AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #21 Skrevet 16. november 2022 Helt klart 8-11-årsalderen. Da er de såpass store at de er selvstendige, kan komme seg til fritidsaktiviteter osv i nabolaget, og er store nok til at man kan ha fine samtaler. Er "våkne" og får med seg ting, og man ser litt hva slags mennesker de er på vei til å bli. Og så kommer hormonene/pre-puberteten og raserer alt... Anonymkode: 9f26f...0d3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #22 Skrevet 16. november 2022 Blir positivt overrasket hele tiden, fra nyfødte til nå 14 (tenåringer/min tenåring er MYE bedre enn sitt rykte). 12 år var kanskje et ørlite lavpunkt, masse drama og null fornuft/selvinnsikt, men det gikk over fort faktisk. Anonymkode: 24d9e...67d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #23 Skrevet 16. november 2022 Jeg syns også at hver alder definitivt har sin sjarm. Og sine utfordringer. Ved 3-4 mnd. skulle jeg ønske jeg kunne stoppe tiden litt med begge mine. Det er den gangen jeg har kjent aller sterkest på det, men jeg tenker det stadig vekk. Min eldste er 4,5 år, så det er fortsatt mye jeg ikke har erfart med egne barn. Men jeg har jobbet med barn i ulike aldre. Nå jobber jeg i barnehage, og syns toåringer er fantastiske. Og ellers har jeg pleid å synes 8-9 år er en herlig alder. Da kan barna være med på mye som er gøy for både dem og meg, de syns gjerne det er fint prate med voksne og man kan ha fine samtaler om alt mulig rart. Anonymkode: b3985...4e7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #24 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): De er jo så søte når de er små. Uendelig søte. Og uendelig travle. Jeg liker selvstendige 10åringer best Anonymkode: 00201...dfd jeg har 5 stk. de er snart 15, 11,10 og 2. Jeg synes 0-2 er veldig fint liker også veldig godt tenårene til nå ,mine er rolige og 3-6 er ganske bra, den verste tiden vil jeg si er mellom 6-10 Anonymkode: 4cece...d76
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #25 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): jeg har 5 stk. de er snart 15, 11,10 og 2. Jeg synes 0-2 er veldig fint liker også veldig godt tenårene til nå ,mine er rolige og 3-6 er ganske bra, den verste tiden vil jeg si er mellom 6-10 Anonymkode: 4cece...d76 Hvorfor mellom 6 og ti som verst og 0-2 som best? Trodde det var omvendt jeg, 0-2 er jo så mye jobb, trenger help med alt, aktivisering, gris og sutring😅 Anonymkode: 974a2...4a2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #26 Skrevet 16. november 2022 Det første året var pyton🤮 har en toåring som er en magisk alder i forhold til barseltiden, til tross for trass og til tider hylgrining for feil farge på fatet🙃 jeg jobber med barneskolebarn og synes 10-åringene vanligvis er det beste årstrinnet Anonymkode: 97d26...c67
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #27 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor mellom 6 og ti som verst og 0-2 som best? Trodde det var omvendt jeg, 0-2 er jo så mye jobb, trenger help med alt, aktivisering, gris og sutring😅 Anonymkode: 974a2...4a2 For meg var det mer rolige perioder med alle 5 0-2, når de er 6-10, de svarer deg stygt og er veldig følsom på mye, i alle fall mine var det Anonymkode: 4cece...d76
Million Skrevet 16. november 2022 #28 Skrevet 16. november 2022 (endret) Den tøffeste tiden var frem til han var to år, pga han ikke sov natten gjennom. Men likevel var denne tiden, eller kanskje frem til 3-4 års alder, en utrolig søt, spennende og sjarmerende alder, synes jeg. Hver eneste dag lærte han noe nytt, utvidet ordforrådet, skjønte nye ting og i det hele tatt... det var så spennende! Læringskurven var så bratt, ting skjedde i sånt tempo. Nye ting hele tiden. Så gøy å lære han ting, lese for han, se et lys gå opp for han og øynene lyste når han skjønte noe nytt jeg lærte ham. Endret 16. november 2022 av Million
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå