper da ikke på klærne selv om jeg har langt hår, har ikke skjønt greia. Anonymkode: 40665...406 Fordi det drypper på klærene.. Jeg har langt, tykt hår, og det drypper i minst tyve minutter etter jeg har dusjet, selv om jeg har presset ut så mye vann jeg kan med håndkleet. Derfor. Håret mitt bruker oppunder 10 timer på å lufttørke. Du høres ut som om du har veldig høy porøsitet i håret ditt, eller ikke så mye hår som du tror. Anonymkode: a2eab...57f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå