Gå til innhold

Katten min gir labb!

Fremhevede innlegg

Gjest Liten gjest
Skrevet

Katten min er stort sett bare lat, men hvis jeg er lei meg merker han det med en gang! Hvis han ligger i fanget mitt og får kos, som er veldig trøst hvis jeg er lei meg også, så kan han plutselig finne på å holde fast handa mi til jeg slutter å stryke for så å begynne å stryke meg istedet! Søteste vesenet noensinne. Vi er åtte mennesker i huset og uansett om noen snakker om det eller ikke, sover han alltid ved siden av hvis noen ikke er så glade.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har 3 katter her, og de er like spesielle alle sammen!

Min katt, Meeko, har nettopp lært seg å majue, så han mjauer no hele tiden, eller sitter han nedenforstolen og bare kikker på meg når det er tomt for mat! :)

Andre hankatten vi har, smatter.. når han kose seg fælt ligger han på fanget og smatter!! Ellers banker han på vinduet når han vil inn eller ut :) tidig!

begge hankattene ligger på rygg (trillrundt spill død type) og sover! :D

Hunkatten vår er søt, hun er den som sierfra når hun vil noe.. og når hun kose ser krøller halen seg som en grisehale! ;)

Endret av RaraAvis
  • 1 måned senere...
Skrevet

Katten tror han er halvt hund.

Han kan apportere. Han har noen bamser han bare eeeelsker, de finner jeg stadig vekk samlet rundt matfatet hans. Akkurat som om han "rydder" dem bort.. Så når han vil leke kommer han bort med en bamse så vi skal kaste. Når vi kaster den springer han og henter den slik at vi kan kaste mer. Han oppfører seg akkurat likt når vi leker med pinner på plenen på sommeren... Alle som er på besøk syns han er forferdelig morsom, og det syns vi og. Verdens herligste katt!

Skrevet

katten min veier seg!! han var ganske overvektig for noen år siden,så vi veide ham endel. nå kan vi bare sette frem badevekten, så løper han og setter seg på den!! :ler:

Skrevet

Er katten min sulten og det står matbutikk-poser på gulvet går han bort og sjekker hva som er i dem ved og løfte poten og dytte ned posen ;)

Skrevet
:ler:  Min pus gir også labb!! Hvis han sitter forran kjøleskapet og jeg går bort å snakker til han, gir han labb og trekker klørne ut og inn.. Det gjør han også rett før han skal drikke. Snodig. Han mjauer aldri.

Samme pusen bruker labben til å "ta" oss når vi går forbi og han vil ha kos eller mat.  :ler:

Tror de gjør det fordi de blir ivrige. Vet ikke, men det ser jo rart ut da...

Dette med og ta klørne inn og ut heter "å dabbe" så vitt jeg har hørt og er noe de gjør for og strekke seg,samtidig som det er en kose greie. :)

Skrevet

En liten presentasjon av våre katter :)

Vi har to katter. Den yngste, Pi, er litt over 1 år, tigger når vi lager mat, krabber oppover lårene og venter på at det skal 'falle' noen godbiter ned på gulvet. Hun spiser alt, bortsett fra valnøtter, det blir leketøy. Hun kan ikke mjaue, bare pipe - og bjeffe på fugler når hun sitter i vinduet... Men piper gjør hun. Når hun står i et annet rom enn vi oppholder oss, og hun slutter ikke før vi har ropt til henne at vi er hjemme, da kommer hun løpende. Det beste hun vet er å ligge på ryggen i fanget og strekke hele seg - hun er utrolig lang - der kan hun sovne til slutt og våkner ikke før vi vekker henne. Det er jo begrenset hvor lenge vi orker å sitte stille med henne sånn.

Vår andre katt, Ruski, kan heller ikke mjaue. Hun breker... Hun blir snart 11 nå. Hun er ekstremt menneskekjær og løper i bena våre hele tiden. Hun har fór-allergi, så hun kan aldri få noe smågodt, spiser kun én form for tørrfór. Hun er gammel og satt og ikke helt fornøyd med at Pi jager henne rundt i huset innimellom.

De er så merkelige dyr med en så merkelig personlighet. Jeg kan studere dem en hel dag og fortsatt finne nye ting, de påvirker hverandre, spesielt Ruski tar mye etter Pi, hun har begynt å tigge, og det har hun aldri gjort før. Vi har ikke barn, så kattene blir jo barna våre. Bortskjemte og lykkelige. Og det skal de være... ;)

Skrevet (endret)

jøss, så flink katt da!

Min katt sitter på kommando (når han vet han får mat), mjaue-snakker til oss (når han blir sluppet inn, når vi spør om han vil ha mat og alt mulig annet) og banker på når han vil inn. Det er en list utenfor døra vår som er løs, den tar han tak i med poten og slipper- blir en høy bankelyd vi hører veldig godt.

Katten min bruker også å være borti oss md poten avogtil. F.eks kan han finne på å puffe oss på nesen med en myk pote uten klør.

En gang satt han seg på stolen ved matbordet, der faren min bruker å sitte, og så ut til å forvente å få mat- fordi han har sett vi spiser der.

Og så snorker han avogtil når han sover- det er så søtt, en sånn liten, sjarmerende snorkelyd :sjarmor:

Endret av Teria
Gjest gjest 0
Skrevet
Det gjør vår også. Hvis vi går forbi henne uten å gi henne oppmerksomhet strekker hun ut poten og napper i buksebena våre.  :ler:

Vår også! :ler:

han er så søt og forferdelig oppmerksomhetssyk!

Han mjauer innimellom men sjelden samtidig som han gir labb.

Gjest gjest 0
Skrevet
Katten min er stort sett bare lat, men hvis jeg er lei meg merker han det med en gang! Hvis han ligger i fanget mitt og får kos, som er veldig trøst hvis jeg er lei meg også, så kan han plutselig finne på å holde fast handa mi til jeg slutter å stryke for så å begynne å stryke meg istedet! Søteste vesenet noensinne. Vi er åtte mennesker i huset og uansett om noen snakker om det eller ikke, sover han alltid ved siden av hvis noen ikke er så glade.

Dette har jeg oppdaget med begge kattene våre også

Hvis jeg gråter ser de rart på meg, kommer og skal kose. han ene mjauer masse før han kommer for å kose.

snodig og veldig hyggelig :ler:

Skrevet

Jeg hadde også en katt. Den kunne ikke gi labb men var en bortskjemt perser som hele tiden ville leke. Vel, jeg klarte å rygge over den med bilen min, men det er lenge siden nå..

Skrevet
Dette har jeg oppdaget med begge kattene våre også

Hvis jeg gråter ser de rart på meg, kommer og skal kose. han ene mjauer masse før han kommer for å kose.

snodig og veldig hyggelig  :ler:

Våre kommer også for å kose hvis jeg gråter - som for å trøste. Og det er jo litt godt da - å få et lite nøste opp som faktisk 'klapper' en på kinnet når man gråter...

:smile:

Skrevet

min katt kommer med ene foten for å si at han vil ha kos sånn r det med dyr de har sin egen persjonlighet .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...