Miranda Skrevet 7. desember 2005 #1 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei, Jeg har støtt inn i en engelsk oppskrift, men har problemer med å oversette ingrediensene Er det noen kjøkken-engelsk-eksperter her? Venter spendt! Ordene er: pearl barley chive garbanzo beans lentils Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2005 #2 Del Skrevet 7. desember 2005 Her er noen: Garbanzo beans=kikerter Lentils=linser og chive vet jeg hva er men ikke pokker om jeg husker det Caro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. desember 2005 #3 Del Skrevet 7. desember 2005 Chive er gressløk og lentils er linser. Garbanzo beans er vel det vi kaller for kikerter og pearl barley mener jeg er bygg-gryn. Kan dette stemme med oppskriften din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 7. desember 2005 Takk for svar! Det kan godt stemme med bygg-gryn! Tror du har rett i det. Gleder meg til å prøve oppskriften. Det er en slags suppe. Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 7. desember 2005 eh... Pearl Barley... mangler jeg visst... Noen som vet? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. desember 2005 #6 Del Skrevet 7. desember 2005 Chive er gressløk og lentils er linser. Garbanzo beans er vel det vi kaller for kikerter og pearl barley mener jeg er bygg-gryn. Kan dette stemme med oppskriften din? ← Jeg prøver igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 7. desember 2005 Det gikk visst litt for fort i svingen her!!! Jeg var nettop på vei inn for å slette mitt siste innlegg...! Og så var det visst forsent, - du hadde oppdaget det allerede Hilsen rote-hode-Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 7. desember 2005 Forresten, sånn ble oppskriften så: Bygg-gryn suppe Ingredienser: 125 g Bygg-gryn 750 g Friske urter, like porsjoner av persille, spinat, gressløk, dill og koriander 125 g kikærter 125 g røde bønner (kidney beans) 125 g linser 1/4 kopp middags ris 3 - 4 løk 2 kopper Kashk (fås i butikker med varer fra Midt Østen) 1 ss tørret mynte 1 ts gurkemeie salt og pepper Nå har jeg bare ett problem; hva bygg-gryn heter på dansk...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. desember 2005 #9 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg tror bare det heter "byg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 7. desember 2005 #10 Del Skrevet 7. desember 2005 Et tips til en annen gang du havner opp i en engelsk oppskrift sånn. Skriv inn ordet i google og kjør bildesøk. Da kommer det opp masse og det er lett å se hva det er som regel. Det har hjulpet meg mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 8. desember 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 8. desember 2005 Mulig det heter "byg", Brunhilde. Jeg synes bare aldri jeg har sett det i forretningene. Men nå er det heller ikke den ingrediens jeg bruker mest i kjøkkenet Et godt tips Nella! Jeg bruker bilde-søkning mye, men har aldri tenkt på det i den forbindelse. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå