Jane How Skrevet 7. desember 2005 #1 Skrevet 7. desember 2005 Dette er litt morsomt! Istedet for å mjaue pleier han å se på meg og løfte den ene poten. Begynte plutselig med det for et års tid siden, skjønner ikke hvor han kan ha fått det der fra! Han "kjenner" ingen hunder, har ikke holdt på med det siden han var barn og ingen har prøvd å lære han det!
Gjest Pet Skrevet 7. desember 2005 #3 Skrevet 7. desember 2005 Sikker på at han ikke har vondt i beinet, da?
Gjest Miloine Skrevet 7. desember 2005 #4 Skrevet 7. desember 2005 isteden for å mjaue, eller i tilegg til å mjaue? Gjør den det i spesielle situasjoner, eller bare når du snakker til den eller den snakker til deg? snodig.
iss Skrevet 7. desember 2005 #5 Skrevet 7. desember 2005 Min pus gir også labb!! Hvis han sitter forran kjøleskapet og jeg går bort å snakker til han, gir han labb og trekker klørne ut og inn.. Det gjør han også rett før han skal drikke. Snodig. Han mjauer aldri. Samme pusen bruker labben til å "ta" oss når vi går forbi og han vil ha kos eller mat. Tror de gjør det fordi de blir ivrige. Vet ikke, men det ser jo rart ut da...
Arkana Skrevet 7. desember 2005 #6 Skrevet 7. desember 2005 Samme pusen bruker labben til å "ta" oss når vi går forbi og han vil ha kos eller mat. ← Det gjør vår også. Hvis vi går forbi henne uten å gi henne oppmerksomhet strekker hun ut poten og napper i buksebena våre.
Lillepuz Skrevet 7. desember 2005 #7 Skrevet 7. desember 2005 mammas katt gjør også det. ikke bare når hun vil ha mat, eller, det heter når hun vil ha selskap til maten, hun vil at mamma skal sitte ved siden av henne når hun spiser... hun gjør det også hvis hun vil ut, eller vil ha det som mamma tygger på. hopper opp på armlenet på lenetolen, setter seg og pusker med labben borti tallerkenen, eller handa. hun er ikke en katt som mjauer, hun ser ut som hun mjauer, men kommer ingen lyd. og når hun venter på noe (nykokt fisk, vil inn el.) så buer hun ryggen, tråkker med bakbena og rister på halen som står rett opp...
Gjest Miloine Skrevet 8. desember 2005 #8 Skrevet 8. desember 2005 og når hun venter på noe (nykokt fisk, vil inn el.) så buer hun ryggen, tråkker med bakbena og rister på halen som står rett opp... ← det gjør den ene katten min også. Den dirringa eller vibreringen med halen når hun venter på noe godt, eller skal ha oppmerksomhet.
Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2005 #9 Skrevet 8. desember 2005 Min bare snakker med meg mens hun spiser! Med fjeset nedi matfatet, så sier jeg "pus?" og hører bare "mjauauhaugfff" ;D
Jane How Skrevet 8. desember 2005 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2005 Den gjør det så og si hver gang den vil ha mat, om jeg ikke ser så mjauer den for å få oppmerksomhet eller setter seg foran meg. Om jeg ser den er det ikke nødvendig å mjaue, da løfter den bare poten og ser på meg med det veldig smiskete blikk
Sheba Skrevet 8. desember 2005 #11 Skrevet 8. desember 2005 Forrige katten min ga også labb når han var kjesken på mat. Satt så pent og opp i været føyk den ene labben..nusselig, rett og slett! Ganske rart egentlig, for han var født døv, men hadde taket på litt tegnspråk. Fikk han til å gi labb ved å holde pekefingeren opp foran han, da satte han seg boms ned og rakte labb. Og han var aldri i nærheten av hunder (eller andre katter for den saks skyld) i hele sitt liv. Pus(s)ig!
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #12 Skrevet 8. desember 2005 Min katt kan også gi labb, men det er fordi jeg har lært ham det (klikkertrening). Han synes det er veldig gøy med klikkertrening, da maler han så det ljomer veggimellom. Ellers kjenner jeg igjen det at katten kommer bort og tar labben borti ansiketet. Katten min hilser ofte ved å ta labben borte i meg. Typisk hvis jeg er på do, må han komme bort og strekke seg opp å ta labben i ansiktet mitt. Dette betyr at han føler tilhørighet til eier, en slags aksept. Hyggelig er det uansett
Gjest -eline- Skrevet 10. desember 2005 #13 Skrevet 10. desember 2005 Katta til min lillesoester (og foreldre) banker paa verandadoera naar den vil inn... Og soestra har laert at skal katta faa mat saa maa hun foerst sitte pent og se paa at maten blir lagt ned i skaala, og saa vente til hun faar signal om at det er greit aa spise... I tillegg saa gir hun labb hvis man spoer ...lurer paa om det er noe hundeblod i den katta gitt *knis*
Wembi Skrevet 10. desember 2005 #14 Skrevet 10. desember 2005 Så festlig!! min katt gir også labb trodde han var den eneste jeg. Katten min har lært av seg selv at det er en lur ting å gjøre :D
~sikka~ Skrevet 10. desember 2005 #15 Skrevet 10. desember 2005 Ellers kjenner jeg igjen det at katten kommer bort og tar labben borti ansiketet. Katten min hilser ofte ved å ta labben borte i meg. Typisk hvis jeg er på do, må han komme bort og strekke seg opp å ta labben i ansiktet mitt. Dette betyr at han føler tilhørighet til eier, en slags aksept. Hyggelig er det uansett ← Gjelder det hvis den har klørne delvis ute når den gjør det også?
Gjest pussycat Skrevet 11. desember 2005 #16 Skrevet 11. desember 2005 Mine bare SKRIKER når de vil ha oppmerksomhet...ilderen derimot legger seg gjerne på foten min eller legger den ene labben oppå foten min år den vil noe
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #17 Skrevet 11. desember 2005 Hadde en katt en gang som ga labb på kommando. Ilderne mine ruller rundt og står på 2 for å få godis, den ene kan nesten 'spille død'.
liv Skrevet 11. desember 2005 #18 Skrevet 11. desember 2005 vår kommer og stanger oss den når den vil ha mat eller annen oppmerksomhet. F.eks hopper opp på pulten og stanger meg i panna..
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #19 Skrevet 12. desember 2005 Katten min gadd bare å komme om han hørte den elektriske boksåpneren, han. Ikke noe labb der i gården, nei. Han var i grunn en overlegen, kontrollerende pus. Sær også. Ikke ville han ha boksmat med fisk, og ikke nykokt laks heller. Torsk var den eneste kokte fisken han likte. Og blåskjell på hermetikk, og ikke i plastboks. I det hele tatt. Kongen i gata, feit og svær på 8 kilo! Katten til kusina mi lærte seg å åpne dører. Han hoppa opp på håndtaket og svingte fram og tilbake til den åpnet seg. Så de måtte låse alle dører i huset hele tiden, for ellers hadde han gått inn og ut til alle døgnet tider, ned i kjelleren, inn på barnerommet, kjøkkenet og slikt. Han klarte også å åpne det første kjøleskapet de hadde, men de skifta det ut, og det nye klarte han ikke å åpne. For et dyr. Dessuten skreik han ofte små ord på en måte. Ord som hei og mamma. Husker jeg fikk sjokk første gang. "maaaamaaa"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå